Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
Aangezien Hyaloral niet meer leverbaar is/uit de handel, zoek ik een ander supplement voor Joepie z'n artrose.
In de Hyaloral zat collageen, glucosamine, chondroïtine en een klein beetje hyaluronzuur, Joepie deed het er goed op.
Van de da kreeg ik als vervanging Movoflex mee, hij vindt het lekker (1 kauwtablet per dag, best makkelijk), maar wat is nou een goed supplement (zonder te veel zooi) voor artrose?
Iets met collageen?
Door Lizzy
Dit zit in Movoflex:

Eischaalmembraan (van verse eieren), algenmeel Haematococcus pluvialis (bron van astaxanthine), krillmeel, hyaluronzuur (hoog & laag MW), voorgegelatineerde rijst, glycerine, plantaardige bijproducten, voorgegelatineerd maïszetmeel, geraffineerde zonnebloemolie, sorbitol, suikers, erwteneiwit, gist, voorgegelatineerd rijstzetmeel, maltodextrine, mineralen, cellulosepoeder.

Ik ben er niet weg van. Zonnebloemolie is een dikke no no. Sorbitol en suikers idem. Maltodextrine ook een no no.

Er zitten wel goede ingrediënten in zoals eierschaalmembraam en algenmeel en krillmeel maar je bent beter af als je niet het meel (afval) als het actieve ingrediënt aan je hond geeft. Dus echte astaxanthine en echte krillolie.

Joep is misschien beter gebaat bij een goed glucosamine preparaat waar chondroïtine en MSM en hyaluronzuur in zit? Zonder verdere troep? En dan zelf krill of visolie toevoegen?

Mijn vriendin is erg te spreken over dit product:

https://www.gezonderwinkelen.nl/glucosa ... anova-50ca

Ik geef deze aan Fritzi op het moment en ben daar ook tevreden over:

https://nl.iherb.com/pr/swanson-glucosa ... les/111011
Door - pien -
Lizzy schreef: za 31 aug 2024, 08:57 Dit zit in Movoflex:

Eischaalmembraan (van verse eieren), algenmeel Haematococcus pluvialis (bron van astaxanthine), krillmeel, hyaluronzuur (hoog & laag MW), voorgegelatineerde rijst, glycerine, plantaardige bijproducten, voorgegelatineerd maïszetmeel, geraffineerde zonnebloemolie, sorbitol, suikers, erwteneiwit, gist, voorgegelatineerd rijstzetmeel, maltodextrine, mineralen, cellulosepoeder.

Ik ben er niet weg van. Zonnebloemolie is een dikke no no. Sorbitol en suikers idem. Maltodextrine ook een no no.

Er zitten wel goede ingrediënten in zoals eierschaalmembraam en algenmeel en krillmeel maar je bent beter af als je niet het meel (afval) als het actieve ingrediënt aan je hond geeft. Dus echte astaxanthine en echte krillolie.

Joep is misschien beter gebaat bij een goed glucosamine preparaat waar chondroïtine en MSM en hyaluronzuur in zit? Zonder verdere troep? En dan zelf krill of visolie toevoegen?

Mijn vriendin is erg te spreken over dit product:

https://www.gezonderwinkelen.nl/glucosa ... anova-50ca

Ik geef deze aan Fritzi op het moment en ben daar ook tevreden over:

https://nl.iherb.com/pr/swanson-glucosa ... les/111011
Joep weegt 7,5 kilo, hoeveel zou hij dan van de Terranova of de Swanson mogen hebben?
Ik neig naar de Swanson, misschien ga ik het zelf ook wel slikken :P
Wat ik nu slik voor m'n artrose doet het niet zo goed meer.

Wat is goeie krillolie? Dan bestel ik die meteen mee
Door Lizzy
- pien - schreef: za 31 aug 2024, 10:22 Joep weegt 7,5 kilo, hoeveel zou hij dan van de Terranova of de Swanson mogen hebben?
Ik neig naar de Swanson, misschien ga ik het zelf ook wel slikken :P
Wat ik nu slik voor m'n artrose doet het niet zo goed meer.

Wat is goeie krillolie? Dan bestel ik die meteen mee
Ik ben niet bekend met krillolie. Ik geef altijd algenolie en visolie (Testa met DHA en EPA en Royal Green). En als je al bij I herb wilt bestellen: visolie/krillolie mag niet besteld worden helaas.
Door - pien -
Zie je, ik herinner me dat je die merken hebt genoemd en dat je afwisselt.

Hoeveel mag Joep (7,5 kilo) van de Terranova of Swanson?
Door Lizzy
- pien - schreef: za 31 aug 2024, 10:55 Zie je, ik herinner me dat je die merken hebt genoemd en dat je afwisselt.

Hoeveel mag Joep (7,5 kilo) van de Terranova of Swanson?
Ik zou beginnen met 1 capsule van Terranova (mensendosering is 4 capsules per dag). En van Swanson beginnen met 1/2 tot 1 capsule per dag. Ik zou beginnen met een halve, even kijken hoe Joep daarop reageert.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door