Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Tanna schreef: vr 23 aug 2024, 18:58 Je bent van harte welkom!
Oh boy, wat een snoezig bekkie :smitten:

Hier zou ik wel zoooo voor kunnen vallen! Drenthe woon je toch...? Dat is niet echt erg in de buurt he... We komen er ook zelden. Dat is wel jammer zeg!

Ik heb begrepen dat Border Terriers de minste terrier eigenschappen hebben van alle Terriers. En dat sprak me wel aan. Vacht onderhoud van De BT en de JRT en de Petit Basset spreken me weer minder aan.
Door Lizzy
Siberienne schreef: vr 23 aug 2024, 22:13 Ik denk dat een Basenji echt nergens los kan. Ik vind dat ook mooie hondjes en het ‘oer’ spreekt me aan. Inclusief de eigenwijsheid. Maar met een flex en misschien fietsen/steppen?

Hier geldt in het hele land een aanlijnplicht van april t/m medio augustus ter bescherming van wild/vee. Ik vind het wel relaxed. Meneer Shad kan sowieso bijna nergens los, en heerlijk dat je niet steeds ogen op steeltjes hoeft te hebben.
Nee, daar waren wij ook al van doordrongen. En dat geeft niks, we hebben een grote tuin en ik kan gaan fietsen en ze wegen weinig dus aan de riem vormen ze geen probleem. Maar het zijn (Tanna schrijft er wel wat over) ook niet mega makkelijke honden. Mij spreekt dat aan, Leo niet. Leo wil een lieve hond.
Door Lizzy
Ina schreef: vr 23 aug 2024, 19:14 Owww....ik zie dat een Whippet op je lijstje staat :mbounce: (maar dat je nog een beetje zit met jachtinstinct :cool: ) .... is de Silken Windsprite dan misschien iets.

Oorspronkelijk een kruising tussen een Whippet en een Sheltie .... gemiddeld tussen de 7 en de 14 kilo maar wel wat hoger op de poten zodat je niet altijd tot de grond hoeft te bukken als je wil belonen tijdens trainen of gewoon even wil aaien .... je hebt langharige, kortharige en alles er tussen ... en qua jacht (normaal gesproken) beter onder controle door de Sheltiegenen.
Ik heb er even op gegoegeld. En ik word daar op zich wel heel blij van hoor, van dit hondje! Ik ga me er verder in verdiepen, dank voor de tip.
Door Tanna
Lizzy schreef: za 24 aug 2024, 07:30 Nee, daar waren wij ook al van doordrongen. En dat geeft niks, we hebben een grote tuin en ik kan gaan fietsen en ze wegen weinig dus aan de riem vormen ze geen probleem. Maar het zijn (Tanna schrijft er wel wat over) ook niet mega makkelijke honden. Mij spreekt dat aan, Leo niet. Leo wil een lieve hond.
De basenji's die ik heb gekend waren wel vreselijk lief met hun baasjes.
Door Siberienne
Tanna schreef: vr 23 aug 2024, 23:03 Niet vriendelijk, dwingelandjes, deden heel lelijk tegen mijn hond die altijd erg lief en sociaal was. Ze was zelfs bang voor ze en dat was niks voor haar.
Oh dat is niet fijn inderdaad. Misschien ook heel sterk roedel instinct dat ‘van buiten’ per definitie ‘fout’ is.
Door zurca
Lizzy schreef: za 24 aug 2024, 07:29 Vacht onderhoud van De BT en de JRT en de Petit Basset spreken me weer minder aan.
Wat spreekt je er niet van aan?
Ik vind het vacht onderhoud juist heel makkelijk, Pippa gaat om de 6 maanden naar de trimsalon en klaar. :biggrin2:
Door zurca
Tanna schreef: vr 23 aug 2024, 23:06 Wat zeg je dat lief! Ik ben altijd zo trots op haar alsof ik haar zelf heb gebreid ;D . Haar oude tante, met wie ze nog twee jaar is geweest, was ook zo'n schatje. Ik twijfel al een paar jaar om er een pup bij te nemen, ook al heb ik mijn leeftijd inmiddels een beetje tegen.
Nou het is ook een hondje om trots op te zijn :-*
Ze heeft echt een heel lieve, zachte uitstraling en ik vind haar een prachtig koppie hebben.
Door Lizzy
zurca schreef: za 24 aug 2024, 18:53 Wat spreekt je er niet van aan?
Ik vind het vacht onderhoud juist heel makkelijk, Pippa gaat om de 6 maanden naar de trimsalon en klaar. :biggrin2:
Ja, dat wil ik dus zelf kunnen dus moet ik zelf iedere 6 maanden plukken.... Kijk met de vachtverzorging van de Dalmaat is het makkelijk. Daar doe ik namelijk zoveel aan als niks :biggrin2:
Door Lizzy
zurca schreef: vr 23 aug 2024, 22:52 Het blijft een lastig iets he Lizzy!
De JRT is echt een heel leuke hond maar dat karakter moet je wel liggen... Goed idee om eens bij je vriendin te gaan logeren om te zien hoe haar hond is.
En verder weet je hoe of wat onze ervaring is met Pippa ;)
Ja, daar hebben wij het inderdaad al over gehad en ik vond het heel lief dat je daar over hebt verteld. En ja, dat karakter van de JRT moet je inderdaad wel liggen en heel eerlijk heb ik daar wel mijn twijfels over. Ook of het past bij Leo.
Door Lizzy
Ook sterk, zijn we net aan het fietsen, komen we een mevrouw tegen met een Border Terrier. Je ziet ze echt niet vaak/veel. Dus gestopt en even mee staan kletsen.

Wat een schat van een hondje :smitten:
Door MillyMol
Lizzy schreef: za 24 aug 2024, 07:29 Oh boy, wat een snoezig bekkie :smitten:

Hier zou ik wel zoooo voor kunnen vallen! Drenthe woon je toch...? Dat is niet echt erg in de buurt he... We komen er ook zelden. Dat is wel jammer zeg!

Ik heb begrepen dat Border Terriers de minste terrier eigenschappen hebben van alle Terriers. En dat sprak me wel aan. Vacht onderhoud van De BT en de JRT en de Petit Basset spreken me weer minder aan.
Misschien moet je het gaan combineren met het zoeken naar een ander huis daar… 😁
Door kiara
Ik heb vroeger een cairn terriër gehad
Heb altijd gezegd : Nooit meer een terriër.
Vind de vacht ook niet lekker aaien.
Ik zou het ook niet weten kwa kleiner ras, tja misschien een dwerg poedel of een zwarte spaniël ( Engelse)
Moeilijk vind ik het
Door Lizzy
kiara schreef: zo 25 aug 2024, 22:06 Ik heb vroeger een cairn terriër gehad
Heb altijd gezegd : Nooit meer een terriër.
Vind de vacht ook niet lekker aaien.
Ik zou het ook niet weten kwa kleiner ras, tja misschien een dwerg poedel of een zwarte spaniël ( Engelse)
Moeilijk vind ik het
Wij ook ;D
Door kiara
Lizzy schreef: ma 26 aug 2024, 08:34Wij ook ;D
Wat vind jij van de Engelse spaniël ?
Wat ik van vroeger weet: lieve makkelijke hondjes ook in onderhoud kwa vacht. En wegen ook niet zo zwaar
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door