Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
a15f085d-f169-4c73-a452-1bf906286958.jpeg
a15f085d-f169-4c73-a452-1bf906286958.jpeg (276.42 KiB) 1471 keer bekeken
Ik kreeg deze. Siepie miauwde wat naar Cato op deze foto. Hiervoor blies ze als Cato binnen 1 meter van Siepie was en daar lijkt ze mee opgehouden te zijn.
Ze mogen bij elkaar als er iemand thuis is. Siepie is het meest relaxed als ze zich geen zorgen hoeft te maken over haar eten en de mensen geven Cato eten op een plek waar Siepie over het algemeen niet komt.
Door pearlsofpassion
Wat goed!

Blazen is op zich niet altijd verkeerd.
Zolang het niet gepaard gaat met grommen of loeien. Blazen kan ook gewoon zijn dat ze het nog spannend vind. Zolang Cato daar dan rekening mee houdt, is dat niet zo'n ramp.
Op termijn wil je het er wel uit naruurlijk. (Bij Kleintje is het er nooit uit gegaan)
Maar dit gaat toch echt wel snel de goede kant op.
Of het meer wordt dan simpelweg toleren zal ervan afhangen of Siepie daar nog interesse in heeft...
Ik duim dat het goed blijft gaan. :-*
Door sam28
d97a9558-8dd7-41f1-8d6e-35f0f70959e0.jpeg
d97a9558-8dd7-41f1-8d6e-35f0f70959e0.jpeg (281.39 KiB) 1387 keer bekeken
Deze foto kreeg ik van de oppas.
Een Cato die voorzichtig toenadering zoekt :D
Door sam28
pearlsofpassion schreef: do 22 aug 2024, 15:11 Wat goed!

Blazen is op zich niet altijd verkeerd.
Zolang het niet gepaard gaat met grommen of loeien. Blazen kan ook gewoon zijn dat ze het nog spannend vind. Zolang Cato daar dan rekening mee houdt, is dat niet zo'n ramp.
Op termijn wil je het er wel uit naruurlijk. (Bij Kleintje is het er nooit uit gegaan)
Maar dit gaat toch echt wel snel de goede kant op.
Of het meer wordt dan simpelweg toleren zal ervan afhangen of Siepie daar nog interesse in heeft...
Ik duim dat het goed blijft gaan. :-*
Ik kreeg gister filmpjes van de oppas waarin Cato wat meer dichtbij kwam en Siepie onder een stoel gespannen mauwde. Niet eens blies. Siepie werd ondertussen gekriebeld en rustig tegen gekletst. Cato druipt dat wat meer af en gaat dan iets verderop liggen. Dan is het weer goed. Ik heb een klein huis dus meer dichtbij is al snel ;D En Siepie wil het liefst een meter wat ik zo begrijp. Dus haar "ik moet hier aan wennen" tijd gaat sneller dan in een groter huis denk ik zo.
Goed blijven kijken of de dames geen stress ervaren, dat vind ik belangrijk. Leuk dat ze elkaar dan weer tolereren maar dat moet zonder stress en het liefst weer zoals voordien.
Door pearlsofpassion
Dat kriebelen doet wonderen!
En jij moet terug thuis dan ook rustig blijven en niet gespannen. Zou je zelf niet wat Bach rescue nemen oid? :biggrin2:

Leuke associaties zijn super belangrijk.
En ze moet voelen dat je er bent voor haar en haar steunt en graag ziet, ook als ze het lastig heeft. Dus zoek die bak begrip ook maar al op zodat je daaruit kan putten. :-*
En daarvoor moet je dus ook vanuit rust en vertrouwen haar gaan steunen ( vb kriebelen), want als je in de stress schiet van haar stress, bevestig je haar daarin.
Je kan dat, ik ben het zeker. :-*

Het is nog een lange weg tot stressloos samenleven, maar dit is al zo'n mooi begin om op verder te werken. :)
Door Lizzy
Wow, wat een verandering! Maar ik sluit me wel bij PoP aan. Ze voelen onze stress gauw aan dus zelf een borrel nemen :biggrin2: als je naar huis gaat (of Bach, dat is verstandiger :biggrin2: ). Want dit is dus mooi he. Deze mensen stappen er nieuw in. Hebben geen bagage. Dus jij ook je bagage gewoon lekker in het andere huis laten :-* . En dat kan jij :-*
Door sam28
Vannacht weer thuis gekomen. Veel te laat en met een net iets te diep glaasje :cool: ;D vandaag wakker geworden en best wel brak ::)

Siepie vindt op de grond lopen en een Cato die ook op de grond loopt dus spannend. Ze blaast dan en valt als waarschuwing dan wat uit. Ze raakt Cato op geen manier aan en Cato loopt daarop gewoon weg.
Als Cato rustig in bijvoorbeeld de tuin zit, dan loopt siepie naar haar toe en snuffelt aan haar neusje. Cato doet dat ook terug.
Maar dat mag alleen op voorwaarde en initiatief van siepie. Als Cato dat terug wil doen gaat ze blazen. ::)

Eten maakt veel goed, Siepie at wat water en een restje vlees van Cato. En dan schurkt Cato heel lief tegen haar aan en dat tolereert ze dan wel.

Het is niet stabiel en ik vind het veel te veel voor de dames. Cato heeft gisteravond gekotst terwijl ze vrijwel nooit kotst en ik vind de vacht van siepie dof.

Mijn plan (en die van de GT) is een mini stap terug. Gaasdeur kan open als ik thuis ben. Dan kunnen ze elkaar op meer momenten wel zien maar hoeven niks met elkaar. En dan elke dag onder strak toezicht een uur samen in een ruimte zijn waarbij ik af en toe koekjes uitdeel. En als de spanning teveel oploopt ze uit elkaar halen.
Siepie is echt wel af te leiden dus dat is de eerste stap.
IMG_2574.jpeg
IMG_2574.jpeg (5.96 MiB) 1210 keer bekeken
IMG_2575.png
IMG_2575.png (9.21 MiB) 1210 keer bekeken
Door pearlsofpassion
Ik vind het prachtig als ze met eten wel tegen elkaar aan schurken. Dat geeft echt veel hoop.
Dat heb ik hier nooit gezien bij de moeilijke koppelingen.
De rest dat je beschrijft wel. Siepie geeft aan dat ze het spannend vind en Cato houdt daar mooi rekening mee. Niets mis mee, lijkt mij.
Zo komen ze er wel hoor.

Ik zou extra inzetten op samen eten. Positieve associaties weet je wel.
Eten = Cato.
En eten is leuk dus wordt Cato vanzelf leuker. Bovendien wordt Siepie daar duidelijk rustiger van..
Door frodo quin
Klinkt toch alsof er een hele stap gemaakt is. Misschien niet slecht dat een wat meer nonchalante vreemde even oppaste. Katten zijn vaak heel gevoelig op hoe wij met iets omgaan en tuurlijk ervaar je stress en probeer je de situatie te controleren. Je wil het goed doen en er alles aan doen om weer vrede in huis te hebben.

Veel succes!
Door sam28
IMG_2584.jpeg
IMG_2584.jpeg (1.76 MiB) 1062 keer bekeken
Cato heeft van de vloer een zwijnenstal gemaakt maar ze snoepen hier samen :biggrin2: :biggrin2:
IMG_2591.jpeg
IMG_2591.jpeg (3.8 MiB) 1062 keer bekeken
In mijn kleine postzegel van een tuin die nog afgemaakt moet worden. Siepie zit zich te wassen, kijkt soms naar Cato maar gaat dan door.

Siepie vind op schoot bij mij heel spannend als Cato komt. Dan wil ze uitvallen. Maar ook graag weg.
Ze blaast wat als Cato in de buurt komt maar als ze zit te eten is het goed.
Dus als liefde door de maag gaat dan geef ik maar wat eten ;D

Ik ben heel benieuwd hoe verder. Vanavond had ik weinig politieagent energie maar hebben toch dik 30 min samen in huis rond gelopen. Nu staat de gaasdeur open maar Cato gaat niet kijken.
‘s nachts zet ik de gaasdeur ook open alleen als Cato dan gaat kloten dan doe ik de echte deur ook dicht. Ze wil dan naar mij maar ik wil niet met 1 oog en oor open slapen.
Door pearlsofpassion
En kan je haar niet afleiden of geruststellen als ze bij je op school zit?
Blazen en grommen is ok, das haar manier om Cato op afstand te houden, maar uitvallen of weglopen is toch meer dan je zou willen. Als het zo is, is het zo he.. beter weglopen dan aanvallen.
Maar kan je haar dan niet sussen met aaitjes en zachtjes tegen haar spreken?
Door sam28
Soms lukt dat, soms niet.
Ik geef het tijd en ze krijgt weer druppels met een Bach mengsel vanaf vanmiddag als de post m wil bezorgen
Door pearlsofpassion
sam28 schreef: wo 28 aug 2024, 09:59 Soms lukt dat, soms niet.
Ik geef het tijd en ze krijgt weer druppels met een Bach mengsel vanaf vanmiddag als de post m wil bezorgen
Ah kijk, als het soms lukt is dat al fijn.
Door sam28
IMG_2606.jpeg
IMG_2606.jpeg (671.66 KiB) 955 keer bekeken
Jammer dat ik geen filmpjes kan bij voegen!!

Helaas ook eentje waarin Cato uitdaagt en dan Siepie die toch mild wat uitvalt
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door