Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lola_Bizzy
Lizzy schreef: do 22 aug 2024, 16:36 Ik heb een ontlasting test laten doen bij Animal Biome. Maar na Giardia mag je gerust uit gaan van Leaky Gut hoor :( . Ik wist echt niet dat Giardia tot zoveel ellende kan lijden. Heeft jouw hond het lang gehad? Met Metrobactin behandeld? Met Panacur?
Ik kwam er pas laat achter, toen had hij het waarschijnlijk al een paar maanden. Toen nog een paar maanden om ervan af te komen. Eén kuur met Panacur, wat niet hielp. Daarna eraf gekomen met Chinese kruiden.

Nee. Ik vind van niet. Ik ken de ingrediënten goed (heb het allemaal uitgezocht) en vind dat er geen stoffen in zitten die kwaad kunnen, sowieso niet.
Dan ga ik het geven onder de noemer: baat het niet, dan schaadt het niet.
Waardeloos he, een hond die niet blij is met de dierenarts... Pfft. Ik moet zeggen dat mijn hond echt DOL is op Caspar Broekman. Weet niet of je in de buurt van Amsterdam woont maar daar heeft hij praktijk.
Een hond die zich niet of heel moeilijk laat behandelen is inderdaad waardeloos. Ik skip ook maar zoveel mogelijk onderzoeken en bloedtesten om die reden. Zo van: ik hou het goed in de gaten en als ie meer symptomen krijgt, moet ik wel.
Nou.... We kunnen elkaar een handje schudden. L-Glutamine en pro/prebiotica heeft de boel bij Sjoerd ook niet verholpen hoor. En je wil niet weten wat daar aan kruiden, pillen, poeders naar binnen is gegaan (ook voorgeschreven door de meerdere therapeuten en dierenartsen). Ik heb hier wat we noemen een "supplement kerkhof".
Als je er dan iets goeds in wilt zien, is het wel dat je ervaringsdeskundige wordt en anderen kunt helpen. Maar ik kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment flink doorheen zat :(

Maar voor mij klinkt dit wel (de klachten van jouw hond) als "leaky gut".
Ik ben toch niet helemaal overtuigd, omdat mijn hond als jonge pup al brijachtige ontlasting had (ik denk niet dat ie toen al giardia had). En dat is altijd zo gebleven. Dus leaky gut na giardia is om redenen van ontlasting niet zeker. Maar ik wil alles proberen om dat eindelijk eens te verhelpen, en ik las dat er ook ingrediënten in zitten om de vertering te verbeteren. Ik denk dat het sowieso een aanvulling kan zijn voor honden die niet zo'n goede stoelgang hebben. En ook bevat het vitamine D en zink, hoef ik dat niet meer los te supplementeren.

Ja, zeker wel hoor, daar kun je zeker wel op testen. Sjoerd z'n bloed is voor B12, foliumzuur, vitamine D en zink naar de Universiteit Utrecht gestuurd. Ik zal zo een foto maken van de uitslag (en hier posten).
Je moet ook zó meedenken met de dierenarts! Mijn hond was ook niet nuchter, niets over gezegd. De (andere) dierenarts gister zei toen ik aangaf verder oraal B12 te supplementeren dat ik wekelijks 1 tablet van 1000 mcg kon geven (want dat bevatte de ampul ook). En toen ik zei dat ik dacht dat het eerder dagelijks 1000 mcg zou moeten zijn, antwoordde hij: te veel is ook niet goed.
Door Lizzy
Leaky gut geeft ook jeuk. Dus eigenlijk telde ik de ontlasting en de jeuk bij elkaar op. Maar misschien heb je gelijk hoor. Het is en blijft lastige materie.

Gelukkig heeft je hond niet aan de Metrobactin gezeten. En 1 Panacur valt erg mee. Ben je er met de Chinese kruiden van de huisdierendokter vanaf gekomen?

Hij moet snel in B12 omhoog. Dus ik snap zo'n opmerking van de dierenarts dan niet....

Merk jij trouwens aan hem, dat hij een tekort heeft aan B12? Wat was eigenlijk de reden om het te testen?
Door Lola_Bizzy
Gelukkig heeft je hond niet aan de Metrobactin gezeten. En 1 Panacur valt erg mee. Ben je er met de Chinese kruiden van de huisdierendokter vanaf gekomen?
De Chinese kruiden hebben hun taak inderdaad goed gedaan en de giardia verholpen.
Hij moet snel in B12 omhoog. Dus ik snap zo'n opmerking van de dierenarts dan niet...
De dierenarts heeft duidelijk geen verstand van voeding. Hij zegt maar wat, het enige wat hem logisch lijkt. En hij heeft waarschijnlijk nog nooit gehoord van wateroplosbare vitamines.
Merk jij trouwens aan hem, dat hij een tekort heeft aan B12? Wat was eigenlijk de reden om het te testen?
Ik merk (gelukkkig) niets aan hem. Ook tijdens de giardia niet. Hij is levenslustig en gezond, met een glanzende vacht. Maar ik ging hem spiersupport geven en daarom wilde ik zijn nierwaarde weten. Toen bedacht ik dat het goed was om de diverse vitamines e.d. meteen te meten, omdat ik niet zeker ervan was of hij die allemaal goed opnam vanwege de vrijwel dagelijks optredende zachte stoelgang. En volgens de dierenarts kunnen die dus niet worden gemeten, met uitzondering van B12. Het leek me vreemd, maar goed, ik kon er niets tegen inbrengen, ik heb daar geen verstand van.
Door Lizzy
Ik sta me net in de keuken wel te realiseren dat er geconstateerd is dat hij een tekort aan vitamine B12 heeft (en mogelijk andere vitamines) maar wat is de oorzaak? Kijkt iemand daar dan naar? Want dat is op zich natuurlijk toch raar.
Door Lola_Bizzy
Lizzy schreef: vr 23 aug 2024, 07:55 Ik sta me net in de keuken wel te realiseren dat er geconstateerd is dat hij een tekort aan vitamine B12 heeft (en mogelijk andere vitamines) maar wat is de oorzaak? Kijkt iemand daar dan naar? Want dat is op zich natuurlijk toch raar.
Daar is niets over gezegd. Enkel dat hij supplementen nodig heeft. De dierenarts wist wel van de chronische diarree. Maar ja, ik denk dat ze daar liever hun handen niet aan branden. Ik ben al bij twee holistisch dierenartsen geweest en één voedingsdeskundige. Die hebben alleen op voedselgerelateerde allergieën getest en daar ben ik uiteindelijk niets mee opgeschoten. Heel vreemd, ik had vooral van die holistisch dierenartsen meer verwacht.

Geef jij trouwens 1 capsule Leaky Gut Formula per dag? Over het voer? En dan twee potjes opmaken?
Door Lola_Bizzy
Lola_Bizzy schreef: vr 23 aug 2024, 08:18 Ik ben al bij twee holistisch dierenartsen geweest en één voedingsdeskundige. Die hebben alleen op voedselgerelateerde allergieën getest en daar ben ik uiteindelijk niets mee opgeschoten. Heel vreemd, ik had vooral van die holistisch dierenartsen meer verwacht.
Moet ik nog even iets toevoegen. Den Hoek heeft wel iets geconstateerd, namelijk een restwaarde van giardia (niet te meten met de reguliere tests). Daar heb ik druppels (met freqentie) voor gekregen. Die helemaal niets hebben gedaan.
Door Lizzy
Lola_Bizzy schreef: vr 23 aug 2024, 08:18 Daar is niets over gezegd. Enkel dat hij supplementen nodig heeft. De dierenarts wist wel van de chronische diarree. Maar ja, ik denk dat ze daar liever hun handen niet aan branden. Ik ben al bij twee holistisch dierenartsen geweest en één voedingsdeskundige. Die hebben alleen op voedselgerelateerde allergieën getest en daar ben ik uiteindelijk niets mee opgeschoten. Heel vreemd, ik had vooral van die holistisch dierenartsen meer verwacht.

Geef jij trouwens 1 capsule Leaky Gut Formula per dag? Over het voer? En dan twee potjes opmaken?
Goh, onze trajecten lijken wel een beetje op elkaar. Ik ben ook bij meerdere holistische dierenartsen geweest en bij meerdere voedings/natuurgeneeskundigen....

En als ik dit zo lees, verbaas ik me ook een beetje.

Ik geef 2 capsules per dag. Ik graaf een kuiltje in zijn vlees, gooi de capsule daar in en schep het kuiltje weer dicht. Ik geef het in totaal 3 maanden en de laatste weken ga ik het afbouwen naar 1 tablet.
Door Lizzy
Ik heb trouwens de Nutriscan laten doen van Dr. Jean Dodds. Nou, ik zou zeggen "bespaar je de moeite". Hij zou niet tegen kip kunnen en niet tegen konijn en hert (lage reactie hoor, dat wel). En hij zou goed tegen rund en kalkoen kunnen (en eend en zalm). Hij reageert nooit op kip en nooit op hert maar geef ik hem rund of kalkoen : is ie de nacht erop ziek ::)

Hebben ze jouw hond met bioresonantie getest op voedselallergieën of wat anders?
Door Lizzy
Lola_Bizzy schreef: vr 23 aug 2024, 10:38 Moet ik nog even iets toevoegen. Den Hoek heeft wel iets geconstateerd, namelijk een restwaarde van giardia (niet te meten met de reguliere tests). Daar heb ik druppels (met freqentie) voor gekregen. Die helemaal niets hebben gedaan.
Ja, dat is bij Sjoerd ook een keer uit een test gekomen. Korrels voor gekregen. En dat deed minder dan niks.
Door Lola_Bizzy
Lizzy schreef: vr 23 aug 2024, 10:40 Ik heb trouwens de Nutriscan laten doen van Dr. Jean Dodds. Nou, ik zou zeggen "bespaar je de moeite". Hij zou niet tegen kip kunnen en niet tegen konijn en hert (lage reactie hoor, dat wel). En hij zou goed tegen rund en kalkoen kunnen (en eend en zalm). Hij reageert nooit op kip en nooit op hert maar geef ik hem rund of kalkoen : is ie de nacht erop ziek ::)

Hebben ze jouw hond met bioresonantie getest op voedselallergieën of wat anders?
Ja met bioresonantie, alle drie de keren. En ik heb vergelijkbare ervaringen als jij. In die zin dat (bij de voedingsdeskundige) bijvoorbeeld kip negatief werd getest. Maar testte ze dan een snackje met kip, dan kon dat wel. Er zaten kortom veel tegenstrijdigheden in die test, waardoor ik er eigenlijk meteen al geen vertrouwen in had.

De eerste holistisch dierenarts ging als een dolle aan de slag met testen. Die had een enorme berg voer die ze erdoorheen joeg (dit wel, dit niet etc.). En vervolgens: heb je dit al geprobeerd (dan hield ze een blik met supplumenten omhoog), of heb je dit al geprobeerd (idem). En zo ging het de hele tijd door. Dat is niet wat ik verwacht had, ik ging weg met een flink legere beurs en niets van wat maar in de buurt kwam van een diagnose.

En zo modder ik nog steeds door. Toch heb ik meer vertrouwen in mijn eigen aanpak, ik weet wel zo ongeveer waar hij wel of niet tegen kan. Voor mij geen bioresonantie meer, niet voedselgerelateerd in elk geval.
Door Lizzy
Klinkt allemaal niet geweldig :-\ . Vervelend zeg. Maar de klachten zijn nu dus eigenlijk dat hij een B12 tekort heeft en zijn ontlasting nooit goed is? Jeuk, is die ernstig? Zijn er nog meer problemen?
Door Lola_Bizzy
Lizzy schreef: vr 23 aug 2024, 17:01 Klinkt allemaal niet geweldig :-\ . Vervelend zeg. Maar de klachten zijn nu dus eigenlijk dat hij een B12 tekort heeft en zijn ontlasting nooit goed is? Jeuk, is die ernstig? Zijn er nog meer problemen?
Eigenlijk het enige is dat ie dagelijks wel een keer brijachtige ontlasting heeft, afhankelijk van het voer erger of minder erg, en vaak ook nog kleine beetjes waterige ontlasting. Jeuk twijfel ik een beetje over, hij krabt zich vaak als hij het even niet meer weet. Ik hield het op overspronggedrag. Maar misschien krabt hij zich daar wel net iets te vaak voor. Ik heb het gevoel dat het de moeite waard is om te behandelen tegen leaky gut, want dat is denk ik toch wel een mogelijkheid.

Hoe was jouw ervaring verder met holistische dierenartsen/voedingsdeskundigen en bioresonantie?
Door Lola_Bizzy
Lizzy schreef: do 22 aug 2024, 09:12 Ik plette een halve tablet tussen twee lepels en gooide het poeder in zijn wang.
Ik heb ze binnen. Ik heb een hele tablet fijngemaakt en met wat kokosmelk gemengd. Jij zegt dat je een halve deed, maar ze zijn al mini. Hoe deed jij dat dan?

Ik neig ernaar om dan liever om de dag een hele te geven. Of een hele te stampen en de helft te geven. Maar dan zit je natuurlijk weer anderhalve dag met een heel klein beetje gestampte B12-zuigtablet...
Door Lizzy
Lola_Bizzy schreef: za 24 aug 2024, 09:31 Ik heb ze binnen. Ik heb een hele tablet fijngemaakt en met wat kokosmelk gemengd. Jij zegt dat je een halve deed, maar ze zijn al mini. Hoe deed jij dat dan?

Ik neig ernaar om dan liever om de dag een hele te geven. Of een hele te stampen en de helft te geven. Maar dan zit je natuurlijk weer anderhalve dag met een heel klein beetje gestampte B12-zuigtablet...
Ik knip de tablet in 2 stukken met een scherp klein schaartje. Dat gaat makkelijk! Om de dag een hele kan natuurlijk ook.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door