Lizzy schreef: ↑do 22 aug 2024, 16:36
Ik heb een ontlasting test laten doen bij Animal Biome. Maar na Giardia mag je gerust uit gaan van Leaky Gut hoor
. Ik wist echt niet dat Giardia tot zoveel ellende kan lijden. Heeft jouw hond het lang gehad? Met Metrobactin behandeld? Met Panacur?
Ik kwam er pas laat achter, toen had hij het waarschijnlijk al een paar maanden. Toen nog een paar maanden om ervan af te komen. Eén kuur met Panacur, wat niet hielp. Daarna eraf gekomen met Chinese kruiden.
Nee. Ik vind van niet. Ik ken de ingrediënten goed (heb het allemaal uitgezocht) en vind dat er geen stoffen in zitten die kwaad kunnen, sowieso niet.
Dan ga ik het geven onder de noemer: baat het niet, dan schaadt het niet.
Waardeloos he, een hond die niet blij is met de dierenarts... Pfft. Ik moet zeggen dat mijn hond echt DOL is op Caspar Broekman. Weet niet of je in de buurt van Amsterdam woont maar daar heeft hij praktijk.
Een hond die zich niet of heel moeilijk laat behandelen is inderdaad waardeloos. Ik skip ook maar zoveel mogelijk onderzoeken en bloedtesten om die reden. Zo van: ik hou het goed in de gaten en als ie meer symptomen krijgt, moet ik wel.
Nou.... We kunnen elkaar een handje schudden. L-Glutamine en pro/prebiotica heeft de boel bij Sjoerd ook niet verholpen hoor. En je wil niet weten wat daar aan kruiden, pillen, poeders naar binnen is gegaan (ook voorgeschreven door de meerdere therapeuten en dierenartsen). Ik heb hier wat we noemen een "supplement kerkhof".
Als je er dan iets goeds in wilt zien, is het wel dat je ervaringsdeskundige wordt en anderen kunt helpen. Maar ik kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment flink doorheen zat
Maar voor mij klinkt dit wel (de klachten van jouw hond) als "leaky gut".
Ik ben toch niet helemaal overtuigd, omdat mijn hond als jonge pup al brijachtige ontlasting had (ik denk niet dat ie toen al giardia had). En dat is altijd zo gebleven. Dus leaky gut na giardia is om redenen van ontlasting niet zeker. Maar ik wil alles proberen om dat eindelijk eens te verhelpen, en ik las dat er ook ingrediënten in zitten om de vertering te verbeteren. Ik denk dat het sowieso een aanvulling kan zijn voor honden die niet zo'n goede stoelgang hebben. En ook bevat het vitamine D en zink, hoef ik dat niet meer los te supplementeren.
Ja, zeker wel hoor, daar kun je zeker wel op testen. Sjoerd z'n bloed is voor B12, foliumzuur, vitamine D en zink naar de Universiteit Utrecht gestuurd. Ik zal zo een foto maken van de uitslag (en hier posten).
Je moet ook zó meedenken met de dierenarts! Mijn hond was ook niet nuchter, niets over gezegd. De (andere) dierenarts gister zei toen ik aangaf verder oraal B12 te supplementeren dat ik wekelijks 1 tablet van 1000 mcg kon geven (want dat bevatte de ampul ook). En toen ik zei dat ik dacht dat het eerder dagelijks 1000 mcg zou moeten zijn, antwoordde hij: te veel is ook niet goed.