Ik ben een nieuw lid, dit is mijn eerste post maar ik lees wel al een paar jaar mee.

Erg prettige en leerzame website, waarvoor dank!
Mijn vraag is: het wordt voor mij steeds lastiger om aan goede BARF producten te komen. Ik heb 3 grote honden van rond de 40 kilo, die ik (uiteraard) rauw voer, hoofdzakelijk biologisch of wild. Het liefst zou ik 7 dagen per week barf voeren, maar ik merk dus dat dit letterlijk niet haalbaar is vanwege de verkrijgbaarheid ervan. Nu zit ik dus op 5 dagen KVV (wel veel afwisseling tussen verschillende merken en diersoorten, en uiteraard aangevuld met veel voedzame extra's) en 2 dagen barf. Ik bestel alles online, omdat ik geen rijbewijs heb en nogal afgelegen woon. Ik kan dus niet het land in trekken om langs allerlei slagers, slachthuizen en noem maar op te gaan om zo alle ingrediënten te verzamelen. Maar de websites waar ik bestel, dit zijn er in totaal ongeveer 10, hebben lang niet alles op voorraad. Steeds vaker krijg ik de melding 'niet leverbaar', of dat er bijvoorbeeld maar 1 stuk op voorraad is. Je kunt je voorstellen dat ik met 3 flinke honden vaak grote bestellingen plaats en niet veel heb aan 1 konijnkarkasje of kippenrug.
Ik ben nu zelfs in Duitsland aan het bestellen, en dat ging een tijd lang heel goed, maar de laatste paar keer was het te lang onderweg en kwam alles ontdooid aan. Dus dan heb je 3 grote dozen vol met bloed en zompige stukken vlees. Niet heel fris.
En ik vraag mij dus af hoe jullie dit doen? Gaan jullie er echt zelf met de auto op uit om alles bij elkaar te sprokkelen, of zijn er websites waar ik niet vanaf weet en waar ze wel alles hebben? Ik bestel ook op sites die voor mensen bedoeld zijn, zoals SchotseHooglanders.nl (kipkarkassen) en Wildopjebord.nl (spiervlees), en nog meer maar ik zal ze hier niet allemaal opschrijven want dat is denk ik niet de bedoeling.
Maar ik ben dus heel benieuwd hoe jullie aan je voorraad komen.
Moet ik misschien toch contact leggen met slagers en kijken wat er mogelijk is qua verzenden?
Ik heb 3 extreem grote vriezers in mijn kelder staan en koop meestal voor een maand voorraad, om zo de verzendkosten nog enigszins onder de duim te houden. Maar het wordt dus steeds lastiger.
KVV is een fijne 'oplossing', en volop verkrijgbaar, maar liever stel ik natuurlijk zelf de menu's samen.
Nou, een heel lang bericht zo voor de eerste keer, maar ik wilde het goed uitleggen. Bedankt alvast voor jullie reactie!
PS - uiteraard heb ik de oude berichten gelezen waar adresjes in staan, maar ook daar kwam ik niet veel verder.