Moderator: Lizzy
Suus-en-Brego schreef: ↑ma 08 jul 2024, 11:02 Hallo, ik ben op zoek naar informatie over het zelfsamenstellen van een gekookte maaltijd. Sinds een aantal maanden ben ik bij een holistisch dierenarts en is gebleken dat spanning en stress op zijn middenrif en maag slaat. Hierdoor ervaart hij constante misselijkheid en verdraagt hij ( voor nu) geen kvv. We zijn heel goed op weg met de stress en spanning met de holistische dierenarts, maar één van de aanpassingen is gekookt voeren. Nu geef ik Pure Instinct gekookt een daar doet hij het heel goed op. Hoge acceptatie (hij eet iig weer!) en niet tot nauwelijks meer spugen en geen diarree meer. Maar ik zou me graag eens verdiepen in het zelf samenstellen van een maaltijd. Kan iemand mij daar verder bij helpen?scratch geometry dashEen gebalanceerde maaltijd voor je huisdier moet de volgende componenten bevatten:
Lizzy schreef: ↑ma 08 jul 2024, 11:46 We hebben dit topic: viewtopic.php?f=1&t=83627&hilit=gekookt ... g+recepten met recepten. Maar zoveel koolhydraat.... ik zou dat dus zelf niet aan mijn hond willen geven.Dag Lizzy,
Ik zou zelf gewoon vlees, orgaanvlees en groenten koken en dat aanvullen met een calcium supplement of eierschaalpoeder (in plaats van bot). Minimaal 5 diersoorten. Dat moet wel goed aangevuld worden. Ik zou zelf zeewier, visolie/algenolie, extra zink (kan je hond tegen gekookte oesters? Zou ik die geven uit blik - je kunt zo'n blikje openmaken en de oesters goed afdrogen en daarna invriezen, je kunt er dan 1 per keer geven), vitamine D supplement (kinderdruppeltjes van Bonusan en afhankelijk van de grootte van je hond 1 druppel of Möller levertraanolie). En ik zou zelf ook wel verteringsenzymen geven. Ik zou ook 2 a 3 keer per week een zachtgekookt eitje geven.
longjumpchorus schreef: ↑do 25 jul 2024, 08:53 Een gebalanceerde maaltijd voor je huisdier moet de volgende componenten bevatten:Dank je wel voor je reactie, fijne aanvulling
Eiwitten: Vlees (kip, rundvlees, kalkoen, lam), vis, eieren, of andere eiwitbronnen.
Koolhydraten: Gekookte rijst, zoete aardappelen, pompoen, of andere gemakkelijk verteerbare koolhydraten.
Groenten: Wortelen, broccoli, spinazie, of andere veilige groenten. Zorg ervoor dat ze goed gekookt en gepureerd zijn om de verteerbaarheid te verbeteren.
Vetten: Gezonde vetten zoals visolie of een beetje olijfolie kunnen belangrijk zijn voor de huid en vacht.
JackKingsworth schreef: ↑ma 22 jul 2024, 14:51 Hallo!Dag Jack,
Fijn dat je hond het goed doet met de gekookte voeding. Bij het zelf samenstellen van maaltijden kun je mager vlees (zoals kip of rundvlees), gekookte groenten (behalve uien en knoflook), en koolhydraten zoals rijst of zoete aardappel gebruiken. Voeg een beetje gezonde vetten toe, zoals kokosolie. Overweeg ook een aanvullend supplement voor een uitgebalanceerd dieet. Raadpleeg je dierenarts voor verdere begeleiding.
Jack![]()