Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Charlie Angel
Echt een knapperd hoor!
En ja, het komt echt goed, je hebt alleen een lange adem nodig. Maar hij doet heel veel ook al echt knap als ik het zo lees.

Hij heeft wel wat weinig speelgoed hoor.
Door hannabelgje
Weer even een Bob update. Hij is inmiddels alweer een half jaar.
Hij krijgt nu 2x daags eten. Smorgens 150 gram kvv en savonds 200 gram. Af en toe krijgt hij een handje geperste brokjes van kivo tussendoor.
Qua kvv krijgt hij Bibi, carnibest, kivo, kbraw en barfmenu.
De fokker vindt hem te dik. Ik vind hem redelijk ok en wil eigenlijk niet nog minder gaan geven.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door dinky89
Ik vind het zelf niet te beoordelen van foto's.
Ik vind die witte staartpunt wel echt geweldig :biggrin2:
Door Kim_S
Ja lastig te zien zo.
Hij ziet er ongeveer hetzelfde uit als Bruun, maar die heeft alleen wel veel langere poten ;D

Hoe gaat het verder met hem?
Door hannabelgje
Hij blijft een pittige meneer. Als hij iets niet wil gromt hij en valt soms serieus uit. Bij de osteopaat moest hij zelfs een muilkorf om. Bij mij valt het mee, luistert hij wel goed. Ik zeg ook dat ik er niet van gediend ben en dat helpt wel. Denk dat ie een beetje vindt dat ie de baas kan spelen.

Door Kim_S
O dat is wel lastig ja.
Is dat misschien omdat het bij de osteopaat (en / of bij aanraking überhaupt) nog zeer doet aan zijn schouder? Of dat hij nog verwacht dat het zeer gaat doen? Dat hij eigenlijk heel erg hard zegt “niet doen dat doet zeer”? Ook al is dat niet (meer) zo?
Ik roep maar wat hoor, kan dat vanaf een schermpje niet inschatten natuurlijk.

6 maanden klinkt best nog jong voor de baas willen spelen. Maar ik heb dan ook geen verstand van Corgi’s :P
Met Atz heb ik 1,5 jaar “gevochten” (niet letterlijk, wel psychische oorlogsvoering) tot we eindelijk wisten wat we aan elkaar hadden. Man wat was dat vervelend. Nu we van elkaar weten hoe we in elkaar zitten is het goed.

Hopelijk trekt Bob ook nog bij als hij wat ouder is. Geduld en rust en voorspelbaarheid deed hier de truuk. :-*
Door frodo quin
Op foto ziet hij er iig niet perse dik uit, maar dat is echt iets wat je moet voelen. Heel dik of heel dun zie je normaal wel op foto, maar verder niet.

Grommen is toch niets mis mee? Ook niet gek als hij zich er niet oke bij voelt dat de osteo aan hem zit.

Ik ken Bob niet he, dus ik weet natuurlijk niet hoe hij is en wat hij denkt en voelt, maar mijn ervaring is dat "de baas willen spelen" doorgaans ik voel mij niet op mijn gemak is. Hoe dan ook hoop ik dat jullie er samen uit geraken.
Door Siberienne
Of het nou eigenzinnigheid is of grenzen aangeven vanwege ongemak, ik vind het best heftig gedrag voor een hond van 6 maanden.

Ik heb best mijn deel eigenwijze honden achter de rug en ze waren niet altijd even makkelijk met lichamelijke dingen (Shad haat kont borstelen bijvoorbeeld, dat moeten we echt even samen doen en neus enting kennelhoest konden we op een gegeven moment ook vergeten, maar die communiceerde dat toch op een andere manier).

Ik vind het te makkelijk om te zeggen ‘hij probeert de baas te spelen’. Ik vind dit wel een goed artikel over agressie en communicatie https://suzanneclothier.com/article/agg ... ns-behind/
Door hannabelgje
Het gekke is dat hij tijdens spelen en knuffelen alle aanrakingen accepteert zonder problemen. Dan is hij lief en speels en onbezorgd. Wil je iets van hem wat hij niet wil, bijvoorbeeld hem van de bank halen, in zijn ren doen, voor de deur weghalen omdat je door de deur moet, dan reageert hij agressief. We gaan hier sowieso aan werken uiteraard en we gaan oa foto's laten maken bij de kliniek om te kijken of daar problemen zitten.
Ik probeer ook op andere manieren dingen te doen. Als hij zijn ren in moet klik ik hem aan de riem en laat hem aan de riem meelopen. Dat doet hij dan vaak wel prima en wordt daar dan ook voor beloond.

Door Kim_S
Als ik het zo lees dan denk ik dat hij het doet op momenten dat hij “nu toch echt even aan de kant” moet, en dat het te lang duurt als je het hem gewoon vraagt (of dat hij je gewoon negeert)? En dat je hem dan even aan de kant duwt of oppakt zodat het wel gebeurt, en dat dat hem triggert om te grommen of uit te vallen?

Misschien dan toch proberen om er een commando aan te koppelen, en dat dan oefenen met veel lekkers op momenten dat hij niet echt aan de kant moet?
Hier leer ik de honden bijvoorbeeld “terug” aan, wat betekent dat ze een stapje achteruit moeten. Of “lopen” als ze even een stukje door moeten lopen zodat ik er door kan. En dat is dan een feestje want dan krijg je lekkers :)
En dan kan hij het helemaal zelf doen zonder dat je aan hem zit, wat hij op zo’n moment blijkbaar niet prettig vindt (wie weet maakt hij zich zorgen over wat er dan gebeurt, heeft het ooit zeer gedaan aan zijn schouder, zoiets?)
Door Siberienne
Dat hebben we met onze vierjarige super eigenwijze herplaatser gehad. Dat hij gromde als hij iets ‘moest’ zoals naar de mand en de kennel.

Wat Kim schrijft, het zou fijn zijn als je een manier vindt om met hem te communiceren waarin je wel duidelijk kan zijn maar hij het niet nodig vindt om te escaleren. Zoals je beschrijft met een riem eraan. Of door er een opdracht aan te koppelen of iets leuks.

Ik heb wel heel erg veel gehad aan het boek ‘The other end of the leash’ over communicatie van aapachtige VS hond en hoe je elkaar verkeerd kan verstaan. Succes ermee!
Door hannabelgje
Morgen komt er een GT van Tinley om ons te helpen met Bob. Ik hoop dat het ons de juiste handvaten gaat geven.

Door Kaela
hannabelgje schreef: vr 23 aug 2024, 09:12 Morgen komt er een GT van Tinley om ons te helpen met Bob. Ik hoop dat het ons de juiste handvaten gaat geven.

Hartstikke goed Hana! Hij is nog jong, kan nog hartstikke veel verbeteren.

Het klinkt mij heel erg als “het gaat me te snel en ik vind dit te belangrijk” in mijn oren. En als de mens dan een taal spreekt die de hond niet past, dan is agressie het enige dat ie heeft. Maar een GT kan goed meekijken en dat is veel waardevoller dan geschreven tekst. Laat je weten wat ze zegt?
Door eelke
Dat klinkt heel verstandig, goed bezig. Nu inderdaad het moment waarop je kan bijsturen tijdens het opgroeien.

PuppybeerGijs was er ook wel zo een. Maar die gromde niet, en 'viel niet uit', die hapte. Wel raak, niet doorbijten. Maar ook niet erg lief en netjes. Als ie opzij moest, ging ie op zijn rug liggen en happen. Hetzelfde als bij borstelen, of iets anders 'moeten'. Hij had al genoeg issues, en beet nooit door, dus heb er niet al te veel aandacht aan besteed. Maar het maakte hem wel lastiger te vertrouwen met anderen (die niet weten dat hij niet doorbeet) en later, toen zijn poot het liet afweten, begon hij wel met grommen en uitvallen. Omdat ie doodongelukkig was, maar goed, de basis lag er altijd al, en achteraf heb ik spijt dat we daar niet eerder al wat mee hebben gedaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door