Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
Lizzy schreef: ma 15 jul 2024, 14:19 Echt ouderwets, gewoon roestvrijstaal, niks meer of minder. Maar de moderne mensch wil dat niet want je moet wel wat meer vet gebruiken wil je er bijv. een ei in kunnen bakken.
;D Precies dat.
Je kunt ook een bakpapiertje in de pan leggen (al dan niet met wat boter erop) om daar het eitje op te bakken. Of vis, als je dat eet, want dat wil ook nooit in zo'n pan.
frodo quin schreef: vr 19 jul 2024, 12:34 We zullen maar eens silicone matten aanschaffen zeker?
Die werken wel.
Heb ik al jaaaaren.

Maar ik zou die gevoelsmatig nooit in een pan leggen. We gebruiken die in de oven.

Geen idee trouwens of dat wel veilig is..
Wij hebben ze wegens herbruikbaar en duurzaam.
Door Kaio
Ach ja als je bij een kruispunt met remmende auto's staat krijg je waarschijnlijk meer pfas binnen dan met je bakpapiertje. :cool:
Schijnt ook dat elektrische wagens veel meer pfas achterlaten want ze zijn veel zwaarder.

Dus ach ja ....

Siliconen kan ik zo niks over vinden . Maar ja meestal komt dat later pas he ;D Roken was in het begin ook niet schadelijk ::)
Kaio schreef: vr 19 jul 2024, 14:07 Ach ja als je bij een kruispunt met remmende auto's staat krijg je waarschijnlijk meer pfas binnen dan met je bakpapiertje. :cool:
Schijnt ook dat elektrische wagens veel meer pfas achterlaten want ze zijn veel zwaarder.

Dus ach ja ....

Siliconen kan ik zo niks over vinden . Maar ja meestal komt dat later pas he ;D Roken was in het begin ook niet schadelijk ::)
Ja idd.
Overal zit PFAS in. Ook in drinkwater, zowel fles als kraan. En gewoon in de lucht, in de grond.

Maar ik heb wel gelezen van een visvijver waar ze niet meer mogen vissen omdat er pfas aangetroffen is. Zot toch? Waar gaat dat stoppen?
En waarom mogen al die dingen als bakpapier en waterafstotende sprays en fungiciden dan wel nog verkocht worden?
2 maten en 2 gewichten.
Door Lizzy
Kaio schreef: vr 19 jul 2024, 14:07 Ach ja als je bij een kruispunt met remmende auto's staat krijg je waarschijnlijk meer pfas binnen dan met je bakpapiertje. :cool:

Dus ach ja ....

Dit las is ook. Doordat die wagens veel zwaarder zijn en de eigenaren er vaak knal hard mee rijden, stoten ze veel meer PFAS uit dan een lekkere diesel ::) (door de banden). Ze zijn wel bezig banden te ontwikkelen voor elektrische bakken.
Door frodo quin
pearlsofpassion schreef: vr 19 jul 2024, 13:42 Die werken wel.
Heb ik al jaaaaren.

Maar ik zou die gevoelsmatig nooit in een pan leggen. We gebruiken die in de oven.

Geen idee trouwens of dat wel veilig is..
Wij hebben ze wegens herbruikbaar en duurzaam.
Bij mij is het ook voor in de oven. In een pan leg ik normaal niets
Door -Annemarie-
Kaio schreef: do 18 jul 2024, 06:21 https://waarzitwatin.nl/producten/bakpa ... gezondheid.

Maar ja dan zit je wel weer met wat vraagjes. Kun je net zo goed anti aanbaklaag gebruiken
Dat schijnt toch weer mee te vallen, hoorde ik zojuist in de podcast van Yvette van Boven en Teun van de Keuken. Etenstijd! afl. 206 en daar hebben ze het (vanaf 18 minuten) over deze website: https://lauriekoek.nl/bakpapier/
Nu geloof ik natuurlijk heilig in Yvette en Teun, dus blijf ik gewoon bakpapier gebruiken. :biggrin2:
Ik bak bijna nooit, dus die enkele keer zal echt niet uitmaken. In de pan doe ik zelf ook niet, zag de tip eens ergens langskomen. Maar als mensen het liever niet gebruiken snap ik dat ook. Alleen boter is ook prima. ;D
Door Kaio
-Annemarie- schreef: do 25 jul 2024, 17:45 Dat schijnt toch weer mee te vallen, hoorde ik zojuist in de podcast van Yvette van Boven en Teun van de Keuken. Etenstijd! afl. 206 en daar hebben ze het (vanaf 18 minuten) over deze website: https://lauriekoek.nl/bakpapier/
Nu geloof ik natuurlijk heilig in Yvette en Teun, dus blijf ik gewoon bakpapier gebruiken. :biggrin2:
Ik bak bijna nooit, dus die enkele keer zal echt niet uitmaken. In de pan doe ik zelf ook niet, zag de tip eens ergens langskomen. Maar als mensen het liever niet gebruiken snap ik dat ook. Alleen boter is ook prima. ;D
Nee klopt ik gebruik gewoon mijn anti aanbakpan. Schijnt dat zeeschuim schadelijker is las ik van de week ;D ;D ;D
Nou ja pfas is het nieuwe "zure regen" (dat was toen ik op school zat nl ;D )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door