Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
TeuntjeT schreef: di 09 jul 2024, 07:57 Ik ben half mei met de ubiquinol begonnen, eerst dagelijks,na een paar dagen om de dag gaan geven,50mg capsule.
Sinds ongeveer een week of 3 heeft hij deze schilfers.
Kale oren heeft hij altijd al gehad, maar dit nog nooit.
Ik stop er deze week even geheel mee. Misschien daarna 2x per week geven? Zou dat voldoende zijn tov zijn hartruis?
Dat durf ik niet te zeggen of deze dosering voldoende is. Misschien kun je anders toch langzaam uit gaan kijken naar een supplement die je dagelijks kunt geven (dus lagere dosering)?
Door Lizzy
TeuntjeT schreef: wo 10 jul 2024, 09:31 ooh dat is wel handig, maar met vanuit het buitenland bestellen, dat is wat minder....is het ook in NL te krijgen?
wat zijn de juiste doseringen ongeveer?
mijn hond weegt 12kg.
is er ook iets dergelijks voor omega 3 te krijgen? is dit iets? https://www.mercolamarket.com/product/2 ... -2-bottles
Ik bestel regelmatig bij Mercola Market. Je betaald gelijk invoer en de hele mikmak. Dat is in NL niet verkrijgbaar, helaas. Ze hebben inderdaad ook makkelijk te doseren krillolie.
Door TeuntjeT
Goed om te weten, dank je wel.
Ik smeer zijn droge oren en kale plekjes nu 1x per dag in met MCT olie, dat helpt erg goed.
Wel merk ik dat hij over zijn hele huid erg kriebelig is als ik hem aai.zelf krabt of bijt hij niet vaker dan anders.
Hij heeft in zijn zij links een paar kale plekjes, huid is ook wat schilferig.
Ga hem vanmiddag weer even goed wassen met vetramil shampoo, dat geeft steeds wel wat verlichting.
Zou tea tree olie iets kunnen doen?en welke is dan goed en hoe te gebruiken?
Door TeuntjeT
Foto's van zojuist
Bijlagen
20240714_085344.jpg
20240714_085344.jpg (2.48 MiB) 2856 keer bekeken
20240714_085305.jpg
20240714_085305.jpg (1.8 MiB) 2856 keer bekeken
20240714_085313.jpg
20240714_085313.jpg (1.6 MiB) 2856 keer bekeken
Door TeuntjeT
Nog een paar van zijn zij
Bijlagen
20240714_085250.jpg
20240714_085250.jpg (2.89 MiB) 2854 keer bekeken
20240714_085245.jpg
20240714_085245.jpg (2.97 MiB) 2854 keer bekeken
20240714_085336.jpg
20240714_085336.jpg (3.26 MiB) 2854 keer bekeken
Laatst gewijzigd door TeuntjeT op zo 14 jul 2024, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TeuntjeT
Hij in zn geheel :)
Het is een ruwhaar, en vacht is wat warrig doordat ik op zoek was naar kale plekjes om in te smeren.
Hij krijgt nu sinds een week geen ubiquinol en krillolie meer.
Wel nog MCT olie door het voer.
Krillolie is 500mg, kan ik dat voor nu weer 2x per week geven, of beter even niks geven?
Bijlagen
20240714_085946.jpg
20240714_085946.jpg (1.98 MiB) 2854 keer bekeken
Door Lizzy
Ik liet ook voor de zekerheid even bij de dierenarts nakijken of er schimmel of mijt zit.

Ik zou zelf toch wel omega 3 willen geven dus een goede vis of krillolie.

He beh, hij zit echt even niet lekker in zijn velletje, letterlijk. Welk voedsel eet hij ook alweer op het moment?
Door TeuntjeT
Wat zou de dierenarts kunnen geven indien het mijt of schimmel is?
Ik geef hem liever geen chemische zooi…

Hij eet gestoomd vlees van Kivo.
De eendenvariant.
Ivm epilepsie moet hij glutenvrij eten, maar hij is erg gevoelig op de maag en darmen en erg kieskeurig.
Vers vlees heb ik lange tijd geprobeerd maar met een halve kilo per dag (12kg) viel hij nog af, of hij had last van maag/darmen.
Vele brokken geprobeerd, maar erg kieskeurig. Als ie het wel at dan maar tijdelijk, of enorme hopen ontlasting, of veel gras eten en overgeven.
Het gestoomde vlees van Kivo gaat goed ( de eendenvariant dan, van de lamsvariant gaat ie aan de dunne).
Door Lizzy
TeuntjeT schreef: zo 14 jul 2024, 15:50 Wat zou de dierenarts kunnen geven indien het mijt of schimmel is?
Ik geef hem liever geen chemische zooi…

Hij eet gestoomd vlees van Kivo.
De eendenvariant.
Ivm epilepsie moet hij glutenvrij eten, maar hij is erg gevoelig op de maag en darmen en erg kieskeurig.
Vers vlees heb ik lange tijd geprobeerd maar met een halve kilo per dag (12kg) viel hij nog af, of hij had last van maag/darmen.
Vele brokken geprobeerd, maar erg kieskeurig. Als ie het wel at dan maar tijdelijk, of enorme hopen ontlasting, of veel gras eten en overgeven.
Het gestoomde vlees van Kivo gaat goed ( de eendenvariant dan, van de lamsvariant gaat ie aan de dunne).
Ik vind het een beetje vervelend om te zeggen maar je hond krijgt op deze manier echt te weinig voedingsstoffen binnen. Het is echt veel te eenzijdig. Ik denk dat je de problemen in die hoek moet zoeken en toch moet gaan kijken of je het aantal diersoorten uit kunt gaan breiden en zelf gezonde toevoegingen toe kunt gaan voegen.

En er bestaan nog meer merken gestoomd. Dus misschien kun je via andere merken andere diersoorten erbij voeren.

En gezonde toevoegen doen als rauwe of zachtgekookte eieren (dooier rauw), vet visje (voor vitamine D en omega 3), gestoomde groenten (voor prebiotica en een scala aan voedingsstoffen), zeewier (voor jodium), chlorella, spirulina, morengablad, oesters (voor de zink), wilde zalm (voor de vitamine D) etc. etc. etc. Ik denk dat de kans groter is dat hier een flink zink tekort aan ten grondslag ligt dan mijten. Schimmel kan ik dan weer niet helemaal uitsluiten hoor, maar ik denk dat je hond echt voedingsstoffen tekort komt.
Door TeuntjeT
Toch wel in de voeding zoeken?
Vind het helemaal niet erg hoor, dat je dat zegt. Hoor liever graag de waarheid, dan kan ik er iets mee.
Er zitten wel vitamines ed toegevoegd aan de worst, het zou daarmee compleet moeten zijn.

Het lastige is dat je na zoveel proberen uiteindelijk blijft hangen op een merk en soort wat goed werkt, omdat je bang bent de boel weer uit balans te brengen.
Kip verdraagt hij overigens ook niet goed (jeuk, diarree)
Ik heb voorheen de kivo zalmbrok ernaast gegeven, dat ging goed, totdat hij het een maand of 3-4 terug niet meer wilde eten.
Deze; https://kivopetfood.nl/p/zalm-rijst/
Zou het een idee zijn om de hoeveelheid vlees te halveren en die brok er weer naast te geven?
Het is en blijft een brok,maar voor hem misschien een goede aanvulling?
Jaren terug heeft hij ook nog een tijd pro plan gegeten, deed ie t ook goed op, totdat ie dat ook weer weigerde. Deze; https://www.plein.nl/pro-plan-adult-med ... n-lam-3-kg
Dan denk ik dat d3 kivo brok qua samenstelling toch best mooi is?
Ik weet dat kvv en barf hier de norm is hoor, maar dat is voor hem helaas geen haalbare optie.
Ik zou hooguit nog eens iets als rodi (kleine plakjes, kleinr hoeveelheid om toe te voegen) kunnen proberen, misschien de lams variant of rund variant, ter aanvulling op het gestoomde vlees, en misschien dagelijks een sardientje of ei erbij ?
Laatst gewijzigd door TeuntjeT op zo 14 jul 2024, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TeuntjeT
Toevoeging:
Wat zou je voeren aan:
- een kiekeurige hond
- die gevoelige darmen heeft
- geen kip verdraagt
- geen gluten mag

Ik kom al snel op kvv. Maar dat verdroeg hij nooit echt goed. heb meerdere merken geprobeerd, of hij liet het staan, of hij at het wel maar bleef niet op gewicht.

Ik wil best de worsten weglaten en iets anders gaan geven. Vers is ook een optie, maar moet wel makkelijk verkrijgbaar zijn, compleet, en in schijfjes, want als meener het dan weer eens weigert te eten, zit ik niet met een halve kilo ontdooit vlees.
En ik ben zo bang dat hij het er weer niet goed op gaat doen.....
Is er geen goede, complete gestoomde voeding of brok wat ik als basis kan geven?

Wat ik al geprobeerd heb:
Renske en smolke gestoomd :
zijn een drama bij hem, dikke brij drollen.
Meatlove : niet op gewicht te houden
Smuldier : lust ie niet
Rodi : problemen met ontlasting
Darf: lust ie niet of schijterij (afhankelijk van smaak)
Energique: enorme hoeveelheden nodig; enorme hopen ontlasting
Duck: lust ie niet
Raw4dogs: niet lekker, veel nodig

Moet tegenwoordig glutenvrij zijn
Brok:
Pro plan lam en rijst: ging erg goed, tot ie t niet meer at.
Royal canin: at ie goed,maar slappe ontlasting
Farmfood: vond ie niet lekker
Prins geperste brok: vrat ie niet
Edgar&cooper: blik en brok, meerdere smaken: vrat ie niet
Kivo zalm& rijst geperst: ging super, tot ie t niet meer at.

Dat is het zo ongeveer wel :o
Tips zijn welkom

Maar misschien is dit meer iest voor het forumonderdeel voeding.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door