Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
doranto schreef:Bij ons staan diverse oude fruitbomen en 1 walnoot vrijwel zonder blad.Daar heb ik laatst een nieuwsbericht over gelezen.Ik denk door de hoge grondwaterstand die nu al maanden aanhoud. Ik dacht een poosje terug dat we het ergste nu wel gehad zouden hebben, maar het staat hier na de hoosbuien van afgelopen keer weer overal blank. Ik denk dat dat voor veel bomen nu onderhand wel de genadeklap betekent
Kaela schreef:Er is er hier een niet goed hoor. Die roept de hele tijd “koud koud koud”
Zou ze vast oefenen voor de winter
MillyMol schreef: ↑vr 06 sep 2024, 00:09 Hier (ZW Hongarije) heeft het al twee maanden niet geregend en is de temperatuur sinds mei nog niet onder de 25 C geweest. Alle zonnebloemen die hier door boeren geteeld worden zijn niet hoger dan 1 meter geworden en volledig verdord.Hier voldoende nattigheid gehad. Je had wel wat mogen hebben hoor. Soms jammer dat dat niet zo werkt he. Zowel te droog als te nat, te koud, als te warm, dat heeft zijn gevolgen.
Koop maar vast zonnebloemolie, want de oogsten zijn mislukt dus de prijs ervan zou wel eens kunnen stijgen. Worden dure oliebollen en appelflappen.
Kaela schreef: ↑do 05 sep 2024, 14:53 Er is er hier een niet goed hoor. Die roept de hele tijd “koud koud koud”Ze heeft het weerbericht gezien. Phoe ineens een heel pak kouder hier, muv morgen max temperaturen tussen de 15 en de 20 graden. Ideaal om te wandelen wel, maar de zomer lijkt plots verdwenen
Zou ze vast oefenen voor de winter![]()
frodo quin schreef: ↑vr 06 sep 2024, 14:10 Ze heeft het weerbericht gezien. Phoe ineens een heel pak kouder hier, muv morgen max temperaturen tussen de 15 en de 20 graden. Ideaal om te wandelen wel, maar de zomer lijkt plots verdwenenDie is hier nu, als je 'm zoekt. Momenteel 28 graden in de schaduw.
frodo quin schreef: ↑vr 06 sep 2024, 14:10 Ze heeft het weerbericht gezien. Phoe ineens een heel pak kouder hier, muv morgen max temperaturen tussen de 15 en de 20 graden. Ideaal om te wandelen wel, maar de zomer lijkt plots verdwenenIk ga morgen ook maar even winterkleding met haar shoppen. Ga over 1,5 week kamperen en het lijkt wel droog te worden, maar zeker niet erg warm. En de truien van vorig jaar komen niet meer verder dan de elleboog