Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de wat duurdere versie van Hema. Had eerst Ikea was daar ook tevreden mee maar die heb ik dus verknald met te hoge vermogens erdoor heen te jagen :P
Door Kaio
Er zit ook wel degelijk verschil in pannen voor inductie.
Ik koop duurdere dikkere, zijn ook zwaarder. Die dunnere pannen zet ik zo in de fik ;) :P
En ook zonder gein he, ze verdelen warmte beter en bakt allemaal fijner en gaan dus langer mee. Ik kom dan uit voor anti aanbakpannen op tefal titanium.
Ben er al achter dat goedkoop duurkoop is uiteindelijk.

En voor de rest inductie is geweldig koken.
Oja boost functie trekt echt veel. :o ( is gelukkig maar ff) Kan ik tegenwoordig zien in de app van de zonnepanelen :biggrin2:
Door kiara
El_Kato schreef: za 13 jul 2024, 14:01 Ik heb het hier gewoon geprobeerd toen de kookplaat geïnstalleerd was. De meeste pannen deden het gewoon bij mij. Heb volgens mij maar 1 of 2 pannen moeten vervangen.

Later wel al mijn koekenpannen vervangen… blijkt dat je bij inductie maar max. iets van 70% van het vermogen mag gebruiken. Ik wilde nog wel eens snel iets op “hoog vuur” bakken maar daar kan de antiaanbak laag in pannen niet tegen. Heb er toen lang op gegoogled en kwam hier uiteindelijk op uit. De plaat kan tot 14 en dan nog een boost functie maar ik ga niet verder dan 12 en warm rustig op zeg maar. Zag dit soort recensies ook over hele dure pannen.
O nou dan probeer ik ze eerst
Ja van koekenpannen heb ik eerder gehoord
Door Lizzy
kiara schreef: za 13 jul 2024, 12:46 O nou ben benieuwd als het erin zit. Kan het niet bij jou dan een grotere inductie kookplaat?
Ik heb een gasfornuis. Ik wilde perse deze, want die was leuk:

Afbeelding

En nu moet Leo zich aan een dieet houden, koken we ook apart en komen we pitten tekort dus hebben we er een inductie plaatje bij gekocht.
Door kiara
Lizzy schreef: za 13 jul 2024, 17:47 Ik heb een gasfornuis. Ik wilde perse deze, want die was leuk:

Afbeelding

En nu moet Leo zich aan een dieet houden, koken we ook apart en komen we pitten tekort dus hebben we er een inductie plaatje bij gekocht.
O die is wel mooi ja dat is dan zonde om weg te doen.
Maar heb je dan voor die 2 pits inductie ook een aparte aansluiting?

Ojee Leo speciaal dieet dat is ook wat apart koken
Door pike
Ik heb ook een boostfunctie maar die gebruik ik nooit, het gaat zo ook al snel genoeg. Maar ik verwarm een koekenpan of braadpan wel op de hoogste stand (9 bij mij). Is mij indertijd ook zo gedemonstreerd. Eerst de pan verhitten, hij is op de juiste temperatuur als druppels water op de bodem blijven dansen, dan de olie erin en lager zetten. Maar goed, zo werkt het bij mijn pannen, weet niet hoe dat met andere pannen is. Ik heb pannen van Demeyere. Zonder anti-aanbaklaag.
Door kiara
pike schreef: za 13 jul 2024, 20:01 Ik heb ook een boostfunctie maar die gebruik ik nooit, het gaat zo ook al snel genoeg. Maar ik verwarm een koekenpan of braadpan wel op de hoogste stand (9 bij mij). Is mij indertijd ook zo gedemonstreerd. Eerst de pan verhitten, hij is op de juiste temperatuur als druppels water op de bodem blijven dansen, dan de olie erin en lager zetten. Maar goed, zo werkt het bij mijn pannen, weet niet hoe dat met andere pannen is. Ik heb pannen van Demeyere. Zonder anti-aanbaklaag.
Heb 0 verstand van inductie pannen en koekenpannen
Door Ronald
Ik kook inmiddels zo'n 5 jaar op inductie. Heerlijk. Koekenpannen met anti-aanbaklaag heb ik allemaal de deur uitgegooid en nu een Demeyere gekocht. Gaat op max 7 (van 9+) voor het opwarmen en daarna terug naar 4 voor het daadwerkelijke bak- en braadwerk.
Mijn oude stoompannetje (ik denk zo'n 13 jaar oud inmiddels) doet het ook nog steeds goed. En voor de gewone kookpotten heb ik nu een set van Bauhaus. Werkt prima.
Tip: kook een inductieplaatbeschermer. Als er dan een keertje iets op de plaat valt (als je hem niet gebruikt) vangt de beschermer de eerste klap op. Leg hem er wel pas op als de plaat afgekoeld is ;)
Speciale aansluiting + aanpassing groepenkast is noodzakelijk, omdat er op een dubbele groep gewerkt wordt.

Ik hoef niet meer terug naar gas...
Mijn schoonmoeder heeft een super mooie beschermer. Met een soort zuid-frankrijk achtig tafereel met kruiden en een vijzel, fles olijfolie. Heel mooi, stijlvol en idd, geen schrik om krassen te maken op de plaat.
Wij willen er in de nieuwe keuken ook 1.
Door hannabelgje
Frank wil het liefste gas, maar we gaan in de nieuwe over op inductie. Wel met een vrijstaand fornuis. Ik zei tegen hem dat we wel zo'n beschermer erop leggen met de afbeelding van gaspitten. Voor het oog lol

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door kiara
Ronald schreef: zo 14 jul 2024, 13:12 Ik kook inmiddels zo'n 5 jaar op inductie. Heerlijk. Koekenpannen met anti-aanbaklaag heb ik allemaal de deur uitgegooid en nu een Demeyere gekocht. Gaat op max 7 (van 9+) voor het opwarmen en daarna terug naar 4 voor het daadwerkelijke bak- en braadwerk.
Mijn oude stoompannetje (ik denk zo'n 13 jaar oud inmiddels) doet het ook nog steeds goed. En voor de gewone kookpotten heb ik nu een set van Bauhaus. Werkt prima.
Tip: kook een inductieplaatbeschermer. Als er dan een keertje iets op de plaat valt (als je hem niet gebruikt) vangt de beschermer de eerste klap op. Leg hem er wel pas op als de plaat afgekoeld is ;)
Speciale aansluiting + aanpassing groepenkast is noodzakelijk, omdat er op een dubbele groep gewerkt wordt.

Ik hoef niet meer terug naar gas...
O dat is een goede tip van de kookplaat beschermer. Nu alleen nog vinden waar en uiteraard de juiste maat .
Kan je daar dan bv ook even iets opzetten? Uiteraard iets kouds( kopje etc )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door