Mijn teckelreu van 5 heeft altijd een dunbehaarde vacht tot vrij kalen oren gehad.
De laatste tijd is de huid van de oren erg droog,lijkt wat op uitgedroogd leer af en toe met soms ook wat velletjes eraan. Ook op zijn buik heeft hij af en toe veel velletjes. Het zijn grijze droge velletjes en hij lijkt er geen last van te hebben.
Het kan komen door een externe factor zoals veel buiten zijn en de zon, en nu tijdelijk even geen vloer in huis vanwege verhuizing en verbouwing (wonen tijdelijk op het kale beton), maar kan ook iets anders zijn.
Sinds kort krijgt hij vanwege een hartruisje ubiquinol. Ik gaf ook even krillolie capsules, maar die spuugt ie uit, dus al een tijdje mee gestopt.
Vanwege epilepsie krijgt hij dagelijks een theelepel mct olie door het voer.
Rauwvlees en veel soorten voer (ook brok of gestoomde voeding) verdraagt hij niet tot slecht.
Hij eet sinds een jaar ongeveer kivo gestoomd eendenworst, eerst nog met kivo zalm en rijst geperste brok ernaast (vrij aangeboden) maar daar at hij zo weinig van dat we zijn overgegaan op 2x daags gestoomde worst. Dat gaat heel goed.
Wat kan de oorzaak en oplossing zijn voor zijn huid? zou er iets ontbreken in de voeding?
Hij lijkt er geen jeuk aan te hebben of last van te hebben. na de foto's heb ik er wat vetramil honingzalf opgedaan, dat maakt het wat minder ruw. Eventueel zou ik hem nog kunnen wassen met vetramil shampoo.
wat denken jullie dat dit is en wat ik er het beste aan kan doen?