Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
We gaan de pillen nog ff niet geven. Hij krijgt pynmix en rust zover als mogelijk is.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Charlie Angel
Dat koppie van Zoe. Hihi
Wat is hij een knappe kantoorhond zeg! Hoe gaat het nu?

Verstuurd vanaf mijn SM-X216B met Tapatalk

Door hannabelgje
Ze doen het allebei zo knap met de verbouwing (nieuwe badkamer en wc). Heel de dag in de herrie en ze liggen braaf te slapen heel de dag.
Bob gaat het liefst bij Zoë liggen. AfbeeldingAfbeelding

Door frodo quin
Zoë ziet er toch vrij relaxed uit met Bob zo dicht bij haar. Was het een zeldzaam moment of gaat het beter tussen die twee?
Door hannabelgje
Het gaat wel iets beter maar het is erg oppassen. Bob probeert Zoë vaak tegen de grond te schoffelen en hij heeft tegenover Zoë ook behoorlijk voernijd ten opzichte van snackjes.

Door frodo quin
hannabelgje schreef: za 06 jul 2024, 17:05 Het gaat wel iets beter maar het is erg oppassen. Bob probeert Zoë vaak tegen de grond te schoffelen en hij heeft tegenover Zoë ook behoorlijk voernijd ten opzichte van snackjes.

Nog veel tussenkomst en bijsturing nodig blijkbaar. Fijn dat het wel de goede richting uit gaat.
Door hannabelgje
De eerste keer poep opgestuurd naar het woud. Zitten toch nog spoelwormen en zweepwormen in de Bob. Advies is 3 dgn panacure. Wat de fokker teveel vindt.

Door pike
hannabelgje schreef: vr 12 jul 2024, 13:53 De eerste keer poep opgestuurd naar het woud. Zitten toch nog spoelwormen en zweepwormen in de Bob. Advies is 3 dgn panacure. Wat de fokker teveel vindt.

Nou dat zou ik ook niet geven, als hij alleen spoel- en zweepworm heeft. Dat is wel erg heftig. Waarom niet gewoon een "smakelijke kauwtablet" milbemax oid, en dat na 2 weken herhalen?

Ik vind het wel rijkelijk laat om een pup pas voor het eerst op de leeftijd van 6 maanden te testen :-\ . Omdat je volgens veterinair protocol je pup ook volgens schema wormenkuren zou moeten geven is Ties op die momenten gecontroleerd. Hij had met 6 maanden zijn derde wormencheck. Met 9 maanden heeft hij zijn vierde gehad. De eerste twee keren was hij vrij van wormen maar de laatste twee keren niet. Eerst een gecombineerde lichte besmetting van haakworm, zweepworm en spoelworm. Het advies was toen ontwormen met Milbemax oid. De laatste keer had hij een aardige haakwormbesmetting. Zelfde advies.
Mijn dierenarts zegt: Ontwormen en na 2 weken herhalen want er blijft altijd achter. Dat heb ik beide keren gedaan. Dat is toch heel iets anders dan 3dagen achter elkaar Panacur.
Ik test hem nu nog een keer op 12 maanden, en mocht hij dan weer besmet blijken stop ik er volgende keer denkelijk gewoon een wormenkuur in. Dan blijf ik geen geld uitgeven aan testen. :-\
Door hannabelgje
Bob is bij de fokker op schema ontwormt en omdat hij vachtmijt had heeft hij 3x achter elkaar stronghold gehad wat ook ontworming is. Omdat dat nu uitgewerkt was heb ik nu laten testen. Het is dus niet zo dat we niks hebben gedaan sinds hij hier is.

Door pike
hannabelgje schreef: za 13 jul 2024, 08:08 Bob is bij de fokker op schema ontwormt en omdat hij vachtmijt had heeft hij 3x achter elkaar stronghold gehad wat ook ontworming is. Omdat dat nu uitgewerkt was heb ik nu laten testen. Het is dus niet zo dat we niks hebben gedaan sinds hij hier is.

Oh ja dat is waar ook. Maar de pipetten Stronghold, die werken alleen tegen spoelworm. Voor zover ik weet. Dan blijven haak- zweep en lintworm buiten schot. Maar je kan natuurlijk ook niet vanalles door elkaar gaan geven. Lastig is dat dan.
Door hannabelgje
Weer ff een foto update van onze Bob. Hij is afgelopen maandag mee wezen vissen. Dat ging eigenlijk best heel goed. Hij gaat vanavond mee naar de tweede les detectie. Dat ging vorige week ook heel goed.
In de avonden blijft hij een beetje een vervelend monster. En in de ochtenden blijft hij extreem vroeg wakker worden. Rond 5 uur gaat hij blaffen.
Maar gelukkig gaat het echt al stukken beter. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Door Kim_S
Fijn om te lezen! Hij wordt ook al een grote vent :-*
Uiteindelijk gaat het allemaal goed komen (denk ik hier ook maar steeds :biggrin2: )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door