Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Wat een mooi hok! En elke keer als je over Quin schrijft zie ik dat pupje voor me. Maar nu staat daar al een hele hond :D wat is hij al groot geworden zeg.
Door frodo quin
pike schreef: ma 20 mei 2024, 08:37 Wat een mooi hok! En elke keer als je over Quin schrijft zie ik dat pupje voor me. Maar nu staat daar al een hele hond :D wat is hij al groot geworden zeg.
Het is nog een pupje hoor maar al een stukje groter en tegenwoordig ook perfect op gewicht. Ze is intussen bijna zo groot als Emma. In de hoogte dan. Ze is al lang langer en ze is natuurlijk een sprietje nu. Ze zal ergens tussen de 25 en 27 kilo wegen en tussrn de 58 en 60 cm schofthoogte.

Voor de kippen komen er nog mijten toe. Ook voor in de wc waar ze logeerden en voor binnen bij de ratten. Wc heb ik er al gevonden.

Bij de buren bleek het nog erger. Buurman was in zijn tuin bezig en ik zei hem dat hij best eens bij df kippen ging kijken want de mijne bloedmijt hadden. Hun hok met uitloopje staan twee meter van mijn ren. Hij had het al gezien en ging eens kijken ivm een product. Kwam terug en bleek een kip dood te zijn en eentje die nog nauwelijks leefde. Brrr. Echt heftig als er zo een explosie is.
Bijlagen
Screenshot_20240520-090713.png
Samen stokje lopen
Screenshot_20240520-090713.png (2.09 MiB) 2736 keer bekeken
Door doranto
ff een update. Ca. 5 weken zijn ze nu en een bonte mengeling :)
Van de 6 witte kuikentjes zijn er 4 wit gebleven en 2 bruin geworden.

20240617_kuikens1.jpg
20240617_kuikens1.jpg (190.16 KiB) 2471 keer bekeken
20240617_kuikens2jpg.jpg
20240617_kuikens2jpg.jpg (203.41 KiB) 2471 keer bekeken
Door kiara
Wat een mooi hok geworden.
En wat groeien ze hard de kuikens.
Uh dus jou hond doet de kippen niks?

De mijne hadden ze opgegeten vrees ik.
Ooit kipjes gehad ( toen ik nog niet deze 2 stouterds had) ::)

Ik had cochin kriel en Wyandotte
Door frodo quin
doranto schreef: ma 17 jun 2024, 14:42 ff een update. Ca. 5 weken zijn ze nu en een bonte mengeling :)
Van de 6 witte kuikentjes zijn er 4 wit gebleven en 2 bruin geworden.

20240617_kuikens1.jpg

20240617_kuikens2jpg.jpg
Die doen het goed :)
Door frodo quin
De kipjes hun nieuwe huisgenoten zijn gearriveerd. Het is een andere type. Roodbruin. Vraag mij niet de welke. Ook ex industriekipjes.

Margriet, Madelief en Roos hadden wel bijna eentje te pakken. Ze was ontsnapt uit het afgezette deel van de ren en daar gingen ze met drie met niet zo'n vriendelijke bedoelingen op af. Gelukkig kon ik hen blokkeren terwijl mijn vader de kip op haar plaats zette.

Foto's volgen.
Door frodo quin
Dit zijn ze. Ze zitten al goed in de veren. Niet zoals een gewone kip, maar veel beter dan de kippen vorig jaar. Aan de bleke gezichtjes en houding zie je wel dat ze nog niet bekomen zijn ondanks dat ze al even in opvang zaten. Het is bijna niet te geloven als je mijn meisjes naast hen ziet, ze vorig jaar er nog slechter aan toe waren.
Bijlagen
IMG_20240627_183623.jpg
IMG_20240627_183623.jpg (7.19 MiB) 2238 keer bekeken
Door Lizzy
frodo quin schreef: do 27 jun 2024, 19:05 Dit zijn ze. Ze zitten al goed in de veren. Niet zoals een gewone kip, maar veel beter dan de kippen vorig jaar. Aan de bleke gezichtjes en houding zie je wel dat ze nog niet bekomen zijn ondanks dat ze al even in opvang zaten. Het is bijna niet te geloven als je mijn meisjes naast hen ziet, ze vorig jaar er nog slechter aan toe waren.
Ahhhh, wat zijn ze leuk! Fijn dat ze nu bij jou zitten!

Hoe kom je eigenlijk aan deze kippen?
Door frodo quin
Lizzy schreef: za 29 jun 2024, 07:20 Ahhhh, wat zijn ze leuk! Fijn dat ze nu bij jou zitten!

Hoe kom je eigenlijk aan deze kippen?
Ze komen van red een legkip. De belgische variant. Het is geloof ik iets anders georganiseerd dan in Nederland.

Het zijn enkele asiels voor neerhofdieren die samenwerken en enkele keren per jaar enkele honderden kippen weghalen die op transport naar de slacht gaan. Ze blijven dan eerst een tijdje bij hen in opvang zodat ze al wat kunnen aansterken en ze de zieke kippen (bv prolaps) er van tussen kunnen halen en hen de nodige medische zorg kunnen bieden. Vervolgens komen ze vrij ter adoptie.

Aangezien ze natuurlijk geen plaats hebben om zo een gehele stal die geruimd wordt op te vangen (normale grote is rond de 6000) gaat het telkens om een klein deel. Van de vangactie waarvan mijn kippen van vorig jaar komen waren het er 600 en dat was toen een grotere groep dan normaal.

Het asiel waar mijn kipjes (Margriet, Madelief en Roos en de nieuwe) verbleven is de ark van Polare. Dat ligt tegen Brussel.
Door MillyMol
Ooohh, uitbreiding van de toom, wat leuk!
Ze gaan het vanaf heel goed doen nadat ze gekomen zijn van hun verhuis avonturen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door