Mijn hond Pip heeft nu langer dan een maand slechte ontlasting. Het is begonnen met diarree en bloed in zijn ontlasting. Ik heb hem op probiotica en alfadiar gezet. Vorige jaar, rondom deze tijd heeft hij ook darmproblemen gehad en toen heeft het goed geholpen al het heeft even geduurd. Nu dus niet. Ik heb ontlastingsonderzoek laten doen en daar is niks afwijkends uitgekomen. Mijn dierenarts wil liever geen antibiotica inzetten maar ik mag ze hebben als ik ervoor kies. Soms kan het niet anders. En natuurlijk vroeg ze naar zijn voeding. Haar voorkeur gaat naar hypoallergeen brok zodat de darmen tot rust kunnen komen. Niet omdat ze anti anti rauw is, maar zodat darmen minder eiwitten hoeven verwerken. Pip heeft in verleden eliminatiedieet gedaan en daar is niks uitgekomen. Hij heeft allergie voor 4 soorten mijten en we zijn immuun therapie bezig, dit lijkt goed te gaan. Verder krijgt hij voornamelijk Tammenga en KB kvv. Dagelijks Algenolie van Royal Green en zelfgemaakte groentemix.Soms blikje vis, ei, beetje yoghurt en gedroogd snack.
In verleden hebben we naast rauw gekookt vlees, brok en blik geprobeerd. Ik geef rauw omdat hij het daar best op doet. Maar zijn ontlasting is nu zelfs met Alfadiar aan zachte kant, en er zit altijd slijm bij. Hij heeft veel aandrang en poept soms alleen slijm. Verder is hij actief en eet goed. Natuurlijk wil ik niet op brok maar ook niet op antibiotica. Is er nog iets anders dat zou kunnen helpen? Alfadiar ga ik per vandaag stoppen om te kijken of het weer slechter wordt.