Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kiara
frodo quin schreef: ma 24 jun 2024, 15:08 Dat zijn ook dd voorspellingen hier. Ik hou zelf wel erg van onweer. Hoe je de electriciteit in de lucht voelt en dat opbouwt tot het losbarst. Voor mij heeft dat een bepaalde aantrekking en brengt ook ergens rust. Maar ik kan begrijpen dag het voor sommigen ook eng kan zijn.
Nou bij mijn huis is het ingeslagen geweest. God zij dank woonde ik er nog niet maar wel een enorm gat in het dak geslagen. En tja mijn moeder is ook bang en heeft ( kan ze niks aan doen hoor) mij dat aan mij doorgeven.
Door Kaio
frodo quin schreef: ma 24 jun 2024, 11:13 Jup drie dagen hittegolf en dan weer flink wat regen.geef mij toch maar wat gematigder hoor.

Voordeel is wel dat met de hitte de grond beter kan uitdrogen,
Nou die droogt niet in 3 dagen he ::) :P

En ach ja de voorspellingen nou ja die veranderen met de dag. Ik ga er maar vanuit dat de hele zomer nat zal zijn. Dan zijn die droge dagen mooi meegenomen ;D
Door frodo quin
Kaio schreef: ma 24 jun 2024, 17:14 Nou die droogt niet in 3 dagen he ::) :P

En ach ja de voorspellingen nou ja die veranderen met de dag. Ik ga er maar vanuit dat de hele zomer nat zal zijn. Dan zijn die droge dagen mooi meegenomen ;D
Ik denk ook dat we nattigheid gaan houden. Er is gewoonte veel water op en in de grond. Dat verdampt en komt dan weer naar beneden.
Door Tanna
Mag ik al zeggen dat ik het veel te warm vind? ::) :) Ik kan het niet helpen, dat had ik al toen ik een baby was. Als het langer duurt word ik uiterst depressief.
Door kiara
Tanna schreef: ma 24 jun 2024, 23:10 Mag ik al zeggen dat ik het veel te warm vind? ::) :) Ik kan het niet helpen, dat had ik al toen ik een baby was. Als het langer duurt word ik uiterst depressief.
Van mij mag je het zeggen
Ik vind het nl ook ::)
De overgang is veel te groot dat is het
Je kan er niet aan “ wennen”
Door frodo quin
Tanna schreef: ma 24 jun 2024, 23:10 Mag ik al zeggen dat ik het veel te warm vind? ::) :) Ik kan het niet helpen, dat had ik al toen ik een baby was. Als het langer duurt word ik uiterst depressief.
Ja hoor. Ook te warm voor mij en voor de hondjes. Ik kan niet tegen koud en warmte. Waarschijnlijk door een aandoening aan mijn bloedvaten. Warmte kan ik beter verdragen, maar dan wel met een lage luchtvochtigheid. En als zeer licht type kan ik ook totaal niet tegen de zon.

De avonden nu zijn wel zalig. Gisteren rond 21u nog een boswandeling gaan doen.
Door Tanna
kiara schreef: di 25 jun 2024, 07:57 Van mij mag je het zeggen
Ik vind het nl ook ::)
De overgang is veel te groot dat is het
Je kan er niet aan “ wennen”
Dat is het bij mij niet, de overgang van 30 graden naar min 10 zou ik best aankunnen maar dit niet. Warm weer went niet, nooit.
Door Kaela
Ik vind het vooral lastig dat opeens dingen niet goed meer kunnen. Even lopend boodschappen doen met het kind is geen doen met dit weer. De auto is bloedje heet, dus die pak je ook liever niet. Is met honden ook zo, maar mijn ervaring is dat die gewoon op apegapen gaan liggen tot het voorbij is. Dat doet kindjelief niet echt.

We hebben door het verbouwen van de tuinen momenteel ook geen speelruimte buiten. Gelukkig mogen we met ons zwembadje bij de buren komen poedelen. Die hebben een fijne overkapping. Dan komen we de warmte wel weer door.
Door dinky89
Hier vanmorgen boodschappen wezen doen met de kleine voordat het te heet werd (in combinatie met de afspraak bij cb die bijna naast de supermarkt zit). Wel heel fijn dat de bbq weer aan kan met dit weer :cool: maar daar was de temperatuur van gisteren ook prima voor.
Door kiara
Nou ik gooi met uurtje de auto open eventjes de ergste hitte eruit. Dan airco aan en met 10 minuten is hij koud genoeg en gaan we heerlijk naar het water . Amber lekker zwemmen.
Zo jammer dat Fajah niet wil zwemmen
Door pike
Ga om 9 uur even met Ties naar het bos. Gisteren ook om die tijd gedaan. Auto staat binnen dus dat valt wel mee qua temp.
Door frodo quin
Kaela schreef: di 25 jun 2024, 14:38 Ik vind het vooral lastig dat opeens dingen niet goed meer kunnen. Even lopend boodschappen doen met het kind is geen doen met dit weer. De auto is bloedje heet, dus die pak je ook liever niet. Is met honden ook zo, maar mijn ervaring is dat die gewoon op apegapen gaan liggen tot het voorbij is. Dat doet kindjelief niet echt.

We hebben door het verbouwen van de tuinen momenteel ook geen speelruimte buiten. Gelukkig mogen we met ons zwembadje bij de buren komen poedelen. Die hebben een fijne overkapping. Dan komen we de warmte wel weer door.
Hier doen de hondjes ook niet aan op apengaten liggen hoor, maar het is voor hen nu maar te doen, dus hebben ze lang moeten wachten (lees het huis afbreken om dan om te vallen en vervolgens weer verder te gaan).
Door frodo quin
kiara schreef: di 25 jun 2024, 19:02 Nou ik gooi met uurtje de auto open eventjes de ergste hitte eruit. Dan airco aan en met 10 minuten is hij koud genoeg en gaan we heerlijk naar het water . Amber lekker zwemmen.
Zo jammer dat Fajah niet wil zwemmen
Dan heb je een water retriever en wil die niet in het water... :biggrin2:
Door kiara
frodo quin schreef: di 25 jun 2024, 21:18 Dan heb je een water retriever en wil die niet in het water... :biggrin2:
Ja echt hè
Bang voor vieze voetjes madam ::)
Door frodo quin
kiara schreef: di 25 jun 2024, 21:36 Ja echt hè
Bang voor vieze voetjes madam ::)
Mijn afrikaanse muis heeft bedacht dat natte voetjes wel oke is. Zwemmen hebben ze hier de gelegenheid niet voor.
Bijlagen
IMG_20240501_122712.jpg
IMG_20240501_122712.jpg (5.95 MiB) 2199 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door