Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lisa green
Ik had een aantal vragen over m'n hondje met IBS en vlooienallergie.

M'n hondje heeft sinds een aantal jaar IBS en na van alles te hebben geprobeerd heb ik het idee dat dit voornamelijk door stress komt. Het is een super onzeker hondje en elke keer als hij stress ervaart en een IBS flare up heeft werken mentale spelletjes en snuffelwandelingen nog het beste. Ik heb hem wel van het verse voer af moeten halen en op Butternutbox moeten zetten, hierna is het langzaam aan met de jaren steeds beter gegaan (icm op kalmte te trainen). Hij poept geen bloed meer, zelden diarree of slijm, maar nog wel af en toe gerommel in z'n buikje.

Nu word zijn vlooienallergie wel steeds erger, en ik ben bang dat zijn voer niet mee helpt, gezien op de ingrediënten lijst vaak linzen en/of een koolhydraat zoals aardappel als 2de of 3de ingrediënt staat lijkt me dit niet zo goed? Ik heb me zo goed mogelijk verdiept in darmgezondheid en het immuunsysteem en juist die ingrediënten schijnt ontstekingsbevorderend te zijn?

Z'n IBS word nu natuurlijk ook weer erger (veel gerommel in z'n buikje en vaker ontlasting, iets dunner ook maar nog steeds geen bloed en slijm,) want jeuk is ook weer een stress factor voor hem.

Nu vroeg ik me af of ik het erop kan wagen om m'n hondje weer langzaam op kvv te zetten, gezien hij hiervoor op Alroda het super goed op deed heb ik een aantal rolletjes besteld.
Dr Karen Becker zegt dat vers het meest 'anti inflammatory' is, maar gezien z'n IBS nu iets erger is weet ik niet of dit wel het juiste moment is om te gaan veranderen in voeding, aan de andere kant is het erger door de jeuk.. dus moeilijk vind ik dit.

Ik ben hem vorig jaar L Glutamine gaan geven, maar nu las ik overlaatst dat dit het beste een paar uur voor de maaltijd gegegeven kan worden en ik heb het altijd door z'n voeding gedaan. Heb hier ook gelezen dat dit door de Ghee kan met warm water? Ik geef hem nu ongeveer 500mg, maar dit kan wat meer? Hij weegt 10kilo, met hoeveel Ghee moet ik dit mengen?

Dit zijn de overige supplementen/ toevoegingen die ik geef:
- Half theelepeltje lepeltje kokosolie. (Kan ik dit verhogen naar 1?
- brandnetel infusie, afwisselend met kamille of klein beetje zoethout thee erdoor.
- omega 3 algen olie (kun je teveel geven van omega 3? Want dacht eraan om dit even tijdelijk dubbele dosering te geven)
- half thee lepeltje psylliumvezels
- om de dag half teentje knoflook.

Ben afgelopen week begonnen met
- Canis Pure vlo en teek weg, (1/4 van de dosering)
- Bio Ron veendrenk (1/4 van de dosering)
- Bokashi (half thee lepeltje) misschien kan ik hier het beste weer even mee stoppen totdat er meer rust in de darmen is?
(Ik weet dat het een beetje onhandig is dat ik het allemaal tegelijkertijd ben begonnen maar sloeg wat in paniek.)

Hij heeft serieus maar 1 vlo (!!) gehad, 3 weken geleden en nog steeds onwijs veel last. Heb hem toen ingepoederd met diatomeeënaarde aarde en 48 uur later gewassen. Geen vlo of poepjes meer gezien.
Ik stoom en/of stofzuig elke dag, en de kleedjes gaan elke week op 60 de was in. Ik heb ook een wit kleedje op z'n slaap plekje gelegd en als er vlooien in huis zitten, zie ik altijd dooie vlooien hierop liggen en niets meer gezien.

Ik heb hem vorige week ook zo'n EM kralen halsband omgedaan en doe altijd iets van etherische oliën opspuiten voor het wandelen.
Ik heb ook natuurlijke shampoo besteld tegen jeuk van washbar en die ziet er wel heel goed uit, dus hoop dat dit wat gaat helpen.

Ik wil het liefst geen chemische troep erop doen want daar reageerde hij vorig jaar zo slecht op, dus alleen voor noodgeval.

Ik probeer maar van alles wat want vind het zo zielig, maar word hier ondertussen wel wat moedeloos van, heb geen vertrouwen meer in zogenaamde deskundige dus dat is voor mij op dit moment ook even geen optie meer.
Door Lizzy
Lisa green schreef: zo 16 jun 2024, 11:23 Ik had een aantal vragen over m'n hondje met IBS en vlooienallergie.

M'n hondje heeft sinds een aantal jaar IBS en na van alles te hebben geprobeerd heb ik het idee dat dit voornamelijk door stress komt. Het is een super onzeker hondje en elke keer als hij stress ervaart en een IBS flare up heeft werken mentale spelletjes en snuffelwandelingen nog het beste. Ik heb hem wel van het verse voer af moeten halen en op Butternutbox moeten zetten, hierna is het langzaam aan met de jaren steeds beter gegaan (icm op kalmte te trainen). Hij poept geen bloed meer, zelden diarree of slijm, maar nog wel af en toe gerommel in z'n buikje.

Nu word zijn vlooienallergie wel steeds erger, en ik ben bang dat zijn voer niet mee helpt, gezien op de ingrediënten lijst vaak linzen en/of een koolhydraat zoals aardappel als 2de of 3de ingrediënt staat lijkt me dit niet zo goed? Ik heb me zo goed mogelijk verdiept in darmgezondheid en het immuunsysteem en juist die ingrediënten schijnt ontstekingsbevorderend te zijn?

Z'n IBS word nu natuurlijk ook weer erger (veel gerommel in z'n buikje en vaker ontlasting, iets dunner ook maar nog steeds geen bloed en slijm,) want jeuk is ook weer een stress factor voor hem.

Nu vroeg ik me af of ik het erop kan wagen om m'n hondje weer langzaam op kvv te zetten, gezien hij hiervoor op Alroda het super goed op deed heb ik een aantal rolletjes besteld.
Dr Karen Becker zegt dat vers het meest 'anti inflammatory' is, maar gezien z'n IBS nu iets erger is weet ik niet of dit wel het juiste moment is om te gaan veranderen in voeding, aan de andere kant is het erger door de jeuk.. dus moeilijk vind ik dit.
Ohww wat een gedoe allemaal! En wat doe jij je best zeg!
Ja, dat is ook ontstekingsbevorderend. Maar ja, je moet voeren waar je hond het goed op doet.... Heb je wel eens een eliminatie dieet gedaan? Want ook een overgevoeligheid voor bepaalde eiwitten zouden in theorie de IBS kunnen verergeren...

Als ik jou was zette ik hem wel over op Alroda maar de eerste tijd zou ik het even volledig koken (in een klein beetje water). Als dat goed gaat, dan kun je 1 eetlepel rauw geven, de rest gekookt. Dan bouw je zo het een af en het ander op. Langzaam.
Ik ben hem vorig jaar L Glutamine gaan geven, maar nu las ik overlaatst dat dit het beste een paar uur voor de maaltijd gegegeven kan worden en ik heb het altijd door z'n voeding gedaan. Heb hier ook gelezen dat dit door de Ghee kan met warm water? Ik geef hem nu ongeveer 500mg, maar dit kan wat meer? Hij weegt 10kilo, met hoeveel Ghee moet ik dit mengen?
Het beste geef je L-Glutamine niet in combinatie met eiwitten. Dus niet door het voer. En dat is best lastig. Ik heb nu een supplement voor Leaky Gut, daar zit ook L-Glutamine in en dat mag wel met voeding, maar ook zonder maar dat is een capsule dus gaat er makkelijk in (ik stop dat gewoon achter in zijn bek, beetje insmeert met roomboter - wat ik nu geef aan Sjoerd is een digestion Leaky Gut Formula van Codeage, bij I herb gekocht - hij heeft daar erg veel baat bij en daar zitten ook wat probioticastammen in en nog meer). Maar de hoeveelheid ghee maakt niet uit, zolang ie het maar opdrinkt. Ik vind 500 mg een prima dosering.

Heb je al eens nagedacht om hem Quercetine te geven? Dat werkt bij veel honden echt erg goed bij allerlei soorten allergieën.

En misschien ook al eens nagedacht over het geven van verteringsenzymen voor de IBS? Als je alleen Alroda zou voeren kun je het beste een enzym nemen dat helpt bij de vertering van vetten en eiwitten. Voer je dat Butter-dinges, dan kun je het beste een enzym nemen dat ook werkt bij de vertering van koolhydraat.
Dit zijn de overige supplementen/ toevoegingen die ik geef:
- Half theelepeltje lepeltje kokosolie. (Kan ik dit verhogen naar 1?
- brandnetel infusie, afwisselend met kamille of klein beetje zoethout thee erdoor.
- omega 3 algen olie (kun je teveel geven van omega 3? Want dacht eraan om dit even tijdelijk dubbele dosering te geven)
- half thee lepeltje psylliumvezels
- om de dag half teentje knoflook.
Bij een dieet van veel vlees zoals onze honden krijgen is het lastig om omega 3 over te doseren. Dus de dubbele dosis: dat kan wel hoor.

Verder een mooie verzameling aan supplementen. Ik weet niet of je elke dag psylliumhusk moet geven of dat je dat beter afwisselt met bijvoorbeeld guarboomvezel. Nadeel van elke dag dezelfde prebiotica geven (hoewel knoflook ook prebiotica bevat) is dat je 1 type goede bacteriën in de darm voedt. Je kunt daarom beter afwisselen zodat je alle goede bacteriën in de darm te vriend houdt.
Ben afgelopen week begonnen met
- Canis Pure vlo en teek weg, (1/4 van de dosering)
- Bio Ron veendrenk (1/4 van de dosering)
- Bokashi (half thee lepeltje) misschien kan ik hier het beste weer even mee stoppen totdat er meer rust in de darmen is?
(Ik weet dat het een beetje onhandig is dat ik het allemaal tegelijkertijd ben begonnen maar sloeg wat in paniek.)
Ik zou Bokashi ook even laten voor wat het is. Dit is goed spul hoor, denk ik, maar ook wel heftig. Bij IBS zou het niet mijn eerste keuze middel zijn. Ik zou dan eerder voor S. Boulardii gaan.

En ik zou er Puur Huid Cteno bij geven. Dat geeft vaak goede resultaten bij vlooien allergieën.
Hij heeft serieus maar 1 vlo (!!) gehad, 3 weken geleden en nog steeds onwijs veel last. Heb hem toen ingepoederd met diatomeeënaarde aarde en 48 uur later gewassen. Geen vlo of poepjes meer gezien.
Ik stoom en/of stofzuig elke dag, en de kleedjes gaan elke week op 60 de was in. Ik heb ook een wit kleedje op z'n slaap plekje gelegd en als er vlooien in huis zitten, zie ik altijd dooie vlooien hierop liggen en niets meer gezien.
Het is een ramp, vlooien allergieën.... Ze kunnen daar weken last van hebben....
Ik heb hem vorige week ook zo'n EM kralen halsband omgedaan en doe altijd iets van etherische oliën opspuiten voor het wandelen.
Ik heb ook natuurlijke shampoo besteld tegen jeuk van washbar en die ziet er wel heel goed uit, dus hoop dat dit wat gaat helpen.

Ik wil het liefst geen chemische troep erop doen want daar reageerde hij vorig jaar zo slecht op, dus alleen voor noodgeval.

Ik probeer maar van alles wat want vind het zo zielig, maar word hier ondertussen wel wat moedeloos van, heb geen vertrouwen meer in zogenaamde deskundige dus dat is voor mij op dit moment ook even geen optie meer.
Nee, ik ben bang dat je met chemische zooi ook op een terugval kan wachten.

Kunnen we elkaar echt een handje geven.... Ik ga nog even verder kijken wat je kunt doen bij IBS en vlooienallergieën.

Sterkte. Ik weet hoe eenzaam je kunt zijn met dit soort dingen.
Door Lisa green
Ontzettend bedankt voor je uitgebreide reactie Lizzy!
Heb je wel eens een eliminatie dieet gedaan? Want ook een overgevoeligheid voor bepaalde eiwitten zouden in theorie de IBS kunnen verergeren...
Ja die heb ik gedaan, maar dat was 2 jaar geleden en dat heeft niets geholpen. Ik weet natuurlijk niet of hij nu een voedselallergie heeft opgebouwd in de tussentijd.
Als ik jou was zette ik hem wel over op Alroda maar de eerste tijd zou ik het even volledig koken (in een klein beetje water). Als dat goed gaat, dan kun je 1 eetlepel rauw geven, de rest gekookt. Dan bouw je zo het een af en het ander op. Langzaam.
Oké dat klinkt goed! Hoe kan de kvv het beste koken? Met een stoommandje of kan ik het gewoon in een glazen bakje doen en daar kokend water overheen doen?
Het beste geef je L-Glutamine niet in combinatie met eiwitten. Dus niet door het voer. En dat is best lastig.
Is het ook nog een idee om het door het vleeswater te doen? Ik geef m'n hondje altijd extra water want anders krijgt hij niersteentjes. Ik doe dan het water in het bakje vlees, laat de vleessmaak even intrekken en dan giet ik alleen het water over in z'n bak zodat hij al het extra water in 1 keer opdrinkt. Maar misschien dat dit ook nog teveel eiwitten bevat of steekt het niet zo nauw? Beter met Ghee doen misschien?
wat ik nu geef aan Sjoerd is een digestion Leaky Gut Formula van Codeage, bij I herb gekocht - hij heeft daar erg veel baat bij en daar zitten ook wat probioticastammen in en nog meer)
Die heb ik nog in m'n favoriete lijstje staan bij Iherb maar ik durfde het toen niet aan... lijkt jou het een goed plan om dit ook te proberen voor m'n hondje of kan ik daar het best even mee wachten nog?
Heb je al eens nagedacht om hem Quercetine te geven? Dat werkt bij veel honden echt erg goed bij allerlei soorten allergieën.
Yup, ook geprobeerd, icm bromelaine, heeft volgens mij toen niet zo veel gedaan voor hem, maar kan het evt nog een keertje proberen.
En misschien ook al eens nagedacht over het geven van verteringsenzymen voor de IBS? Als je alleen Alroda zou voeren kun je het beste een enzym nemen dat helpt bij de vertering van vetten en eiwitten. Voer je dat Butter-dinges, dan kun je het beste een enzym nemen dat ook werkt bij de vertering van koolhydraat.
Dat is eigenlijk nog een reden dat ik weer graag over wil gaan op rauw, heb begrepen dat in bewerkte voeding geen enzymen meer inzitten en dat het systeem van de hond dan onder druk komt te staan omdat die dan zelf alle verteringsenzymen aan moet maken.. icm IBS lijkt me dat niet zo top.
Weet je misschien een goeie? Of goede ervaring met een bepaald supplement?
Bij een dieet van veel vlees zoals onze honden krijgen is het lastig om omega 3 over te doseren. Dus de dubbele dosis: dat kan wel hoor.
fijn! Ga ik doen!
Verder een mooie verzameling aan supplementen. Ik weet niet of je elke dag psylliumhusk moet geven of dat je dat beter afwisselt met bijvoorbeeld guarboomvezel. Nadeel van elke dag dezelfde prebiotica geven (hoewel knoflook ook prebiotica bevat) is dat je 1 type goede bacteriën in de darm voedt. Je kunt daarom beter afwisselen zodat je alle goede bacteriën in de darm te vriend houdt.
Oké fijn dat je dat nog even aanhaalt, ga ik zeker mee aan de slag. Helpt afwisselen met groenten hier ook bij?
Ik zou Bokashi ook even laten voor wat het is. Dit is goed spul hoor, denk ik, maar ook wel heftig. Bij IBS zou het niet mijn eerste keuze middel zijn. Ik zou dan eerder voor S. Boulardii gaan.

En ik zou er Puur Huid Cteno bij geven. Dat geeft vaak goede resultaten bij vlooien allergieën.
Ja, had al m'n twijfels over Bokashi indd..
Ik heb wel Puur Derma geprobeerd, hielp ook niets, maar ga zeker ook Cteno proberen want heb even recensies bekeken en die zijn echt heel goed!
Kunnen we elkaar echt een handje geven.... Ik ga nog even verder kijken wat je kunt doen bij IBS en vlooienallergieën.

Sterkte. Ik weet hoe eenzaam je kunt zijn met dit soort dingen.
Enorm dank voor je begrip en advies! Geeft me weer wat moed :)
Door Lizzy
Lisa green schreef: ma 17 jun 2024, 16:21 Ontzettend bedankt voor je uitgebreide reactie Lizzy!

Ja die heb ik gedaan, maar dat was 2 jaar geleden en dat heeft niets geholpen. Ik weet natuurlijk niet of hij nu een voedselallergie heeft opgebouwd in de tussentijd.
Ja, dat is echt lastig.... Ik durf je hier niet in te adviseren. Hoewel je natuurlijk misschien om te beginnen twee weken een diersoort KVV (dat je dan kookt) kunt geven die hij nog niet eerder gegeten heeft misschien?
Oké dat klinkt goed! Hoe kan de kvv het beste koken? Met een stoommandje of kan ik het gewoon in een glazen bakje doen en daar kokend water overheen doen?
Ik gooide een bodempje water in een pan met dikke bodem, deed er de KVV in, op een klein pitje en regelmatig roeren tot alles gekookt was.
Is het ook nog een idee om het door het vleeswater te doen? Ik geef m'n hondje altijd extra water want anders krijgt hij niersteentjes. Ik doe dan het water in het bakje vlees, laat de vleessmaak even intrekken en dan giet ik alleen het water over in z'n bak zodat hij al het extra water in 1 keer opdrinkt. Maar misschien dat dit ook nog teveel eiwitten bevat of steekt het niet zo nauw? Beter met Ghee doen misschien?
Ik zou ghee doen zelf. Ik weet niet hoeveel eiwit daar nog in zit, in vleeswater. Ja en ik weet ook niet (in alle eerlijkheid) hoe krap het nu werkelijk komt. Maar ja, je wilt toch het beste halen uit de suppletie....
Die heb ik nog in m'n favoriete lijstje staan bij Iherb maar ik durfde het toen niet aan... lijkt jou het een goed plan om dit ook te proberen voor m'n hondje of kan ik daar het best even mee wachten nog?
Ja, ik ben er echt wel heel blij mee... Of het voor jouw hondje ook werkt of dat je het middel toe kunt voegen aan de rest van je supplement grave yard durf ik niet te zeggen. Ik vind er niks in zitten dat ik niet zou durven geven. Sjoerd was ook mega overgevoelig voor alles en hij verdraagt het wel heel goed.
Yup, ook geprobeerd, icm bromelaine, heeft volgens mij toen niet zo veel gedaan voor hem, maar kan het evt nog een keertje proberen.
Heb je de juiste dosering geprobeerd? Zo ja, dan zou ik dit niet nog een keer proberen.
Dat is eigenlijk nog een reden dat ik weer graag over wil gaan op rauw, heb begrepen dat in bewerkte voeding geen enzymen meer inzitten en dat het systeem van de hond dan onder druk komt te staan omdat die dan zelf alle verteringsenzymen aan moet maken.. icm IBS lijkt me dat niet zo top.
Weet je misschien een goeie? Of goede ervaring met een bepaald supplement?
Ja, dit is exact wat ik ook begrepen heb. Ik heb ook begrepen dat als er ergens in het spijsverteringssysteem iets niet goed gaat, dit gelijk gevolgen heeft qua verteringsenzymen (die dan niet voldoende worden aangemaakt). Ik heb zelf goede ervaring met die van Barks & Whiskers van Dr Karen Becker, via Mercola Market.
Oké fijn dat je dat nog even aanhaalt, ga ik zeker mee aan de slag. Helpt afwisselen met groenten hier ook bij?
Ja en nee. Groenten als pastinaak en zoete aardappel bevat dan weer inuline enzo. Maar ik zou zelf nu eigenlijk liefst geen groenten van onder de grond gebruiken. Dat verteert lastiger. En inuline valt hier ook altijd het zwaarst.
Ja, had al m'n twijfels over Bokashi indd..
Ik heb wel Puur Derma geprobeerd, hielp ook niets, maar ga zeker ook Cteno proberen want heb even recensies bekeken en die zijn echt heel goed!
Het staat er niet op maar er zit vlooienspeeksel in homeopathische verdunning in. Het werkt daarom als een soort desensibilisatie.
Enorm dank voor je begrip en advies! Geeft me weer wat moed :)
Graag gedaan. Ben nog niet toegekomen aan verder te spitten. Gisteren de hele dag en avond bij mijn moeder geweest en vandaag een verjaardag.
Door Lisa green
Ja, dat is echt lastig.... Ik durf je hier niet in te adviseren. Hoewel je natuurlijk misschien om te beginnen twee weken een diersoort KVV (dat je dan kookt) kunt geven die hij nog niet eerder gegeten heeft misschien?
Dat is nog een idee, was sowieso van plan om geen kip en rund te geven voor de zekerheid. Met die voorgestoomde voeding was een eliminatie dieet niet mogelijk dus even zien hoe dit gaat.
Ik heb zelf goede ervaring met die van Barks & Whiskers van Dr Karen Becker, via Mercola Market
Besteld! Heb jij duane kosten hierop moeten betalen?
Het staat er niet op maar er zit vlooienspeeksel in homeopathische verdunning in. Het werkt daarom als een soort desensibilisatie.
oh dat is interessant, vandaar de goeie reviews betreft vlooienallergie. Hoop echt dat het ook iets voor m'n hondje gaat doen (heb het gisteren ook besteld).

Ik krijg over 3 dagen de Alroda binnen dus even afwachten hoe hij het daarop doet, ik hoop echt dat dit goed gaat, anders misschien een ander merk voorgestoomde voeding proberen. Bij de website natuurlijkvoordehond zijn er wel van die worsten waar minder zooi inzit, maaruh word wel een heel duur hondje zo :-\

Z'n ontlasting is wel weer wat steviger geworden dus misschien dat de veendrenkstof een beetje werkt, ziet er ook wat donkerder uit dan anders, ook iets minder gerommel sinds gister. Z'n jeuk is ietsjes minder geworden na het wassen met die shampoo heb ik het idee dus ga dit elke week herhalen gezien er geen ontvettende dingen inzitten kan dit wel denk ik. Wellicht dat het nu wat rustiger word omdat het nu meer dan 3 weken geleden is dat hij een vlooi heeft gehad maar z'n huid is nog wel net zo rood dus weet nog niet zo goed wat ik ervan kan maken..

Ben heel nieuwsgierig of jij nog iets nuttigs/ interessants kunt vinden maar kan hier in ieder geval weer even op vooruit :)
Door Lizzy
Lisa green schreef: wo 19 jun 2024, 14:48 Dat is nog een idee, was sowieso van plan om geen kip en rund te geven voor de zekerheid. Met die voorgestoomde voeding was een eliminatie dieet niet mogelijk dus even zien hoe dit gaat.
In eigenlijk al die gestoomde voeding zit meuk. Ik snap dat met de beste wil van de wereld niet he, waarom ze er zoveel rotzooi bij doen. Ben je specialist diervoeding, orthomoleculair geschoold, maak je een voer, stop je er dit in: 12% rijst, 1,5% visolie, 1%, vitamines/mineralen, 0,8% eierschaalpoeder. Ik denk dan "hoe dan?". Ik zet mijn hond dan nog liever op gewoon blikvoer om te elimineren van bijv. dit merk: https://www.natuurlijkvoordehond.nl/her ... -400-gr-2/. Zit in kangoeroe en kangoeroe. Punt. Of deze: https://www.natuurlijkvoordehond.nl/gez ... it-400-gr/. Of deze: https://www.schecker.nl/p/struisvogelvl ... T8QAvD_BwE

Ik weet trouwens dat er vaak wordt geroepen dat honden allergisch/intolerantie zijn voor kip en rund. Ik heb de Nutriscan bij Sjoerd gedaan: geen intolerantie voor kip en rund (en verder alleen een moderate reactie op hert).
Besteld! Heb jij duane kosten hierop moeten betalen?
Ik heb nog nooit iets hoeven betalen en volgens mij reken je dat bij Mercola Market al af, douane.
oh dat is interessant, vandaar de goeie reviews betreft vlooienallergie. Hoop echt dat het ook iets voor m'n hondje gaat doen (heb het gisteren ook besteld).
Ik hoop het ook! Zou geweldig zijn!
Ik krijg over 3 dagen de Alroda binnen dus even afwachten hoe hij het daarop doet, ik hoop echt dat dit goed gaat, anders misschien een ander merk voorgestoomde voeding proberen. Bij de website natuurlijkvoordehond zijn er wel van die worsten waar minder zooi inzit, maaruh word wel een heel duur hondje zo :-\
Ja, minder zooi maar nog steeds zooi.... Ik zie ook niet goed wat het verschil is tussen voorgestoomd en KVV gekookt? Waarom zou hij het op gestoomde worst wel goed doen en gekookte KVV niet?
Z'n ontlasting is wel weer wat steviger geworden dus misschien dat de veendrenkstof een beetje werkt, ziet er ook wat donkerder uit dan anders, ook iets minder gerommel sinds gister. Z'n jeuk is ietsjes minder geworden na het wassen met die shampoo heb ik het idee dus ga dit elke week herhalen gezien er geen ontvettende dingen inzitten kan dit wel denk ik. Wellicht dat het nu wat rustiger word omdat het nu meer dan 3 weken geleden is dat hij een vlooi heeft gehad maar z'n huid is nog wel net zo rood dus weet nog niet zo goed wat ik ervan kan maken..
Oh dat is wel fijn, dat zijn ontlasting steviger is en hij op de veendrenkstof reageert. Ik denk wel dat je daar goed aan doet hoor, om hem te wassen met zulke goeie shampoo. Je zou hem iets moeten kunnen geven waardoor de ontstekingsreactie minder wordt... Is het een idee om hem te spoelen met kamille thee? Een thee oplossing van kamille en groene thee? Voorzichtig eerst 1 klein stukje deppen? En colloidaalzilver? Daar mee deppen? Ik heb deze en ben daar serieus mega tevreden over: https://www.organimal.nl/honden/organim ... pray-hond/. Gebruik het voor wondjes, tekenbeten en een geïrriteerde huid (ook bij mezelf). Groene thee (zonder cafeïne) mag je trouwens ook inwendig geven. Kamille thee ook, eerste goed bij allergie en 2de goed bij maag/darmproblemen.
Ben heel nieuwsgierig of jij nog iets nuttigs/ interessants kunt vinden maar kan hier in ieder geval weer even op vooruit :)
Ik zit naar een live te luisteren van Greg Tilford, dat gaat over allergieën (ook vlooien). Zit simultaan te luisteren naar Dr. Katie Woodley, deze :

Dus de groene thee en kamille thee komt van deze twee en de colloildaalzilver van mezelf omdat ik daar echt wel fan van ben geworden.

Misschien ken je Dr. Katie al? Of niet? Katie heeft belachelijk veel kennis. Het is gewoon jammer dat ze zoooo super handig is (commercieel gezien). Ze geeft altijd iets informatie maar net te weinig. Je moet dan member worden van het blueprint program. Dat kost dan €5000.
Door Lisa green
In eigenlijk al die gestoomde voeding zit meuk. Ik snap dat met de beste wil van de wereld niet he, waarom ze er zoveel rotzooi bij doen. Ben je specialist diervoeding, orthomoleculair geschoold, maak je een voer, stop je er dit in: 12% rijst, 1,5% visolie, 1%, vitamines/mineralen, 0,8% eierschaalpoeder. Ik denk dan "hoe dan?".
Heb sowieso enorm slechte ervaring met orthomoleculair geneeskunde, zowel voor mezelf als voor m'n hondje. Ben altijd slechter en armer uit zo'n traject gekomen dan dat ik erin ging.
Ik zet mijn hond dan nog liever op gewoon blikvoer om te elimineren van bijv. dit merk: https://www.natuurlijkvoordehond.nl/her ... -400-gr-2/. Zit in kangoeroe en kangoeroe. Punt. Of deze: https://www.natuurlijkvoordehond.nl/gez ... it-400-gr/. Of deze: https://www.schecker.nl/p/struisvogelvl ... T8QAvD_BwE
Die was ik nog niet tegen gekomen, voor blikvoer ziet dit er wel goed uit en struisvogel heb ik toevallig ook altijd vermeden in geval van voedselallergie.
Ja, minder zooi maar nog steeds zooi.... Ik zie ook niet goed wat het verschil is tussen voorgestoomd en KVV gekookt? Waarom zou hij het op gestoomde worst wel goed doen en gekookte KVV niet?
Ik dacht dat het niet zo goed is om gekookte kvv langdurig te geven ivm de botjes?? Plus dat ik hem een meer gekookte kipfilet heb gegeven en bij mijn hondje de ergste flare up gaf, dus vandaar dat ik het wat eng vond.
Ik heb nog nooit iets hoeven betalen en volgens mij reken je dat bij Mercola Market al af, douane.
moest wel wat belasting betalen bij afreken indd *fingers crossed* dat het hierbij blijft dan..
Je zou hem iets moeten kunnen geven waardoor de ontstekingsreactie minder wordt... Is het een idee om hem te spoelen met kamille thee? Een thee oplossing van kamille en groene thee? Voorzichtig eerst 1 klein stukje deppen? En colloidaalzilver? Daar mee deppen? Ik heb deze en ben daar serieus mega tevreden over: https://www.organimal.nl/honden/organim ... pray-hond/. Gebruik het voor wondjes, tekenbeten en een geïrriteerde huid (ook bij mezelf). Groene thee (zonder cafeïne) mag je trouwens ook inwendig geven. Kamille thee ook, eerste goed bij allergie en 2de goed bij maag/darmproblemen.
Colloidaalzilver nog niet aan gedacht, das ook nog een goeie! Doe hem al inspuiten met kamille thee en appelazijn, ook geef ik hem afwisselend kamille thee door de brandnetel infusie. Zal hem bij de volgende keer wassen naspoelen met kamille en groene thee, maar ik dacht dat in groene thee altijd cafeïne zat? Ik ben daar super gevoelig voor en ga echt stuiteren na een bakkie groene thee..
Ik zit naar een live te luisteren van Greg Tilford, dat gaat over allergieën (ook vlooien). Zit simultaan te luisteren naar Dr. Katie Woodley, deze :
oh thnx!! Die ga ik ook eens opzoeken.
Misschien ken je Dr. Katie al? Of niet? Katie heeft belachelijk veel kennis
Nee, nog niet tegen gekomen, kan ik weer wat binge watche ;)
Het is gewoon jammer dat ze zoooo super handig is (commercieel gezien). Ze geeft altijd iets informatie maar net te weinig. Je moet dan member worden van het blueprint program. Dat kost dan €5000.
€5000? :-X wel heel jammer ja. Gelukkig hebben we dr Google nog en kunnen we zelf nog wat uitzoeken ;)
Door Lizzy
Lisa green schreef: wo 19 jun 2024, 20:14 Heb sowieso enorm slechte ervaring met orthomoleculair geneeskunde, zowel voor mezelf als voor m'n hondje. Ben altijd slechter en armer uit zo'n traject gekomen dan dat ik erin ging.
Dat is helemaal erg :-\ . Ik heb dat dan niet. Maar ben er nooit beter van geworden in ieder geval.
Die was ik nog niet tegen gekomen, voor blikvoer ziet dit er wel goed uit en struisvogel heb ik toevallig ook altijd vermeden in geval van voedselallergie.
Ja, voor eliminatie vind ik dat dan fijner. Gewoon geen toegevoegde meuk.
Ik dacht dat het niet zo goed is om gekookte kvv langdurig te geven ivm de botjes?? Plus dat ik hem een meer gekookte kipfilet heb gegeven en bij mijn hondje de ergste flare up gaf, dus vandaar dat ik het wat eng vond.
Ik heb hier wekenlang KVV gekookt en nergens problemen mee gehad. Ook niet met het bot. Ik weet niet wat het verschil is tussen gekookte voeding en gestoomd.... Het is beide verhit.
moest wel wat belasting betalen bij afreken indd *fingers crossed* dat het hierbij blijft dan..
Ik denk dat je daar vanuit kunt gaan!
Colloidaalzilver nog niet aan gedacht, das ook nog een goeie! Doe hem al inspuiten met kamille thee en appelazijn, ook geef ik hem afwisselend kamille thee door de brandnetel infusie. Zal hem bij de volgende keer wassen naspoelen met kamille en groene thee, maar ik dacht dat in groene thee altijd cafeïne zat? Ik ben daar super gevoelig voor en ga echt stuiteren na een bakkie groene thee..
Ik ook! En mij hoef je ook geen groene thee te geven, ik stuiter alle kanten op. Maar ik heb het bij Ekoplaza gevonden:

https://www.ekoplaza.nl/nl/producten/pr ... 0001130557
€5000? :-X wel heel jammer ja. Gelukkig hebben we dr Google nog en kunnen we zelf nog wat uitzoeken ;)
Ja. Dat is dan wel levenslang support maar dan nog :-X
Door Lisa green
Ik heb hier wekenlang KVV gekookt en nergens problemen mee gehad. Ook niet met het bot. Ik weet niet wat het verschil is tussen gekookte voeding en gestoomd.... Het is beide verhit.
Goh, vreemd dat m'n hondje dan niet tegen zelf gekookt vlees kan maar wel tegen die pre gestoomde voeding. Heb dit vaker gehoord bij honden met een gevoelig darm maar indd wel appart ja.
Ik ook! En mij hoef je ook geen groene thee te geven, ik stuiter alle kanten op. Maar ik heb het bij Ekoplaza gevonden:
Thnx! Ga ik die in de mix doen.

Ugh.. m'n hondje heeft denk ik ergens weer een vlooi opgepikt want ik heb poepjes gevonden bij z'n staart aanzet, ook zag ik het in de ochtend al dat hij veel had gekrabt want er lagen allemaal plukken haar in de kamer (zal ik zo'n medisch rompertje aan doen tegen het krabben snachts? Heb die nog liggen).

Ook heb ik nu zelf ook beten, dus ben het verschil aan het opzoeken tussen bedwanten beten en vlooienbeten maar het lijkt een beetje op beide dus dat is ook niet echt duidelijk. Als het vlooienbeten zijn zitten ze waarschijnlijk in m'n bank ofzo, maar dat zal heel vreemd zijn want ik stoom die ook elke keer mee en daar ligt ook een wit kleedje op, en daar niets op gezien.. echt vreemd dit, maar goed. Misschien zitten er wat grasvlooien in m'n achtertuintje en kan ik wat van die aaltjes strooien, is dat nog een idee?

De levering van Darf is trouwens ook uitgesteld naar volgend weekend.

Ben dit ondertussen wel een beueueueueutje beu :-\
Door Lizzy
Lisa green schreef: zo 23 jun 2024, 14:46 Goh, vreemd dat m'n hondje dan niet tegen zelf gekookt vlees kan maar wel tegen die pre gestoomde voeding. Heb dit vaker gehoord bij honden met een gevoelig darm maar indd wel appart ja.
Ja, ik zoek daar een verklaring voor en kan het niet vinden. Misschien de structuur? Grote brokken gekookt vlees zijn misschien lastig te verteren?
Ugh.. m'n hondje heeft denk ik ergens weer een vlooi opgepikt want ik heb poepjes gevonden bij z'n staart aanzet, ook zag ik het in de ochtend al dat hij veel had gekrabt want er lagen allemaal plukken haar in de kamer (zal ik zo'n medisch rompertje aan doen tegen het krabben snachts? Heb die nog liggen).

Ook heb ik nu zelf ook beten, dus ben het verschil aan het opzoeken tussen bedwanten beten en vlooienbeten maar het lijkt een beetje op beide dus dat is ook niet echt duidelijk. Als het vlooienbeten zijn zitten ze waarschijnlijk in m'n bank ofzo, maar dat zal heel vreemd zijn want ik stoom die ook elke keer mee en daar ligt ook een wit kleedje op, en daar niets op gezien.. echt vreemd dit, maar goed. Misschien zitten er wat grasvlooien in m'n achtertuintje en kan ik wat van die aaltjes strooien, is dat nog een idee?

De levering van Darf is trouwens ook uitgesteld naar volgend weekend.

Ben dit ondertussen wel een beueueueueutje beu :-\
Het is lastig om te weten waar de vlooien vandaan komen. Ik heb een paar keer vlooien gehad hier toen ik nog een houten vloer had waar veel spleten in zaten. Ik heb nu ook veel teken in de tuin. Ik heb de vloer eruit gegooid en sindsdien (afkloppen op ongelakt hout) geen vlooien meer gehad. Voor de tuin heb ik nu ook aaltjes (tegen de teken). Geen idee, hebben ze die ook voor vlooien?

Lekker dan..... Pfft.

Een :bigarmhug:
Door Lisa green
Voor de tuin heb ik nu ook aaltjes (tegen de teken). Geen idee, hebben ze die ook voor vlooien?
Heb even gekeken en zie dat dit waarschijnlijk dezelfde soort aaltjes zijn tegen vlooien. Ik weet alleen niet ofdat het ook echt werkt..
https://www.aaltjesonline.nl/aaltjes/?f ... ur%5B20%5D

Nog even een vraag, als ik nu groente bij wil geven bij de kvv (wat ik nu ook doe want hij poept de groenten blokjes die in de Butternutbox zitten zo heel uit) moet ik dan bepaalde groenten vermijden? Hij vind wortel heel lekker en die doe ik er wel altijd bij maar misschien zitten daar teveel koolhydraten in?
Door Lizzy
Lisa green schreef: ma 24 jun 2024, 13:25 Heb even gekeken en zie dat dit waarschijnlijk dezelfde soort aaltjes zijn tegen vlooien. Ik weet alleen niet ofdat het ook echt werkt..
https://www.aaltjesonline.nl/aaltjes/?f ... ur%5B20%5D

Nog even een vraag, als ik nu groente bij wil geven bij de kvv (wat ik nu ook doe want hij poept de groenten blokjes die in de Butternutbox zitten zo heel uit) moet ik dan bepaalde groenten vermijden? Hij vind wortel heel lekker en die doe ik er wel altijd bij maar misschien zitten daar teveel koolhydraten in?
Ik vind zelf courgette, witlof, andijvie, spinazie, waterkers makkelijk verteerbaar voor de honden. En dan gekookt of gepureerd. In eerste instantie moet je het misschien even koken. En later rauw gepureerd geven.

Groenten van onder de grond zijn zwaarder verteerbaar.

Koolsoorten ook. Broccoli kiemen kun je wel geven (die mogen ook rauw).
Door Lisa green
Even een update en wat vragen, hoop dat je dit nog leest :) is wel even een lap tekst, sorry.

Ik heb gekookte kvv geprobeerd en dit ging redelijk, maar zodra ik er ook maar een beetje rauw bij deed ging het mis, dus ik weet niet of ik de kvv gekookt kan blijven geven op lang termijn maar met die gemalen botjes erin weet ik niet of dit goed blijft gaan.

Ik heb dus in de tussentijd voorgekookt vlees geprobeerd in een blikje (de pure versies zonder enige toevoegingen) en ik heb hier dan zelf groenten en een beetje eierschaalpoeder bijgedaan, dit ging in het begin ook redelijk maar nu dus niet meer.. hij heeft weer veel last van een borrelbuikje en er zit nu ook weer slijm in zij ontlasting. Ik ben verschillende merken en soorten vlees aan het proberen dus misschien dat ik gewoon even de juiste moet vinden waar hij het goed op doet maar zit er aan te denken om hem voor nu weer over te zetten op butternutbox totdat de boel weer een beetje rustig is.. ik weet het niet :-\

Ik dacht dat de structuur misschien ook een invloed heeft want het merk wat ik nu geef heeft een iets hardere structuur en zelf gekookt vlees ook (zeker kip en kalkoen vlees) terwijl dat Butternutbox een hele zachte structuur heeft, mossels en eieren kan hij dan ook goed verdragen, maar botjes en gedroogde voertjes ook dus dat snap ik dan weer niet.

Ook hebben die druppels niets gedaan, echt balen.

Ik heb afgelopen weken wat toegevoegd om te proberen, en wou even vragen of je misschien weet of 1 van die dingen een probleem kunnen zijn:
-Borage olie, een halve thee lepel.
-Slippery elm (heb dit eerder geprobeerd maar nu had ik gelezen dat het beste is om te koken totdat er een slijmerig papje ontstaat en dit tussen de maaltijden door geven, lijkt me sterk dat dit nu het probleem is maar goed),
-en een mespuntje colostrum. Heb hier veel positieve dingen over gehoord dus dacht het even te proberen, maar misschien dat ik dit weer even weg kan laten?

De roodheid in z'n liesjes zijn wel bijgetrokken en ondertussen zijn de korstjes ook genezen op z'n onderbuik, dus de kamille/calendula/appelazijn spray helpt dan toch wel een beetje, alleen nu is het de zijkant van z'n buikje en rug dat nog rood ziet met veel schilfertjes.

Ik heb veel op Dr Katie haar YouTube kanaal gekeken en gisteren nog naar een masterclass geluisterd
het schijnt dat ze nu een soort programma heeft gemaakt, een soort van cursus waar ze je vanalles leert over leaky gut. Het kost wel bijna 200 euro. Ik weet niet of ik dit moet doen want ze is soms behoorlijk tegenstrijdig. Aan de ene kant zegt ze dat je niet teveel moet proberen en eerst moet testen (en dan noemt ze testen die heel duur duur zijn of niet beschikbaar zijn in Nederland,) maar ze zegt ook dat als je de testen niet kunt doen ook verder kan, dan kun je de voeding aanpassen naar zo natuurlijk mogelijk en de volgende supplementen geven.. en dan heeft ze het weer over een hele hoop natuurlijke middeltjes die ik grotendeels al heb geprobeerd. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar dat online programma maar het is echt veel geld en of ik er nu wat aan ga hebben is dan nog maar de vraag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door