Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kiara
doranto schreef: di 18 jun 2024, 13:36 Ik heb deze van barbour.

signal-2024-06-18-13-35-27-583.jpg

Een paraplu vind ik niet zo handig als ik alleen met beide honden loop.
Oké bedankt ga is op zoek.
Nee vind ik ook niet handig een paraplu maar moet wat
Door kiara
Charlie Angel schreef: di 18 jun 2024, 14:13 Hier nu heel somber en warm, maar wel droog.
Het gras heeft inmiddels weer een normale lengte, nu de kleur nog normaal worden.
Had ik ook met mijn gras
Tot ik de tip kreeg van Welkoop.
In vroege voorjaar kalk erop ( even uitrekenen hoeveel je nodig heb) voorjaars mest . Na 12 weken voorjaars mest herhalen. En in oktober najaars mest en november weer dezelfde hoeveelheid kalk.
Nou het is zo groen als gras :biggrin2:
En Oja een roller eroverheen ( beluchten )
Door Charlie Angel
Beluchten doen we ja. Kalk en mest, ik weet het maar vind dat altijd zo lastig met de honden want die lopen en rollen elke dag op dat gras. Hoe doen jullie dat dan?
Door kiara
Charlie Angel schreef: di 18 jun 2024, 21:08 Beluchten doen we ja. Kalk en mest, ik weet het maar vind dat altijd zo lastig met de honden want die lopen en rollen elke dag op dat gras. Hoe doen jullie dat dan?
Ik heb er even tijdelijk een hek voor gezet van gaas
En doe het als het regent of gaat regenen
Nou daar hoef je niet lang op te wachten :P
Door kiara
En dan op de langste stand maaien
Te kort wordt het gauw geel van
Bijlagen
IMG_0598.jpeg
IMG_0598.jpeg (6.67 MiB) 2290 keer bekeken
Door frodo quin
kiara schreef: di 18 jun 2024, 16:19 Oké bedankt ga is op zoek.
Nee vind ik ook niet handig een paraplu maar moet wat
Een goede regenjas vind ik het handigst. Een regenbroek kan ook wat zijn, maar dat heb ik zelf niet.
Door frodo quin
kiara schreef: di 18 jun 2024, 11:25 Jeetje kan je niet ergens anders naar toe met de honden? Dit is niet leuk meer
Ja tuurlijk al is alles wat niet verhard is hier al een tijd echt dik drama, dus dd fijnste wandelingen doen we tegenwoordig minder vaak..
Wij wandelen niet telkens op de zelfde plaats al zijn enkele van onze favoriete wandelingen wel langs daar. Als er zo veel water valt is het daar weken niet te doen, dus we zijn dit jaar nog maar enkele keren langs daar geweest. Ik wou er dus van profiteren, maar het kon goed zijn dat ik er alsnog niet ging door geraken. Het weekend was nu ook niet echt droog.
Door kiara
frodo quin schreef: di 18 jun 2024, 23:11 Een goede regenjas vind ik het handigst. Een regenbroek kan ook wat zijn, maar dat heb ik zelf niet.
Heb ik ook maar met dit rare weer vind ik dat soms benauwd
Door kiara
frodo quin schreef: di 18 jun 2024, 23:20 Ja tuurlijk al is alles wat niet verhard is hier al een tijd echt dik drama, dus dd fijnste wandelingen doen we tegenwoordig minder vaak..
Wij wandelen niet telkens op de zelfde plaats al zijn enkele van onze favoriete wandelingen wel langs daar. Als er zo veel water valt is het daar weken niet te doen, dus we zijn dit jaar nog maar enkele keren langs daar geweest. Ik wou er dus van profiteren, maar het kon goed zijn dat ik er alsnog niet ging door geraken. Het weekend was nu ook niet echt droog.
Oké ja er is ook geen klein beetje regen gevallen. Gelukkig hier bij mij in het bos valt het mee op enkele plas na .
Door doranto
frodo quin schreef: di 18 jun 2024, 23:11 Een goede regenjas vind ik het handigst. Een regenbroek kan ook wat zijn, maar dat heb ik zelf niet.
Dat is zeker het handigst! Maar dan moet je hem niet thuis laten omdat buienradar aangeeft dat het de komende 2 uur droog zal blijven. ::)
Door frodo quin
kiara schreef: wo 19 jun 2024, 08:59 Heb ik ook maar met dit rare weer vind ik dat soms benauwd
Ja dat is zo. Hoe hoger de waterkolom hoe beter je droog blijft, maar hoe minder ademend. Ik neem vaak mijn rugzak mee, handig om de lijnen aan de borstsluiting vast te maken ook, en dan kan ik er ook mijn jas in kwijt als het te warm wordt.
Door eelke
Mandarijn schreef: wo 19 jun 2024, 09:14 Morgen begint Graspop in Dessel. 4 dagen metal muziek. Maar de parkings houden ze sowieso vandaag dicht. Er is teveel regen gevallen. Vertrek er morgen naar toe om 4 dagen te genieten van raggende gitaren......

https://www.demorgen.be/snelnieuws/gras ... oogle.com/
Ik las het inderdaad. Ik hoop dat ze voor de verdere dagen de terreinen een beetje op orde kunnen krijgen/houden. Pinkpop zal ook wel met hetzelfde zitten, maar die hebben nog geen noodplan geloof ik. Althans, toen gisteren graspop het bericht uitdeed checkte ik pinkpop ook even en die hadden nog geen bericht.
Door frodo quin
doranto schreef: wo 19 jun 2024, 09:12 Dat is zeker het handigst! Maar dan moet je hem niet thuis laten omdat buienradar aangeeft dat het de komende 2 uur droog zal blijven. ::)
Tegenwoordig is dat blijkbaar niet meer te vertrouwen. Ik neem vaak mijn regenjas mer voor de zekerheid. Zeker als ik lang weg ben.
Door frodo quin
Mandarijn schreef: wo 19 jun 2024, 09:14 Morgen begint Graspop in Dessel. 4 dagen metal muziek. Maar de parkings houden ze sowieso vandaag dicht. Er is teveel regen gevallen. Vertrek er morgen naar toe om 4 dagen te genieten van raggende gitaren......

https://www.demorgen.be/snelnieuws/gras ... oogle.com/
En als het niet weer veranderd is geven ze voor vrijdag nog extreme regenval. Als het daar zandgrond is kan het meevallen, maar anders gaat het zwemmen worden vrees ik. Logisch dat ze daar niet op voorzien zijn natuurlijk. Zo een extreem nat jaar en dan nog steeds hevige regen en herfstweer is ook niet normaal.

Hoop voor jou en alle festival gangers dat het mee valt en alles kan doorgaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door