Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Parelridder
Radja schreef:Ik ga opzoek naar wandelsokken, in ieder geval iets zonder naad! Nooit bij nagedacht! De schoenen zelf zitten super! Dank jullie voor de tips :-* en het wandelen ga ik zeker volhouden.
Ik haal die sinds jaren bij de Hema. Zitten super fijn en lijken onverwoestbaar.

Wat inlopen betreft: ik zou de schoenen naar een goede schoenmaker brengen en laten oprekken daar waar je de blaar op liep. Dan loopt de schoenmaker ze voor ca. 3-5 euro voor je in ;)
Door Radja
Ik had nog compeed liggen, op de blaar geplakt. Moest naar de apotheek en dat heb ik lopend gedaan :D
Sokken binnenste buiten, Voetencreme ;) Heb heel even gedacht om terug naar huis te gaan om de fiets te pakken, maar toch doorgezet en het ging meer dan redelijk. Heb er 55 minuten over gedaan.

Parelridder,oprekken bij de schoenmaker vind ik een prima plan! Thnx
Door Els&Flow
Ik zweer nog altijd bij mijn dogwalkers, bij pettowel gekocht. Icm goede wollen wandelsokken heb ik nooit blaren en loop ik er uren heerlijk comfortabel op.

Goede wandelsokken koop je bij Bever, Zwerfkei of een andere outdoorwinkel.
Door Radja
We zijn inmiddels alweer een aantal dagen en wandelingen verder en ik kan niet anders zeggen dat ik voor mij de perfecte kousen heb gevonden! Ze lopen heerlijk, geen vermoeide onderbenen na een stevige lange wandeling en vooral geen blaren meer! Ook niet gekregen op mijn rechter hak! Voeten worden niet warm,maar ook niet koud! Ze zakken niet af :D . Het enige waar ik aan moest wennen was dat het lijkt alsof je glipt in de schoen, maar dat komt omdat het een dubbellaags kous is! Maar dat voel ik nu niet meer. Kortom ik ben blij met mijn kousen en dat ik al heel wat uren heb gewandeld, alleen en met mijn vriendin! En voor volgende week staan er al 3 wandel afspraken! Heerlijk :D
Door kiara
Uh heel oud topic
Maar ik zoek ook goede wandel sokken.
Heb uiteraard al gekeken bij oa decathlon en maar vast 2 paar besteld.
Maar ben toch wel benieuwd waar jullie mee wandelen?
Tjonge wat een soorten .

Ik heb hoge leren wandel schoenen
Door kiara
dinky89 schreef: za 08 jun 2024, 12:24 Ik heb hier ook wandelsokken van Decathlon. Wat dunnere voor de zomer en dikkere voor de winter.
O en dat bevalt goed? Moet ze nog proberen, wist overigens niet of er verschil in zat tussen zomer en winter.
Zoveel soorten
Door frodo quin
kiara schreef: za 08 jun 2024, 08:36 Uh heel oud topic
Maar ik zoek ook goede wandel sokken.
Heb uiteraard al gekeken bij oa decathlon en maar vast 2 paar besteld.
Maar ben toch wel benieuwd waar jullie mee wandelen?
Tjonge wat een soorten .

Ik heb hoge leren wandel schoenen
Eigenlijk met gewone sokken. Ik draag het liefst sportsokken als het niet al te warm is en dunne sokken als het warm is. Hoe minder naden hoe beter, maar je moet vooral opletten dat de sokken mooi aansluiten. Sokken die afglijden, dubbel-plooien onder je voet,... Daar krijg je makkelijk blaren van.
Door kiara
Ja ik heb ook het liefst dunne sokken ( bamboe ) aan
Maar met deze nieuwe schoenen gaat dat niet goed .
Vandaar dat ik zocht naar goede wandel sokken
Door dinky89
kiara schreef: za 08 jun 2024, 12:40 O en dat bevalt goed? Moet ze nog proberen, wist overigens niet of er verschil in zat tussen zomer en winter.
Zoveel soorten
Ja, bevalt goed :) Het is met name dat ik zelf in de zomer kies voor dunnere en in de winter voor dikkere. Wanneer ik met mijn gewone sokken in mijn wandelschoenen ga krijg ik snel last van blaren, bij de wandelsokken hebben ze speciale zones tegen wrijving waardoor ik dat daarmee niet heb.

Falke maakt volgens mij van hetzelfde principe gebruik maar zijn volgens mij ook stuk duurder.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door