Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Alles is okee met ons Bruin hoor, ze kwamen alleen chronisch helpers tekort morgen dus ik zit “noodgedwongen” de hele dag te schrijven in de ring. En dan zou ik Bruun de hele dag aan iemand anders mee moeten geven, en dat vinden we allebei helemaal niks eigenlijk…
Er is wel een zusje van hem en misschien nog een broertje, maar das toch anders misschien :P
Heb zitten twijfelen of ik hier nog iets neer wil zetten, had het zo leuk gevonden als Ronald nog naar Bruun was komen kijken in oktober :'(

Maar het ventje wordt maar groter en groter, en ik heb al een tijdje niks geplaatst, dus hoog tijd denk ik dan toch maar…

Hij doet het goed, het pubermanneke. Over 3 weken wordt hij alweer 1 jaar :o Niet normaal toch??

Hij is heus wel een draakje, loopt zomaar 10x achter elkaar de slaapkamers op alsof het zo hoort (terwijl hij dat echt niet mag), en hij komt vaak schoenen brengen als hij naar buiten wil ::) Maar hij maakt ze niet kapot en apporteert ze perfect verder, dus ik reken het maar goed.
Het alleen zijn is nog steeds wel een ding. Hij is dus ook nooit alleen, wat soms wel lastig is want we zouden ook wel weer eens iets met zijn allen (maar dan zonder honden) willen doen. We zijn er wel mee bezig, maar het kost gewoon veel tijd bij hem. En het is soms echt even regelen dat er iemand thuisblijft. Verder is het echt een heerlijk beest, en we zijn super super blij met hem :)

Hij oefent ook alvast voor “enge heddur” :biggrin2:
IMG_7432.jpeg
IMG_7432.jpeg (243.01 KiB) 762 keer bekeken
Maar het is stiekem gewoon een grote lieverd :-*
IMG_7435.jpeg
IMG_7435.jpeg (3.27 MiB) 762 keer bekeken
Gaan waar je niet mag komen is natuurlijk wel heel verleidelijk. Jammer dat het alleen zijn hem moeilijk valt. Ik heb er hier ook zo eentje. Kan het wel, maar valt duidelijk heel zwaar.

Fijn dat hij het verder erg goed doet. Duidelijk aangeven dat gij buiten wil en dan nog op een behulpzame manier door de schoenen te brengen, dat is gewoon ook heel flink :P

Ik kan mij voorstellen dat het lastig valt om hier te posten nu. En ja zeker heel jammer dat ze elkaar biet meer konden ontmoeten.
Misschien kunnen we het 'alleen-zijn' een keertje oefenen wanneer je weer hier bent? Hij aan de speel met de onze, jij achter een boom, ik proberen hem af te leiden wanneer hij op zoek gaat naar je? Er gaan heel wat wegen naar Rome, misschien kan dit er eentje zijn. Want een lekkere doedelpoedel is het wel. :-*
Hij is een leukerd!

Onze meneer wil niet meer alleen thuis zijn - maar alleen in de auto is geen probleem, dan zzzzzzlaaaaapt hij. Gelukkig kunnen we de auto in de parkeergarage zetten op mijn werk, en laatst hebben we een tripje naar de stad gemaakt daar vandaan zonder hem. En dat is prima gegaan. (Het is hier niet zo warm hè, dus het kon veilig). Maar zo kunnen we af en toe samen een paar uurtjes wat doen zonder hem.
O wauw .... wat is Bruuntje prachtig in zijn jasje aan het groeien :smitten:
Echt grappig dat die 2, ondanks dezelfde rasnaam, zo ontzettend verschillend zijn.... weten jullie al of hij mee mag gaan doen in de genenpoel? ... en zouden jullie dat ook willen (want dat is misschien ook wel een dingetje, of is dat per definitie een 'vereiste'?)
Sorry, misschien heb je het al ergens beschreven, maar heb niet de puf om alles terug te lezen :-X
Dank voor de reacties allemaal :-*

Anne, het gaat vooral om het feit dat hij bedacht heeft dat hij een bepaalde context nodig heeft om zich veilig te voelen, en dat ik (of meneer_S) daar onderdeel van zijn. En relaxed alleen zijn gaat alleen als hij zich ook veilig voelt. Hij kan bijvoorbeeld prima een uur alleen buiten zijn, zolang wij maar wel in huis zijn en niet het erf af. Of een uur alleen in de keuken liggen als ik werk in mijn werkkamer (ook beneden waar hij me kan zien als het moet). Maar als ik bijvoorbeeld de voordeur uit loop en hij binnen blijft dan is het mis. Zelfs als meneer_S binnen op de bank zit. Het zit wat gecompliceerder in elkaar dan alleen het alleen zijn dus.
Maar we werken aan de context en het gevoel van veiligheid, kost meer tijd maar zorgt er hopelijk voor dat hij straks eventjes relaxed alleen kan blijven :)
Siberienne schreef: di 13 aug 2024, 19:30 Hij is een leukerd!

Onze meneer wil niet meer alleen thuis zijn - maar alleen in de auto is geen probleem, dan zzzzzzlaaaaapt hij. Gelukkig kunnen we de auto in de parkeergarage zetten op mijn werk, en laatst hebben we een tripje naar de stad gemaakt daar vandaan zonder hem. En dat is prima gegaan. (Het is hier niet zo warm hè, dus het kon veilig). Maar zo kunnen we af en toe samen een paar uurtjes wat doen zonder hem.
De auto is een super idee, alleen is dat voor Bruun nog net niet zijn veilige plekje. Hij is er net wel / net niet OK mee om in de auto te zijn, dus zo ver zijn we nog niet dat we hem daar alleen kunnen laten. Maar ik hou die zeker wel in gedachten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door