Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
kiara schreef: wo 29 mei 2024, 12:14 Wat een soorten hè
Ik ga op me gemak wel kijken
Liefst ga ik naar de winkel zelf om gelijk te passen en voelen hoe ze zitten ipv bestellen op internet
Dat vind ik zelf ook het fijnst, maar te weinig gelegenheid wat voor mij bereikbaar is. Wandelschoenen vind ik nogthans van de lastigste schoenen. Veel soorten dwingen de voet in een voor mij pijnlijke houding met de tenen hoger dan de bal van de voet. De salomons doen dat niet en zijn ook nog eens fijn breed aan de tenen. en barefoot schoenen hebben ook dat voordeel. De xero schoenen heb ik al in korting gezien voor minder dan 100 euro. Voor mij voelden die aan mijn voeten echt zalig.
Door kiara
Nou ik heb mazzel gehad
Zat te kijken op internet bij de welkoop
En zag een paar echt leren en nog 1 paar in mijn maat.
Dus direct erheen en gepast en zitten als gegoten :D
Straks even in goede leervet zetten en ik ben weer klaar
Pff gelukkig
Door frodo quin
kiara schreef: wo 29 mei 2024, 19:28 Nou ik heb mazzel gehad
Zat te kijken op internet bij de welkoop
En zag een paar echt leren en nog 1 paar in mijn maat.
Dus direct erheen en gepast en zitten als gegoten :D
Straks even in goede leervet zetten en ik ben weer klaar
Pff gelukkig
Dat is een meevaller!
Door kiara
frodo quin schreef: wo 29 mei 2024, 21:02 Dat is een meevaller!
Ja en nog afgeprijsd ook van 150€ naar 100€
Ikke blij
Zeker omdat ik vrijdag weg ga met de caravan en dus veel ga wandelen :D
Door kiara
Te vroeg gejuicht
Nu pijn iets boven mijn enkel rechts
Mijn moeder zegt: je moet ze ook inlopen.
Maar ja hoe doe je dat?
Andere voet totaal geen last
Heb ook wel wat kilometers gemaakt met nieuwe schoenen, misschien ook niet handig.
Zit te denken om naar schoenmaker te gaan of ze er iets zachts in kunnen maken :(
Door hannabelgje
Ik heb nu ongeveer een week mijn Mols laarzen en ik kan er prima op lopen. Fijne brede laarzen. Heel blij mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door doranto
Dit wel een topic over barefoot schoenen. Persoonlijk zou ik het fijner vinden als er voor ander schoeisel misschien een ander topic wordt gemaakt, als daar behoefte aan is.
Door pearlsofpassion
Ik weet dat ik in herhaling val.
Maar deze moet ik toch even delen...

Vorige week had mijn familie het lumineuze idee om te gaan wandelen. ::) Op onverharde wegen, heuvel op en af. Met deze wateroverlast, dus kan je raden...
;D
We hebben ons ontzettend geamuseerd maar ook een aantal keren letterlijk tot de enkel in water en modder weggezakt.

3 van ons hadden belenka schoenen aan. 2 wildlings. Ik was op Belenka met diepe groef en ben onderuit gegaan net omdat Vincent op Wildlings een helling af aan het huppelen was als een dartel veulentje en ik meer naar hem keek dan zelf oplette waar ik m'n voeten zette. ::)
Alleszinds, alle schoenen zaten tot boven toe onder een dikke laag modder.

Na het opdrogen en afborstelen heb ik 2 paar Wildlings waar je amper wat aan ziet, en 2 paar leren BeLenka's waar ik toch met een vochtig doekje ga moeten proberen de moddervlekken eraf te krijgen. Die zijn niet zo eenvoudig proper te krijgen.
Het derde paar is van de jongste en die waren al zo gebruikt dat ze voorheen al niet proper meer waren. Die zien er dus weer hetzelfde uit. :P :biggrin2:
20250129_105849.jpg
20250129_105849.jpg (7.89 MiB) 519 keer bekeken
20250129_105839.jpg
20250129_105839.jpg (5.56 MiB) 518 keer bekeken
Dit vond ik toch te frappant om niet te delen. Ze zijn enkel met een schoenborstel afgeborsteld.

Ook qua comfort tijdens de wandeling, kan hebben ze niet teleurgesteld. Echt waterdicht blijven ze even maar zelfs als ze water binnen krijgen ( wat gewoon onvermijdelijk is als je door plassen gaat waden) , blijven ze redelijk comfortabel. Zeker die met wollen voering blijven best warm. Vincent had zelfs niet door dat z'n kousen nat waren. Kan ook aan hem liggen natuurlijk, hij was echt wel vrolijk. :cool:
Door Kaio
;D
smaken verschillen
heb maar 1 paar wildlings en daar blijft het bij. Ze stinken zo erg dat je ze meteen moet wassen. Nu leven we in de blub ook mijn leren schoenen van barefoot merken slijten als de ziekte. op het moment ben ik best tevreden met zero shoes waterproof, tot nu toe de langste.
Ik loop iedere dag in de blub en ga niet ieder dag schoenen poesten ;D
Door pike
Smaken verschillen inderdaad ik vind het gewoon vodjes ;D En ik loop 3x per dag door de bagger dus dat is gewoon geen doen, zulke schoenen voor mij. Met de tegenwoordige blub ben ik super happy met de Muck boots Arctic die Anne hier ooit tipte. Geen barefoot maar wel lekker breed en altijd warm en altijd droog. En vlak voor ik thuis ben loop ik even lekker door de plassen op straat te stampen en ze zijn schoon. Al mijn barefootschoenen daar krijg ik in de winter ijskoude voeten in. Zelfs als ik bv in de Aldi over de betonnen vloer langs de vrieskasten loop krijg ik al ijskoude voeten. In de auto idem. Dus, alle barefoot staat in de kast tot het weer wat warmer wordt. En droger.
Door doranto
Ik heb deze van be lenca en mijn voeten zijn nooit koud, ook niet nat want ik heb ze goed ingevet, (de schoenen dan hè :P )
signal-2025-01-31-155327_002.jpeg
signal-2025-01-31-155327_002.jpeg (234.41 KiB) 477 keer bekeken
Door Kaio
Ik heb deze voor de erg koude dagen:
20250131_161016.jpg
20250131_161016.jpg (3.18 MiB) 472 keer bekeken
Zijn eigenlijk geheel zwart he
Door Siberienne
Belenka is helaas voor mij te breed, mijn Xero shoes zijn waterdicht en warm maar ik krijg er last van mijn voeten in. Daverende pees irritatie door een fout randje. Dus voor nu in de winter niet-barefoot Icebugs. Heel blij mee en ze hebben hele brede toebox en zero heeldrop. En warm en milieuvriendelijk. Het laatste paar wat ik voor meneer en mij gekocht heb ‘voor min of meer netjes’ is van hennep en andere natuurlijke materialen en dat stinkt ook niet. Erg blij mee.
Door pearlsofpassion
Zijn die xero's niet vreselijk stroef aan de zool? Ik durfde die niet te kopen wegens die respons hier.
Ik vind die BeLenka's al echt het maximum. En ook koude voeten, maar dat komt omdat ze niet gevoerd zijn.

Bij Wildlings maakt het materiaal ook nog veel verschil qua warmte. In wollen heb ik echt geen koude voeten. In katoenen en tanuki's wel uiteraard.
Het is de bedoeling dat ze soepel als een sok zijn en dat is idd persoonlijk qua smaak, maar ze dan uitmaken voor vod vind ik nu ook niet nodig ze. Ze zijn precies zoals ze bedoeld zijn, en hou je daar niet van, prima. Maar ze zijn gemaakt voor offroad en als je daar dus voor openstaat gaat dat prima. Volledig waterdicht zijn ze dus niet nee, en ze moeten wel drogen voor je ze opnieuw kan dragen. Dat is bij de meeste schoenen wel zo....
We waren ook door de blub gegaan. Dat zie je toch wel, neem ik aan?

Ik wilde het gewoon delen....
Het is duidelijk voor de meeste mensen wel nog net iets té alternatief. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door