Ik weet dat ik in herhaling val.
Maar deze moet ik toch even delen...
Vorige week had mijn familie het lumineuze idee om te gaan wandelen.

Op onverharde wegen, heuvel op en af. Met deze wateroverlast, dus kan je raden...
We hebben ons ontzettend geamuseerd maar ook een aantal keren letterlijk tot de enkel in water en modder weggezakt.
3 van ons hadden belenka schoenen aan. 2 wildlings. Ik was op Belenka met diepe groef en ben onderuit gegaan net omdat Vincent op Wildlings een helling af aan het huppelen was als een dartel veulentje en ik meer naar hem keek dan zelf oplette waar ik m'n voeten zette.
Alleszinds, alle schoenen zaten tot boven toe onder een dikke laag modder.
Na het opdrogen en afborstelen heb ik 2 paar Wildlings waar je amper wat aan ziet, en 2 paar leren BeLenka's waar ik toch met een vochtig doekje ga moeten proberen de moddervlekken eraf te krijgen. Die zijn niet zo eenvoudig proper te krijgen.
Het derde paar is van de jongste en die waren al zo gebruikt dat ze voorheen al niet proper meer waren. Die zien er dus weer hetzelfde uit.
20250129_105849.jpg (7.89 MiB) 519 keer bekeken
20250129_105839.jpg (5.56 MiB) 518 keer bekeken
Dit vond ik toch te frappant om niet te delen. Ze zijn enkel met een schoenborstel afgeborsteld.
Ook qua comfort tijdens de wandeling, kan hebben ze niet teleurgesteld. Echt waterdicht blijven ze even maar zelfs als ze water binnen krijgen ( wat gewoon onvermijdelijk is als je door plassen gaat waden) , blijven ze redelijk comfortabel. Zeker die met wollen voering blijven best warm. Vincent had zelfs niet door dat z'n kousen nat waren. Kan ook aan hem liggen natuurlijk, hij was echt wel vrolijk.