Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Als hij slaapt is hij nog een beetje baby maar hij groeit zo ongelooflijk hard. Woog afgelopen weekend al bijna 10 kilo.
En de andere foto vond ik geweldig. Samen schooien bij de baas. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door frodo quin
;D Zoë geeft het voorbeeld.

10 kilo is al best wel wat. Quin woog niet zo gek veel meer op die leeftijd. Hij is toch ongeveer vier maand he? Nu was zij wel wat te dun nog toen, maar het wordt wel een heel ander formaat hond. Wat is zijn verwachte eindgewicht?
Door hannabelgje
Hij is 16 weken nu. Ik denk dat hij 20 kilo gaat wegen ongeveer.

Door frodo quin
hannabelgje schreef: wo 29 mei 2024, 08:30 Hij is 16 weken nu. Ik denk dat hij 20 kilo gaat wegen ongeveer.

Dat is nog best wel wat. Die korte pootjes vertekenen zo bij corgi's he. Ik denk dat Emma toen ongeveer 10-12 kilo woog en Quin waarschijnlijk dan net zoveel als Bob, want die was lichter dan Emma op die leeftijd. Gek he met zo een verschillend eindgewicht :)
Door pike
Ties woog met 16 weken bijna 9 kg. Nu is hij 9 maanden en weegt 13,4 kg. Verwachtte eindgewicht is rond de 15 kg.
Door hannabelgje
Het zijn herders op korte pootjes en zijn behoorlijk flink gebouwd. Hij heeft ook echt grote poten. Bijnaam van een cardigan corgi is spekpoot. Dat past er perfect bij. Onze duitse herder woog met 8 weken al 7.5 kilo.

Door frodo quin
Emma met 9 weken 7 kilo en Quin met 8 weken 4,1 kilo.

Emma haar verwacht eindgewicht was 22-23 kilo. Maareh Emma weegt momenteel ongeveer 32 kilo en inplaats van iets onder de standaard zit ze er een paar kilo boven en in de hoogte een heel stuk. Ze groeit ook nog en is de afgelopen maanden zelfs nog enkele centimeters in de hoogte gegaan. Ik dacht dat Quin even een pauze in de hoogte nam, maar bleek dat Emma ook weer gegroeid was waardoor het verschil het zelfde bleef.

Quin zal waarschijnlijk ook iets groter uit vallen dan verwacht want die is nu even groot als Emma met vandaag 8 maand en ik geloof dat ze ongeveer 27- 28 kilo zal wegen, wat meer is dan Emma op dezelfde leeftijd. De verwachting was dat ze ongeveer als de oma en tante zou uit groeien. Die wegen 30, maar ik denk dat ze de 34 van de mama wel zal halen.
Door Inge en Bono
Korte pootjes vertekenen inderdaad, onze Mila is ook een 'schattig klein hondje'. Komt qua schoft tot halverwege mijn kuit, weegt 19kg :P

Wat een heerlijk koppie heeft Bob (en Zoë natuurlijk ook :smitten: )
Heerlijk die bedelfoto :D niet te weerstaan
Door frodo quin
Inge en Bono schreef: wo 29 mei 2024, 18:02 Korte pootjes vertekenen inderdaad, onze Mila is ook een 'schattig klein hondje'. Komt qua schoft tot halverwege mijn kuit, weegt 19kg :P

Wat een heerlijk koppie heeft Bob (en Zoë natuurlijk ook :smitten: )
Heerlijk die bedelfoto :D niet te weerstaan
Dat en dat ze sneller hun volwassen grootte hebben. Ik weet dat wel, maar toch blijf ik de mate waarin onderschatten.
Door pike
Niet alleen de schofthoogte/pootlengte is bepalend voor het gewicht. De botten spelen ook een rol. Pike en Armagnac hadden dezelfde schofthoogte (37 cm) maar Pike woog 15 kg en Armagnac maar 11. Pike had robuuste botten én was ook wat lang in de rug en Armagnac was heel fijn gebouwd en korter in de rug. Duc was meer dan 50 cm hoog en woog uiteindelijk maar 17 kg.
Door hannabelgje
Bob was er weer vroeg bij deze morgen. Iets na 4 uur was meneer wakker. Denk dat ik slapen maar op ga geven ofzo.

Door Kim_S
hannabelgje schreef: do 30 mei 2024, 07:48 Bob was er weer vroeg bij deze morgen. Iets na 4 uur was meneer wakker. Denk dat ik slapen maar op ga geven ofzo.

Ooit… Wordt het beter :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door