Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Cindy de Wolf schreef: ↑zo 19 mei 2024, 11:46 Heeft er misschien iemand hier deze weleens besteld bij Darf en zijn dat kleine stukjes? Ik overweg om ze te kopen voor de zomervakantie, heb even tabak van zelf drogen (en vooral het in kleine stukjes breken, 10kg (gedroogdcirca 3kg) long in kleine stukjes breken is gewoon niet grappig.En als je de long niet helemaal laat ontdooien, zodat je het gelijk in kleine stukjes kunt snijden? Zo doen wij het altijd.
Cindy de Wolf schreef: ↑zo 19 mei 2024, 19:36 Normaal droog ik circa 2kg long per week. Met 9 honden gaat er natuurlijk ook wel serieus wat doorheen. Als ik dus vooruit moet drogen voor de zomervakantie is dat niet zo erg. Maar het in kleine stukjes breken, ben ik zo zat. Het drogen op zich en het snijden van de long op de snijmachine is niet zo heel veel werk. Dat kost me zo'n 30-40min inclusief schoon maken van de machine per 2kg.ja dat snap ik wel hoor. Ik snij de long voor het drogen in repen. Die repen knip ik dan met de snoeischaar in stukjes (beter: ik laat mijn man knippen
Ja bij voorkeur long. Domweg omdat daar weinig voedingsstoffen in zitten en het dus redelijk rijkelijk gegeven kan worden.
Uiteraard heb ik het aan Darf gevraagd, hopelijk komt daar antwoord op.
Dank je wel voor de tip.