Onze wat onzekere teckel is al een paar keer meegeweest naar de nieuwe nog lege woning en vond dat wel prima.
We hebben al wat spullen ingeladen en weggebracht maar dat gaf erg veel stress bij hem (onophoudelijk blaffen en hijgen) toen hij mee mocht was het goed.
Nu komt woensdag het verhuisbedrijf en ik ben bang dat hij ook dan onophoudelijk zal gaan blaffen in de stress.
Hij is erg eenkenning en wat onzeker en houd niet van vreemde mensen in huis.
Ik dacht om hem met zijn bench (die hij gewend is) in de badkamer te doen,maar dan hoort hij natuurlijk nog de verhuizers en gebonk en gestommel.=stress.
Hetzelfde als wanneer we hem in de schuur zouden doen.
Ik dacht daarom om hem in de auto te doen, die staat iets verder van huis op de parkeerplaats. En om dan, wanneer de verhuizers klaar zijn met laden, achter ze aan te rijden naar de nieuwe woning, en wanneer de verhuizers daar klaar zijn met lossen, pas met de hond de auto uit te gaan.
Dat zou betekenen dat hij wel een paar uur in de auto zit, wat hij zonder ons niet gewend is (hooguit voor 5min).
Een oppas is voor hem lastig te vinden door zijn eenkennigheid, deemoedsplassen en onzeker met andere (vooral grote) honden.
Het is nu ook erg kort dag om nog iemand te vinden, dus we zoeken een oplossing waarbij we hem bij ons kunnen houden. Iemand ideeen?
(Een pension kan niet, want dan moet hij gecastreerd en vollog gevaccineerd zijn