Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
hannabelgje schreef: do 22 feb 2024, 22:21 Ook dat vind ik spannend. Ik heb nog nooit een puppy reu gehad. Er worden zoveel corgi reuen gecastreerd rond het jaar omdat ze aan het puberen zijn. Dat wil ik dus niet. Dat is zelfs 1 van de redenen dat ik een reu wil nu. Die kan gewoon intact blijven. Met teven is dat lastig vind ik qua loopsheid, bmo en tumoren.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Niet alleen Corgi reuen worden gecastreerd. Bij Fauven schijnt dat ook zo te zijn.
Door Anne in Zweden
Kim_S schreef: do 22 feb 2024, 20:02 Fijn!
Zo’n adresje moet ik ook nog zoeken eigenlijk. Nog niet van gekomen…
Ik weet wel iemand. Moet je wel eerst naar Zweden verhuizen. :cool:
Door Kim_S
Anne in Zweden schreef: do 22 feb 2024, 23:56 Ik weet wel iemand. Moet je wel eerst naar Zweden verhuizen. :cool:
We zijn daar steeds vaker, dus heel graag! :cool: (voor die ene keer dat de meiden met hun ouders mee op stap willen :biggrin2: )
Door Kaio
Oo wij moesten ook al zo ver.

Oo er wordt nog veel gecastreerd op hij is lastig, luistert niet goed, druk, hij rijdt enz. En daar is ie rustig van geworden, ja duh hij verouderd gewoon erg snel, want dat is wat castratie doet met een reu.
In NL bij newfies valt het mee maar in Amerika en zo . Heb je probleem met iets = castreren.

Puberteit hoort bij de ontwikkeling. Het is een ontwikkeling in hormonen, lichaam, maar ook heel veel veranderingen in het brein.

Je hebt trouwens ook de prepuber fase , dan vertonen ze al wat van het gedrag, worden zelfstandiger, stoppen af en toe al banaantje in oren, ofwel maken zelf keuzes. Gevalletje " maar ik wil" .
Daarna komt de puberteit. Afhankelijk vaak van de grootte van de hond, de echte begint bij newfy's pas na 9 maanden, wel al met 6 aan het prepuberen. En duurt tot eh 3 jaar. ( dat is erg lang , meeste middelgrote zijn met 2 jaar ong klaar)
Kleine hondjes zijn veel sneller klaar.
Gelukkig voor jullie Hanna en Pike :biggrin2:

En ja puberteit met reuen kan best wel eens knap lastig zijn. Maar ik probeer ook vooral de humor ervan in te zien. Dat helpt :biggrin2:
Door hannabelgje
Bij corgi's is het een ware plaag. Er zijn veel herplaatsers en bij een reu roept 80% castreren. Ongelooflijk. Helpt tegen alles hoor. Ik heb zelf de indruk dat corgi's vaak wonen bij mensen die er ouderwetse ideeën op na houden of denken dat het schoothondjes zijn. Veel problemen met agressie. Maar dat is vrees ik 90% niet begrijpen van hondentaal en/of pijn. Als je dan vraagt goh heb je pijnstillers geprobeerd om te kijken of er sprake is van pijn dan kan het geen pijn zijn want hij doet het al heel lang blablabla. Tenenkrommend.

Door pike
Kaio schreef: vr 23 feb 2024, 09:29 Oo wij moesten ook al zo ver.

Oo er wordt nog veel gecastreerd op hij is lastig, luistert niet goed, druk, hij rijdt enz. En daar is ie rustig van geworden, ja duh hij verouderd gewoon erg snel, want dat is wat castratie doet met een reu.
In NL bij newfies valt het mee maar in Amerika en zo . Heb je probleem met iets = castreren.

Puberteit hoort bij de ontwikkeling. Het is een ontwikkeling in hormonen, lichaam, maar ook heel veel veranderingen in het brein.

Je hebt trouwens ook de prepuber fase , dan vertonen ze al wat van het gedrag, worden zelfstandiger, stoppen af en toe al banaantje in oren, ofwel maken zelf keuzes. Gevalletje " maar ik wil" .
Daarna komt de puberteit. Afhankelijk vaak van de grootte van de hond, de echte begint bij newfy's pas na 9 maanden, wel al met 6 aan het prepuberen. En duurt tot eh 3 jaar. ( dat is erg lang , meeste middelgrote zijn met 2 jaar ong klaar)
Kleine hondjes zijn veel sneller klaar.
Gelukkig voor jullie Hanna en Pike :biggrin2:

En ja puberteit met reuen kan best wel eens knap lastig zijn. Maar ik probeer ook vooral de humor ervan in te zien. Dat helpt :biggrin2:
>:( Zeg, de Fauve behoort wel tot de middenmaat he ;D ;D ;D
Door pike
hannabelgje schreef: vr 23 feb 2024, 14:36 Bij corgi's is het een ware plaag. Er zijn veel herplaatsers en bij een reu roept 80% castreren. Ongelooflijk. Helpt tegen alles hoor. Ik heb zelf de indruk dat corgi's vaak wonen bij mensen die er ouderwetse ideeën op na houden of denken dat het schoothondjes zijn. Veel problemen met agressie. Maar dat is vrees ik 90% niet begrijpen van hondentaal en/of pijn. Als je dan vraagt goh heb je pijnstillers geprobeerd om te kijken of er sprake is van pijn dan kan het geen pijn zijn want hij doet het al heel lang blablabla. Tenenkrommend.

Ouderwetse ideeën? Is dat nou echt zo? Toen ik 8 jaar geleden met mijn Fauven bij mijn nieuwe da kwam zei die: Oh jij bent er een van de oude stempel. Die van jou zijn nog intact. Dus hoe zit dat dan? Is het niet zo dat dierenartsen hier tegenwoordig ook een handje aan mee werken? Zo snel mogelijk castreren want die dure laparoscopische mesjien moet toch terugverdiend worden? Vroeger, toen ik nog klein was ::) , liepen heel veel honden gewoon los over straat, en als mijn teefje loops was, kon je niet meer de straat op want de reuen lagen overal rondom je huis te wachten. Onder de struiken, onder de auto's. De deur ging nog niet open of ze kwamen aangestormd :-X :-X Het lijkt mij iets van de moderne tijd. :-\
Door hannabelgje
Nee ik bedoel qua gedrag ouderwets. Geen respect hebben voor wat een hond wil en nodig heeft. Hij moet luisteren en mag niet grommen, bijten etc. Je moet de roedelleider zijn en honden zijn dominant enz. Dat soort geneuzel.

Door frodo quin
hannabelgje schreef: vr 23 feb 2024, 14:58 Nee ik bedoel qua gedrag ouderwets. Geen respect hebben voor wat een hond wil en nodig heeft. Hij moet luisteren en mag niet grommen, bijten etc. Je moet de roedelleider zijn en honden zijn dominant enz. Dat soort geneuzel.

Mja, dan kweek je eigenlijk gevaarlijke honden he. Ik kan mij ook voorstellen dat ze geen lage bewegingsbehoefte hebben als herder.

Ik weet niet of ik dat als ouderwets zie. Ik ken genoeg mensen van alle leeftijden die er dat soort ideeën op na houden.
Door pike
Ik denk dat de meeste honden zowiezo veel te weinig beweging krijgen. En dat veel problemen daaruit voortvloeien. De honden kunnen hun ei niet kwijt en worden vervelend in huis. Maar ik kan me niet voorstellen dat je dat oplost met castratie.
Door Kaio
pike schreef: vr 23 feb 2024, 14:43 >:( Zeg, de Fauve behoort wel tot de middenmaat he ;D ;D ;D
Oeps :sofa: ;D
Ik heb natuurlijk vertekend beeld he. Alles is ongeveer klein ;) En voor mij is de labrador dus middengroot :P
Door Kaio
hannabelgje schreef: vr 23 feb 2024, 14:58 Nee ik bedoel qua gedrag ouderwets. Geen respect hebben voor wat een hond wil en nodig heeft. Hij moet luisteren en mag niet grommen, bijten etc. Je moet de roedelleider zijn en honden zijn dominant enz. Dat soort geneuzel.

Jep hoor je nog wel eens vaker en dat wordt ook wel in stand gehouden door tv programma's of sommige niet bij naam te noemen trainers , die een mooi business plan hebben.
Plus heel veel mensen blijven hangen bij wat ze als kind geleerd hebben.
Door Kim_S
Kaio schreef: vr 23 feb 2024, 18:33 Jep hoor je nog wel eens vaker en dat wordt ook wel in stand gehouden door tv programma's of sommige niet bij naam te noemen trainers , die een mooi business plan hebben.
Plus heel veel mensen blijven hangen bij wat ze als kind geleerd hebben.
Psssshhhhhhtttt >:(
:P

Hier 2 reuen met ballen. Niet alleen omdat het beter voor ze is, maar vooral ook omdat ze ze moeten gebruiken :biggrin2:
(als gezellige en gezonde en prachtige exemplaren van een veel te klein en ongezond hondenras)
Door smulpaap
pike schreef: vr 23 feb 2024, 16:58 Ik denk dat de meeste honden zowiezo veel te weinig beweging krijgen. En dat veel problemen daaruit voortvloeien. De honden kunnen hun ei niet kwijt en worden vervelend in huis. Maar ik kan me niet voorstellen dat je dat oplost met castratie.
Dat denk ik ook
Een hond is leuk voor even :-X En word in vele gevallen de sluitpost van een huishouden
Wanneer er nog tijd over is dan mag Joepie nog even een rondje om de kerk
Joepie verveeld zich een ongeluk de hele dag
Naast ons woont een 4 jarie Labradoodle , de hond mag drie maal daags zo'n 5 tot 10 minuten wandelen . Altijd hetzelfde rondje , en verder druk druk druk . Hond is altijd alleen , verveeld zich dood . " En is zo vervelend buiten " straatvreten . Dus loopt nu met een muilkorf , en die houden we binnen ook maar op . Kan ze niet aan haar poten of aan de meubels knagen :-X
Het zijn altijd dezelfde mensen die je tegenkomt
Met het merendeel van vele honden heb ik te doen . Geen deel van leven hebben die arme beesten
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door