Ronald schreef: ↑za 20 jan 2024, 14:25 Wat leuk, Theo! Gefeliciteerd!Hartelijk dank!
En voor de aagjes:
419252447_1440693323327261_580347849147243100_n.jpg
Ik dacht eerst dat jij het was met de pup op de arm.

Schattig pupje, Theo!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ronald schreef: ↑za 20 jan 2024, 14:25 Wat leuk, Theo! Gefeliciteerd!Hartelijk dank!
En voor de aagjes:
419252447_1440693323327261_580347849147243100_n.jpg
TMG1961 schreef: ↑za 20 jan 2024, 21:03 Ze heeft een eigen wil en zoals zo ongeveer iedere pup zijn handen, broeken, truien het beste om in te happen en als je ook maar iets terug trekt dan gromt ze zo hard als ze kan.Hahahaha, wat een lekker ding! Nou succes he Theo
Volgens mij denkt ze dat ik de pakwerker ben![]()
Siberienne schreef: ↑zo 28 jan 2024, 16:20 Heb je weleens geprobeerd om achteruit te lopen en haar als het ware met je hand uit te nodigen om mee te lopen? Ik herinner me dat er een mevrouw bij ons op puppycursus was die hetzelfde probleem had met haar pup.Ja dat heb ik al vaker geprobeerd. Helaas zonder resultaat. 's ochtends loop ik met kennis die ook een bouvier heeft van 2,5 jaar en als zij dan Runa neemt en ik met haar hond voor loop dan loopt Runa als een kievit achter me aan. Op de heide los ook geen probleem, in de stad ook niet, alleen de eerste 300 meter zet mevrouw de rem er op.
En dan zodra ze mee begint te lopen kan je weer de goede kant op draaien. Niet dat je de hele wandeling achteruit moet. Da’s ook zowat.
doranto schreef: ↑zo 28 jan 2024, 16:24 Misschien is een rolriem nog een optie? Dat je de afstand wat groter kunt maken?Rolriem vindt ik persoonlijk ondingen. De gewone riem die ik heb is best lang, dus kan wat afstand tot haar houden als ze weer eens weigert te lopen. Ik ga morgen kijken voor een passend tuigje, eentje waar ze ook nog even in kan groeien. Daarna is het afhankelijk hoe ze aan de riem loopt als puber.
TMG1961 schreef: ↑zo 28 jan 2024, 16:44 Ja dat heb ik al vaker geprobeerd. Helaas zonder resultaat. 's ochtends loop ik met kennis die ook een bouvier heeft van 2,5 jaar en als zij dan Runa neemt en ik met haar hond voor loop dan loopt Runa als een kievit achter me aan. Op de heide los ook geen probleem, in de stad ook niet, alleen de eerste 300 meter zet mevrouw de rem er op.Ohw ja, lastig hoor, met de juiste prikkel lukt het dus wel maar alleen met jou op stap vanuit huis dat vertrouwt mevrouw eigenwijs nog niet
Kim_S schreef: ↑zo 28 jan 2024, 18:55 Kan het zijn dat ze ergens van geschrokken is op dat stukje? Of dat ze het gewoon heel spannend vindt door iets wat er een keer gebeurd is?Ze blijft gewoon staan en gaat in de achteruit. gekke is, als ik 's avonds hetzelfde stuk vanuit huis loop dan loopt ze gewoon mee, overdag vertikt ze het. Ik zal eens kijken wat ze doet als ik gewoon blijf staan. Kan zijn dat ik er tijdje sta, geen idee. Vanochtend liep ze goed mee, slechts 2 keer blijven staan, maar dat komt omdat er een andere hond bij is, dan loopt ze wel goed door.
Omdat ze op andere plekken wel meeloopt, denk ik dat het misschien zoiets is.
Wat doet ze als je niet probeert haar te lokken of haar mee te laten lopen? Blijft ze ook niet mee willen als je bijvoorbeeld 5-10 minuten blijft wachten tot ze komt? Misschien heeft ze voor dit stukje wat meer tijd nodig, en went ze er dan aan dat het ook okee is?