Moderator: Lizzy
pearlsofpassion schreef: ↑ma 22 jan 2024, 23:09 Sorry, ik geloof er allemaal minder dan niks van dat dat werkt. Ook dat in het drinkwater niet.Ik denk daar precies zo over.
En wat geef je je hond ondertussen? Is dat wel zo onschuldig?
pearlsofpassion schreef: ↑ma 22 jan 2024, 23:09 Sorry, ik geloof er allemaal minder dan niks van dat dat werkt. Ook dat in het drinkwater niet.Ik geloof zeker wel dat het mondmicrobioom (mede?) verantwoordelijk is voor vieze gebitten. En dat is dan wat ze bij AnimalBiome proberen een zetje de goede kant op te geven. Kan er alleen maar voor zijn. En inmiddels na 28 jaar ervaring met BARF durf ik best hardop te zeggen dat je het daar ook gewoon vaak niet mee red. Mijn honden moeten allemaal hun tanden gepoetst worden. Ben ik wel heel tevreden met hoe het eruit ziet hoor, maar het is niet perfect. En een van de door mijn gefokte pups die op BARF staat en abso-luut niks anders te eten krijgt heeft een gebitssanering nodig gehad vorig jaar. Drie kiezen verwijderd en de boel schoongemaakt. OK, nooit geen tanden gepoetst maar ik vond dat echt pittig.
En wat geef je je hond ondertussen? Is dat wel zo onschuldig?
pearlsofpassion schreef: ↑di 23 jan 2024, 07:38 Ik ben het er ook mee eens dat het mondmicrobioom invloed heeft en oorzaak is. Maar dat los je met zoiets in het drinkwater niet op. Dat zou je zelfs niet oplossen door dagelijks je mond met lysterine of nog straffer spul te spoelen, en dat mag je zelfs niet inslikken.Lysterine of andere desinfectiemiddelen maakt het mondmicrobioom juist stuk. En poetsen is gewoon ook niet afdoende. Ik poets elke dag en dat is niet voldoende om de gebitten van mijn honden perfect te houden. Gewoon niet. Sjoerd heeft nu al aanslag aan bepaalde kiezen. En ik weet 100% zeker dat dit komt door een verkloot en dus ook mondmicrobioom.
Dus nee, ik geloof er echt totaal niets van dat iets dat veilig te drinken is en dus ook eigenlijk amper langs de tanden passeert, ook maar enig verschil maakt.
Het is minder aggressief dan mondwaters (mag ik hopen), er wordt niet mee gespoeld zoals je daarmee doet en zelfs dat zou wss niet afdoende werken. En wat krijgt hij ondertussen binnen?
Je moet idd poetsen, als barf niet afdoende is.
Bij Cuzco is het dat wel. Die is inmiddels 14. Luis krijgt z'n vleesbot al 10 jaar gemalen en die is 1x gesaneerd. Ik vond het nodig, de DA vond het nog heel goed meevallen.
Lizzy schreef: ↑di 23 jan 2024, 08:22 Lysterine of andere desinfectiemiddelen maakt het mondmicrobioom juist stuk. En poetsen is gewoon ook niet afdoende. Ik poets elke dag en dat is niet voldoende om de gebitten van mijn honden perfect te houden. Gewoon niet. Sjoerd heeft nu al aanslag aan bepaalde kiezen. En ik weet 100% zeker dat dit komt door een verkloot en dus ook mondmicrobioom.Ok, op die manier.