Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Charlie Angel
Jeetje, wat een dik pak al zeg en dan komt er nog meer bij! Succes voor meneer met sneeuw schuiven.
Door Siberienne
We hebben wel een sneeuwblazer, zodat niet alles met de hand hoeft
IMG_4049.jpeg
IMG_4049.jpeg (2.59 MiB) 3750 keer bekeken
Maar ik heb aangeboden vandaag het balkon te doen, meneer heeft spierpijn. Gratis fitness 😅 hier wonen.
Door Anne in Zweden
Alles is relatief: bij ons is het momenteel weer -23 graden, maar in het echte Noord-Zweden (Karesuando) mogen ze bij -42 de hond uitlaten. :-X

Blij dat ik lekker zuidelijk woon! ;D
Door pike
En hier staat het alweer te blazen bij 13,6 graden. :tickedoff: Van mij mag het hier ook gaan vriezen, ik ben dit weer met die harde en stormachtige wind en regen zoooooo zat.
Door dinky89
Als het goed is dan gaat de temperatuur dit weekend omlaag en wordt het droger en zonniger. Ik hoop ook heel erg dat die verwachting uitkomt want ik ben ook helemaal klaar met de wind en regen uit het westen :-X
Door Kaio
dinky89 schreef:Als het goed is dan gaat de temperatuur dit weekend omlaag en wordt het droger en zonniger. Ik hoop ook heel erg dat die verwachting uitkomt want ik ben ook helemaal klaar met de wind en regen uit het westen :-X
eerst zien dan geloven.....
Het zou donderdag en vrijdag ook droger zijn....nu melden ze weer alleen maar pleuris regen....en alles staat al onder.....
En eigenlijk erger , Oli heeft enorm last van artrose zo. Ik merk dat echt

En hier ie een boer inventief geweest...
VideoCapture_20240103-102812.jpg
VideoCapture_20240103-102812.jpg (804.12 KiB) 3634 keer bekeken
VideoCapture_20240103-102933.jpg
VideoCapture_20240103-102933.jpg (938.44 KiB) 3633 keer bekeken
Alleen staar de sloot ook hoog....en vraag me af hoe het doordrenkte pad zich erboven houdt? :g:
9f zou het al bestaan hebben alleen uitgegraven zijn , we gaan het zien denk ik
Bijlagen
VideoCapture_20240103-102812.jpg
VideoCapture_20240103-102812.jpg (804.12 KiB) 3634 keer bekeken
Door dinky89
Hier was het vanmorgen zonnig en is het in de loop van de middag wat bewolkt geworden. Wat dat betreft troffen we het vandaag in Groningen ;)
Door smulpaap
dinky89 schreef: do 04 jan 2024, 18:12 Hier was het vanmorgen zonnig en is het in de loop van de middag wat bewolkt geworden. Wat dat betreft troffen we het vandaag in Groningen ;)
Idd . Hoe noordelijker we kwamen hoe beter het werd
Nou , er is mooi weer op komst . Ik hoop het echt
Door Tanna
dinky89 schreef: do 04 jan 2024, 18:12 Hier was het vanmorgen zonnig en is het in de loop van de middag wat bewolkt geworden. Wat dat betreft troffen we het vandaag in Groningen ;)
In Drenthe tegen Groningen aan vanmorgen ook zowaar een beetje zon, nu regent het weer zachtjes.
Door pearlsofpassion
Nou, hier komt er elk half uur regen bij op de voorspelling. Gevolg, een hele dag regen en weer 10mm...
Hopen dat het daarbij blijft. 5km van hier is 2 dagen geleden overstroomd en ik hoorde net weer de brandweer voorbij komen.

Het beloofde betere weer blijft maar opschuiven. Nog een dag meer wachten.. nog een....
Blijft gewoon duren.
Hevige wind zit er ook nog bij.
Door dinky89
Vandaag nog een regendag maar de wind is gelukkig al gedraaid naar het oosten ipv westen :) Daardoor vandaag gelukkig geen lekkage meer aan de voorkant van het huis en gedoe met handdoeken in de vensterbank. Zou er dan echt wat droge koude lucht aan gaan komen?
Ben ook wel benieuwd hoe het nu is met Siberiene en Anne met alle horrorverhalen vanuit Noorwegen en Zweden met de kou en de sneeuw.....
Door Siberienne
Bij ons is het helder en koud weer vandaag. Er ligt een flinke bult sneeuw maar de wegen hier zijn schoon. De problemen in Noorwegen waren lokaal, omdat daar in korte tijd heel veel sneeuw viel (op sommige plekken bijna een meter) en dan kunnen de sneeuwploegen het niet bijhouden. Dan krijg je een leuke cirkel van auto’s die vast komen te zitten, waardoor de sneeuwploegen er ook niet meer langs kunnen, waardoor nog meer auto’s vast komen te zitten.

Bijkomend probleem was ook dat het daar niet zo koud was toen het ging sneeuwen, en dan is de sneeuw nat en zwaar. Gevolg : moeilijk ruimen en afknappende bomen die dan weer op stroomkabels vallen, waardoor mensen zonder stroom komen te zitten. Dat is wel echt heel vervelend, dus nu is daar ook het leger ingezet om spullen naar mensen te brengen. De regio die zwaarst getroffen is, is de zuid-oost kust, met steden als Kristiansand en Arendal (Agder regio).

Gelukkig is ons pakketje met gevoerde broeken wel aangekomen (kwam vanuit het zuiden) dus zijn wij goed gewapend tegen de koude dit weekend ;) . Ze voorspelden eerst temperaturen tot -28 maar is nu terug gedraaid tot -17C. Nog steeds frisjes maar goed te doen met goede kleren. We houden Shad wel binnen nu, hij wordt toch wat ouder en hij was ook niet meer helemaal happy op het balkon afgelopen week.

Wij hebben ook behoorlijk sneeuw geruimd de afgelopen weken, dus wel blij dat ze nu een week droog weer voorspellen. Hebben we wat meer tijd om leuk in het bos te gaan spelen…
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door