Lizzy schreef: ↑za 30 dec 2023, 19:12 Hahahaha, ja ze jodelenDabedoelik, dat is geen hardcore blaf![]()
![]()
![]()
![]()

Qua looks en formaat zou het prima passen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pike schreef: ↑za 30 dec 2023, 21:00 Nee inderdaad, maar dit is nog veel erger. Dit was ronduit vreselijk. Ze waren natuurlijk met een hele boel, maar toch. Dat zou ik niet in huis willen hebben!Onze malamute buurhond blaft wel, maar als het enkel blaffen zou zijn zou het goed meevallen. Luid dat die is, jodelen, zingen, praten, soms huilen. Het is niet omdat ze niet blaffen dat ze stil zijn
Lizzy schreef: ↑za 30 dec 2023, 16:47 Oh ja joh, jouw vriend is ook echt een windhonden type? Maar voor jou niet meer dus?Ja mijn vriend is echt van de windhonden en podenco's. Ik moet zeggen dat ik er ook echt wel helemaal weg van ben. Tous en Ziggy waren in vele opzichten heerlijke honden. Dat ik het niet meer wil heeft echt met het jacht instinct te maken. Wat een jagers zijn deze honden zeg, vooral de Podenco. En dat in combinatie met een enorme snelheid
Italiaantje vind ik ook leuk maar die breken het eerste jaar van hun leven nog een poot als ze van de bank springen... Nou, laat maar. Een Whippet zou hier dus serieus nooit van de riem komen en dat vind ik geen leven....
zurca schreef: ↑ma 01 jan 2024, 16:44 Ja mijn vriend is echt van de windhonden en podenco's. Ik moet zeggen dat ik er ook echt wel helemaal weg van ben. Tous en Ziggy waren in vele opzichten heerlijke honden. Dat ik het niet meer wil heeft echt met het jacht instinct te maken. Wat een jagers zijn deze honden zeg, vooral de Podenco. En dat in combinatie met een enorme snelheidEens een windhond, altijd een windhond. Maar jullie hebben niet zoiets van "dan maar een kleine windhond en dan aan de riem (en eens per week een omheind losloopgebied ofzo)?![]()
Basenji heb ik ook naar gekeken maar daar schijnt toch ook best jachtdrift in te zitten.
Lizzy schreef: ↑ma 01 jan 2024, 17:19 Eens een windhond, altijd een windhond. Maar jullie hebben niet zoiets van "dan maar een kleine windhond en dan aan de riem (en eens per week een omheind losloopgebied ofzo)?Ja, aan de ene kant speel ik wel met die gedachten maarrrr..... ik ben altijd een beetje, een soort van jaloers als ik mensen zie lopen met hun loslopende hond...zo relaxed, zo heerlijk voor de hond..
zurca schreef: ↑ma 01 jan 2024, 19:18 Ja, aan de ene kant speel ik wel met die gedachten maarrrr..... ik ben altijd een beetje, een soort van jaloers als ik mensen zie lopen met hun loslopende hond...zo relaxed, zo heerlijk voor de hond..Ik ben daar ook jaloers op, en heb geen “wegloop-ras”. Maar Atz luistert maar 75% van de tijd, en hij is al eens weggelopen in het bos, en dus durf ik hem niet los te laten. Hij loopt altijd aan een 10m flexlijn en kan los op het erf. Dat vindt hij prima.![]()
![]()
zurca schreef: ↑ma 01 jan 2024, 19:18 Ja, aan de ene kant speel ik wel met die gedachten maarrrr..... ik ben altijd een beetje, een soort van jaloers als ik mensen zie lopen met hun loslopende hond...zo relaxed, zo heerlijk voor de hond..Ja, is ook heerlijk. Nou waren wij de afgelopen dagen op de Veluwen.... Echt he, die van mij kunnen niet los hoor. Het rook daar zo spannend. En ik was zo blij want op een gegeven moment steken er drie reeën over, zo richting de weg (arme dieren kwamen van de kant waar het carbid was) en Leo en ik moesten Sjoerd samen vasthouden![]()
![]()
Lizzy schreef: ↑di 02 jan 2024, 08:45 Ja, is ook heerlijk. Nou waren wij de afgelopen dagen op de Veluwen.... Echt he, die van mij kunnen niet los hoor. Het rook daar zo spannend. En ik was zo blij want op een gegeven moment steken er drie reeën over, zo richting de weg (arme dieren kwamen van de kant waar het carbid was) en Leo en ik moesten Sjoerd samen vasthoudenWij zitten ook op de Veluwe , Gisterochtend twijfelde ik . Wat tut betreft , doe ik de extra buikriem nog om ? Toch gedaan , en het was maar goed ook . Blubber vele plassen en 4 overstekende zwijnen op zo'n 70 meter afstand![]()
. Die was er achter aan gegaan, ik weet niet of we hem nooit nog (levend) terug hadden gezien!
Loopt jouw Pip wel los?