Jongste dochter (11) heeft sinds 5-6 dagen buikgriep (zo lijkt het), met vaak overgeven. Ze houdt al die tijd maar kort iets binnen, is behoorlijk afgevallen, en ze voelt zich echt beroerd. Huisartsen hier geven lapmiddelen als Imodium (ze heeft haast geen diarree dus dat geef ik niet) en Vomex (iets tegen reisziekte/duizeligheid) wat we van ellende geprobeerd hebben maar dat helpt voor geen meter dus daar zijn we ook weer mee gestopt. Gisteravond was ik het helemaal zat en zijn we met haar naar de eerste hulp gereden. Daar is ze helemaal nagekeken, en hebben ze een drupje bloed getest op glucose en zouten en uitdroging. Alles was prima, ze was niet eens uitgedroogd… Geen koorts, geen hersenvliesontsteking, geen blindedarmontsteking, geen middenoorontsteking. “Gewoon buikgriep”, en dat moet ze “gewoon” uitzieken, dus we werden weer naar huis gestuurd… Maar ik vind 5-6 dagen overgeven toch wel erg lang, ligt dat aan mij? Ik zie haar gewoon elke dag dunner worden, en ze is zo slap verder

Wat kan ik haar nu geven zodat ze zich wat beter voelt? Ze wil haast niks eten, drinken gaat wel redelijk. Iemand de gouden tip? Of ervaringen? Vind het zo moeilijk om niks te kunnen doen