Als ik die laat kiezen dan wordt het een Whippet, Italiaantje, Podenco of Galgo, of nog beter...van alles 1

Tja, ze zijn geweldig leuk die windhonden maar dat jacht instinct

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
zurca schreef: ↑za 30 dec 2023, 16:27 Haha...die Leo lijkt op mijn vriend...Oh ja joh, jouw vriend is ook echt een windhonden type? Maar voor jou niet meer dus?
Als ik die laat kiezen dan wordt het een Whippet, Italiaantje, Podenco of Galgo, of nog beter...van alles 1![]()
Tja, ze zijn geweldig leuk die windhonden maar dat jacht instinctOh en wat ik ook zo "eng" vond, die snelheid....pfff was altijd weer blij als ze heelhuids weer in de auto zaten
![]()
pike schreef: ↑za 30 dec 2023, 17:15 Als je de Västgötaspets wel leuk vindt, hoe denk je dan over de Engelse tegenhanger, de Lancashire Heeler? Geen spits maar een herdertje, en met minder dichte vacht. Licht van gewicht maar wel stoer uiterlijk.Ja.... Ehhhh.... Die vind ik niet leuk
Lizzy schreef: Ja.... Ehhhh.... Die vind ik niet leukDat zijn enorme zenuwlijders en blaffen echt heel veel ja.![]()
. Ook blafkamelen trouwens.
Kaio schreef: ↑za 30 dec 2023, 17:33 Wat is er mis met lang haar?Ja niks maar ik houd er niet van![]()
![]()
![]()
Ik zie hier van alles voorbij komen. Voor mij is ook een ding duidelijk, op dit moment zijn kleine hondjes nog niet iets voor mij. Op een of andere manier matcht geen ene....Misschien de bull met neus nog het meest, of een WestieMaar jouw ras is niet van het sleur en trektype, toch? Dus dan kun je voorlopig lekker vooruit hahaha(maar die valt hier voor jou af vanwege de haren he)
Lizzy schreef: ↑za 30 dec 2023, 17:47 Ja niks maar ik houd er niet vaneh....je moet het echt van pups af aan niet toestaan en echt mee aan de slag, in de pubertijd kunnen ze er wat van en als ze het al geleerd hebben scheelt een hoop, maar kunnen vreselijke pubers zijn. (maar labradors zijn vaak veel erger trekken naar de zijkant)![]()
![]()
. Net als een vriendin van mij die Dalmaten enge kale jekkers vindt
![]()
![]()
Maar jouw ras is niet van het sleur en trektype, toch? Dus dan kun je voorlopig lekker vooruit hahaha
Lizzy schreef: ↑za 30 dec 2023, 17:24 Ja.... Ehhhh.... Die vind ik niet leukTja ik vind het ook geen leuke hond maar ik ben dan ook niet voor mezelf zoekende![]()
. Ook blafkamelen trouwens.
Too schreef: ↑za 30 dec 2023, 17:57 De basenji natuurlijkBasenji geen blaf ??????? Ik heb ze een keer meegemaakt bij Dogcenter in Kerkwijk. Wat een teringherrie maakten die beesten. Het geblaf was niet van de lucht. Ging continu door. Knettergek werd je ervan. Ze zaten in de hal naast ons. Het was gewoon verschrikkelijk.![]()
De juiste vacht, keurig gewicht, geen blaf, geen herder
Maar eigenlijk vooral team italiaan al begrijp ik je zorgen heel goed
pike schreef: ↑za 30 dec 2023, 18:10 Basenji geen blaf ??????? Ik heb ze een keer meegemaakt bij Dogcenter in Kerkwijk. Wat een teringherrie maakten die beesten. Het geblaf was niet van de lucht. Ging continu door. Knettergek werd je ervan. Ze zaten in de hal naast ons. Het was gewoon verschrikkelijk.
pike schreef: ↑za 30 dec 2023, 18:10 Basenji geen blaf ??????? Ik heb ze een keer meegemaakt bij Dogcenter in Kerkwijk. Wat een teringherrie maakten die beesten. Het geblaf was niet van de lucht. Ging continu door. Knettergek werd je ervan. Ze zaten in de hal naast ons. Het was gewoon verschrikkelijk.Hahahaha, ja ze jodelen