Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Hier is het inmiddels toch ook wel plasdras aan het worden. Liep vanochtend even het dorp uit, het paardenweiland leek wel een grote vijver. Totaal onbruikbaar. Bos was een paar dagen geleden nog steeds prima te belopen maar sinds de storm ben ik er nog niet geweest. Mij te link met al die gammele bomen die daar staan. De tuin is gelukkig ook nog steeds stevig genoeg om in te lopen.
Maar vandaag al weer regen en harde wind. Ben het inmiddels ook wel zat al was het maar vanwege Ties. Voor dat beestje is er geen lol aan.
Door Anne in Zweden
pearlsofpassion schreef: vr 22 dec 2023, 20:03 Ja, idd!

Das niet zoveel korter dan bij ons. Ale, wel merkbaar natuurlijk, maar ik had ook gedacht dat het meer was.
Het klinkt natuurlijk heel noordelijk, vijfhonderd km ten noorden van Stockholm, maar als je de kaart bekijkt, zie je dan we feitelijk in het midden van het land wonen. Zweden is gewoon een lang land. We worden wel tot Noord-Zweden gerekend, maar dat komt waarschijnlijk vanwege de bevolkingsdichtheid (ratio van 1 mens op 500 rendieren, zeg maar) en omdat voor de meeste mensen Zweden ophoudt boven Stockholm. Ook voor de Zweden zelf. :biggrin2:
Door Kim_S
Anne in Zweden schreef: za 23 dec 2023, 11:55 Het klinkt natuurlijk heel noordelijk, vijfhonderd km ten noorden van Stockholm, maar als je de kaart bekijkt, zie je dan we feitelijk in het midden van het land wonen. Zweden is gewoon een lang land. We worden wel tot Noord-Zweden gerekend, maar dat komt waarschijnlijk vanwege de bevolkingsdichtheid (ratio van 1 mens op 500 rendieren, zeg maar) en omdat voor de meeste mensen Zweden ophoudt boven Stockholm. Ook voor de Zweden zelf. :biggrin2:
Voor ons begint Zweden eigenlijk pas boven Stockholm ;D :P

Vandaag voor de verandering motregen. De hele dag. Als je hier door de tuin loopt is het een grote zompige bende. Het weiland hier is gelukkig nog wel redelijk droog vergeleken met de akkers hier in de straat, maar het stukje zand waar de paardjes ook lopen is echt een zwembad. En nog steeds geen droog weer in zicht de komende week…
Door Kaio
20231223_091039.jpg
20231223_091039.jpg (4.63 MiB) 3328 keer bekeken
Heerlijk lopen eh glibberen met de kleigrond.
20231223_091425.jpg
20231223_091425.jpg (4.8 MiB) 3328 keer bekeken
Weiland? Vijver? ( de ganzen zijn al pleitos)

En nope nog geen zicht op beter weer :-\
Door Charlie Angel
smulpaap schreef:Hier in Drenthe zwemmen de zwanen inmiddels in menig tuin
En het zeikt hier alweer de hele ochtend
Niet normaal hè, wij waren hier begonnen met een plantenbak van ongeveer 2 bij 4,5 meter en een meter diep, die staat nu helemaal vol water.

En nu is het eindelijk droog, gaan de buren even lekker met de hogedrukreiniger aan de gang. Zij hebben een stenen tuin en liggen net wat hoger dan wij. Alsof onze tuin nog niet nat genoeg was. Afbeelding
Door pearlsofpassion
Oei oei, ik leef met jullie mee.

Hier is het op dit moment niet zo erg. Net stukken beter dan vorige maand.
Maar dan moet het weerbericht voor volgende week wel aangepast worden want dan geven ze ook weer 30mm op 3 dagen tijd. :-X

Hopelijk klaart het voor iedereen snel uit. Zo is er echt niets aan.
Door Siberienne
frodo quin schreef: vr 22 dec 2023, 22:05 Dat is nog wel een eindje.

Ja in mijn hoofd had jij misschien nog net de schemer, maar geen echte dag meer.

Maar kan mij voorstellen dat het wel lastig is voor je bioritme zoals Siberienne zegt.

Hebben jullie eigenlijk ook Noorderlicht? Of heb daarvoor teveel daglicht?
Ik denk dat Anne wel af en toe Noorderlicht heeft - net wat vaker nog dan wij. Maar het is meer hoe dichterbij de Noordpool hoe groter de kans. En daar is het ook langer donker maar mij valt in de Aurora app op dat het toch vaak ‘s avonds en ‘s nachts is dat de hoogste activiteit is. Geen idee waarom eigenlijk. Ik snep de natuurkunde achter het noorderlicht nog niet zo goed ::)

Wij zijn op vakantie en vandaag fris maar zonnig en massa’s sneeuw. Ik plaats nog wel een keer een paar foto’s in een ander topic. Hier voelt het gemeen 😬 kan me zo goed voorstellen hoe zat jullie dit weer zijn,,,
Door dinky89
Het noorderlicht hangt samen met de zonnevlammen. Die zonnevlammen gaan in periodes op en af. Geloof in periodes van 9 jaar. 2024 is het jaar waarin de zonnevlammen op een hoogtepunt komen qua activiteit. Daarom is het noorderlicht nu ook zo veel te zien, zelfs al meerdere keren in Nederland. In Noorwegen en Zweden is de kans natuurlijk nog een stukje groter ;)

Vanmiddag hele middag met mijn moeder wezen shoppen en het was zowaar droog :o Wel volledig bewolkt dus de zon niet gezien.
Door Anne in Zweden
Siberienne schreef: za 23 dec 2023, 15:46 Ik denk dat Anne wel af en toe Noorderlicht heeft - net wat vaker nog dan wij. Maar het is meer hoe dichterbij de Noordpool hoe groter de kans. En daar is het ook langer donker maar mij valt in de Aurora app op dat het toch vaak ‘s avonds en ‘s nachts is dat de hoogste activiteit is. Geen idee waarom eigenlijk. Ik snep de natuurkunde achter het noorderlicht nog niet zo goed ::)

Wij zijn op vakantie en vandaag fris maar zonnig en massa’s sneeuw. Ik plaats nog wel een keer een paar foto’s in een ander topic. Hier voelt het gemeen 😬 kan me zo goed voorstellen hoe zat jullie dit weer zijn,,,
Wij hebben regelmatig noorderlicht; ik kijk er niet eens meer van op ;D Maar het blijft altijd mooi om te zien. Het hoe of wat van het noorderlicht weet ik ook niet, maar het is altijd in het noordwesten te zien, nooit het noordoosten.

Prettige vakantie gewenst, Sib!
Door pike
Heeeeerlijk weer vandaag! Geen drup regen, geen zucht wind, en zelf een beetje zon vanmiddag en 12 graden :D :D
Heerlijk lopen in het bos:
IMG_1061.jpeg
IMG_1061.jpeg (6.62 MiB) 3248 keer bekeken
Door frodo quin
Anne in Zweden schreef: za 23 dec 2023, 19:14 Wij hebben regelmatig noorderlicht; ik kijk er niet eens meer van op ;D Maar het blijft altijd mooi om te zien. Het hoe of wat van het noorderlicht weet ik ook niet, maar het is altijd in het noordwesten te zien, nooit het noordoosten.

Prettige vakantie gewenst, Sib!
Lijkt mij helemaal fantastisch om zoiets in het echt TF zien. Zeker in een wit landschap, want dan weerspiegelt het/kot het meer uit.
Door frodo quin
pike schreef: ma 25 dec 2023, 17:39 Heeeeerlijk weer vandaag! Geen drup regen, geen zucht wind, en zelf een beetje zon vanmiddag en 12 graden :D :D
Heerlijk lopen in het bos:IMG_1061.jpeg
Ziet er gezellig en zeer begaanbaar uit. Hier wind, regen en glibberen.

Ties vond het zo te zien ook erg geslaagd :)
Door Cathelijn
Hier de hele dag regen. We zitten op de hoge zandgrond en zelfs hier staat alles blank. Ik heb nog nooit zoveel water gezien. Speeltuintjes, voetpaden, bossen: overal enorme plassen water. Slootjes waarvan ik me niet kan heugen dat er water in stond, staan nu vol. Het water kan echt nergens meer heen. Morgen hopelijk een droge dag. En dagje met een droge jas en zonder paraplu. Met nog steeds een natte hond ::)
Door Kaio
Wtf????
De zon bestaat blijkbaar toch nog.
Even van genieten voor die weer maanden pleitos is :nerves:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door