Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

frodo quin schreef: wo 20 dec 2023, 12:56 Leuk he pups ;D

Quin is daar veel beter in, al heeft ze de eerste week wel letterlijk op mij geslapen, maar met Emma heeft het weken geduurd eer ik naar de wc kon zonder haar. Die heeft veel aanleg tot verlatingsangst, dus altijd heel voorzichtig mee omgesprongen.
Heeft de Laika vaak een scherp en gevoelig karakter?
Heeeeerlijk ;D

De Wetterhoun is erg gevoelig, weet ik uit ervaring. De Laika ken ik minder goed, maar scherp denk ik toch niet zo.

Het lijkt niet uit te maken wie er de kamer uit gaat, hij doet het bij allemaal. Maar even aankijken of het minder wordt.
Kim_S schreef: wo 20 dec 2023, 13:05 Heeeeerlijk ;D

De Wetterhoun is erg gevoelig, weet ik uit ervaring. De Laika ken ik minder goed, maar scherp denk ik toch niet zo.

Het lijkt niet uit te maken wie er de kamer uit gaat, hij doet het bij allemaal. Maar even aankijken of het minder wordt.
Het willen dat iedereen bij elkaar blijft. Niet gek aangezien hij zelf recent verloren geraakt is. Is het een optie om deuren voorlopig even open te laten? Voor Emma was deur dicht teveel in eens. Dat moest wat gelijdelijker voor haar.

Ik ben ZO blij dat zij inmiddels een puber is ;D
Kim_S schreef: wo 20 dec 2023, 13:05 Heeeeerlijk ;D

En als je hem mee laat gaan met degene die naar de wc moet? Misschien kalmeert hij als hij ziet waar zijn mensen naartoe gaan, en dat hij niet met kwade bedoelingen wordt buitengesloten? Kan ook zijn dat hij gewoon retenieuwsgierig is. Een paar tripjes naar het toilet is msschien voldoende om hem gerust te stellen. En als iemand dan een keer de kamer uitgaat voor iets anders dan toiletbezoek, dan weet hij niet beter. Zijn associatie is dan: de kamer uit = naar dat kleine hokje met die heerlijke geuren. :biggrin2:
Anne in Zweden schreef: wo 20 dec 2023, 14:12 En als je hem mee laat gaan met degene die naar de wc moet? Misschien kalmeert hij als hij ziet waar zijn mensen naartoe gaan, en dat hij niet met kwade bedoelingen wordt buitengesloten? Kan ook zijn dat hij gewoon retenieuwsgierig is. Een paar tripjes naar het toilet is msschien voldoende om hem gerust te stellen. En als iemand dan een keer de kamer uitgaat voor iets anders dan toiletbezoek, dan weet hij niet beter. Zijn associatie is dan: de kamer uit = naar dat kleine hokje met die heerlijke geuren. :biggrin2:
Voor de wc werkt dat inderdaad wel. Gaan we ook testen hoe snel hij dat saai gaat vinden :biggrin2:
zurca schreef: wo 20 dec 2023, 14:35 Voor Pippa, die haar kvv ook opzuigt, heb ik een lickimat slomo en een lickymat wobble.
Ideaal voor kvv en nu doet ze wat langer over haar eten. Het zijn geen hele grote bakken maar misschien zijn maaltijd verdelen over 2 lickimatten?
Strak plan! Krijgt ie voor Kerst :biggrin2:
Kim_S schreef: wo 20 dec 2023, 14:52 Voor de wc werkt dat inderdaad wel. Gaan we ook testen hoe snel hij dat saai gaat vinden :biggrin2:
Dit werkt trouwens helemaal, hij is een paar keer mee gewandeld en hij is al veel rustiger nu als de deur wel even dicht moet. De komende dagen het huis nog even iets meer puppy-proof maken (echt wie heeft daar nou tijd voor?? ::) ) en dan kan hij gewoon door het hele huis banjeren, ook zonder al te veel toezicht :)
Het gaat steeds beter met het mupke :)

Hij slaapt de nachten door, hoera! Nou ik nog, want die bank ligt echt voor geen meter ::) Maar hij is nog steeds heel bang om alleen gelaten te worden, dus ik blijf nog wel even bij hem slapen tot dat wat beter gaat.

Met het eten gaat het ook al beter, hij gilt niet meer, dat is de grootste winst. Hij is er nog wel als de kippen bij als er ook maar iets lijkt op eten, en het is nog steeds binnen 10 seconden op, maar dat is te overzien.

Zijn kiezen moeten doorkomen, 2 dikke bobbels tandvlees in zijn bekkie. Hij kauwt dus overal op, en heeft er echt last van. Hopelijk is dat ook snel klaar, lijkt me een stuk fijner voor hem.

Hij is ook zindelijk, tenminste, hij loopt naar de deur als hij naar buiten moet. Enige dingetje, dat doet hij overdag dus echt mega vaak. Vandaag geturfd, en we zijn letterlijk al 20x met hem buiten geweest vandaag. En elke keer doet hij wel zeker een plasje, dus het is ook niet omdat hij gewoon graag buiten is denk ik.
Als we het eens negeren omdat hij 10 min geleden nog buiten was en we net even iets anders moesten doen, dan plast hij binnen. Dus hij moet dan wel echt, en we gaan dus maar gewoon continu naar buiten met hem als hij naar de deur loopt.
Hij is morgen 16 weken, en ik verwacht deze aantallen eigenlijk meer van een pup van 8-9 weken, of zit ik er nu helemaal naast?
Hij kan het ‘s nachts wel lang volhouden (zeker 7 uur) en ik lig er naast dus als hij echt moet hoor ik het zeker wel. Ik denk daarom ook niet dat hij een blaasontsteking heeft of zo. Of kan dat toch wel?

(Het is dus niet een groot probleem om zo vaak met hem naar buiten te gaan, alleen wat lastig als je verder ook nog een leven wil hebben, want je bent of met hem buiten of hem in de gaten aan het houden of hij niet naar de deur loopt ::) )

Het is een lekker jong verder, en ik herken ook al de Wetter-blik af en toe (“hoezo moet ik dat”) ;D
Leuk pupseltje :-*
En deze is van daarnet. Allebei met hun kop op mijn voeten slapen :biggrin2:

Langzaam, heel langzaam, begint Atz dat mormel ook wel okee te vinden. Hij moet nog zeker niet te druk of opdringerig doen, maar het is al iets beter dan een paar dagen geleden :)
IMG_5110.jpeg
IMG_5110.jpeg (3.7 MiB) 1198 keer bekeken
Kim_S schreef: vr 22 dec 2023, 22:17 Het gaat steeds beter met het mupke :)

Hij slaapt de nachten door, hoera! Nou ik nog, want die bank ligt echt voor geen meter ::) Maar hij is nog steeds heel bang om alleen gelaten te worden, dus ik blijf nog wel even bij hem slapen tot dat wat beter gaat.

Met het eten gaat het ook al beter, hij gilt niet meer, dat is de grootste winst. Hij is er nog wel als de kippen bij als er ook maar iets lijkt op eten, en het is nog steeds binnen 10 seconden op, maar dat is te overzien.

Zijn kiezen moeten doorkomen, 2 dikke bobbels tandvlees in zijn bekkie. Hij kauwt dus overal op, en heeft er echt last van. Hopelijk is dat ook snel klaar, lijkt me een stuk fijner voor hem.

Hij is ook zindelijk, tenminste, hij loopt naar de deur als hij naar buiten moet. Enige dingetje, dat doet hij overdag dus echt mega vaak. Vandaag geturfd, en we zijn letterlijk al 20x met hem buiten geweest vandaag. En elke keer doet hij wel zeker een plasje, dus het is ook niet omdat hij gewoon graag buiten is denk ik.
Als we het eens negeren omdat hij 10 min geleden nog buiten was en we net even iets anders moesten doen, dan plast hij binnen. Dus hij moet dan wel echt, en we gaan dus maar gewoon continu naar buiten met hem als hij naar de deur loopt.
Hij is morgen 16 weken, en ik verwacht deze aantallen eigenlijk meer van een pup van 8-9 weken, of zit ik er nu helemaal naast?
Hij kan het ‘s nachts wel lang volhouden (zeker 7 uur) en ik lig er naast dus als hij echt moet hoor ik het zeker wel. Ik denk daarom ook niet dat hij een blaasontsteking heeft of zo. Of kan dat toch wel?

(Het is dus niet een groot probleem om zo vaak met hem naar buiten te gaan, alleen wat lastig als je verder ook nog een leven wil hebben, want je bent of met hem buiten of hem in de gaten aan het houden of hij niet naar de deur loopt ::) )

Het is een lekker jong verder, en ik herken ook al de Wetter-blik af en toe (“hoezo moet ik dat”) ;D
Leuk pupseltje :-*
Tgo, dat dacht ik ook, maar of het is toeval of veel pups zijn wat trager dan mensen voor ogen hebben. Zowel Emma als pup als nu Quin (12 weken vandaag) moeten/ moesten super vaak. 1 keer per uur vergeet het en nacht redden ze ook niet.
Quin is ook geen voorstander van naar buiten te gaan (voor niets) en vindt het geweldig om in haar eigen poep te springen, haar nestje in de ren onder te plassen en poepen en zichzelf en alles rondom haar mee smerig te maken. Veel was en kleine is al vaak in bad geweest, want er zijn grenzen aan wat ik met een doekje op kan lossen. Zo erg was Emma niet.

Klinkt wel goed he verder!

Fijn dat Atz de kleine ook al wat meer kan waarderen. Minder gillen helpt mogelijks ;D
Ieder uur plassen is toch wel best veel op die leeftijd. Maar kan echt nog wel een stukje stress zijn, van de verandering, hij is er pas een week. En tandjes wisselen heeft ook invloed op gedrag en in sommige gevallen op stoelgang, dus kan me ook voorstellen dat dat ook met plassen kan.

En zo lief die 2 bij je voeten. Ja voor Atz is het ook wennen en uitzoeken wat ie er nu mee moet :???: Maar het gaat al mooi zo.
Kaio schreef: za 23 dec 2023, 08:26 Ieder uur plassen is toch wel best veel op die leeftijd. Maar kan echt nog wel een stukje stress zijn, van de verandering, hij is er pas een week. En tandjes wisselen heeft ook invloed op gedrag en in sommige gevallen op stoelgang, dus kan me ook voorstellen dat dat ook met plassen kan.

En zo lief die 2 bij je voeten. Ja voor Atz is het ook wennen en uitzoeken wat ie er nu mee moet :???: Maar het gaat al mooi zo.
Overdag kan het ook best ieder kwartier of half uur zijn, als het ieder uur was zou ik eigenlijk al blij zijn. Maar hij houdt het in de vroege ochtend en in de late avond en ‘s nachts wel langer vol, dan slaapt hij ook meer, dus het is niet iets medisch denk ik dan.
Het zal nog een stukje stress zijn dan misschien, overdag gebeurt hier natuurlijk ook steeds van alles. Misschien heeft het ook wel met eten te maken, want voor zijn eerste maaltijd en na de laatste is hij heel rustig. Hoop wel dat dit met een paar weken beter wordt, het is wel erg intensief zo in een toch al mega-drukke maand.
Maar je krijgt er zo veel voor terug :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door