Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
yazzie schreef: ↑zo 17 dec 2023, 12:25 Ik twijfel ook tussen Figo en Univé. Ik denk dat ik voor Figo kies.Ik zit er ook aan te denken om over te stappen naar Figo . Ik zit nu bij Ohra
Puur vanwege het feit dat je bij Figo kan kiezen voor onbeperkte vergoeding. Bij een eigen bijdrage van 10% en eigen risico van 500 euri betaal ik 56 euri premie per maand. Bij Unive zou ik 39 per maand betalen als ik kies voor 5000 voor ongevallen en 5000 voor ziekte/aandoeningen. Eigen bijdrage is 20%.
Lizzy, heb jij al een keuze gemaakt?
Lizzy schreef: ↑ma 18 dec 2023, 09:38 Als je een verzekering zou willen afsluiten, vertellen ze je dan meteen (met de geschiedenis die de hond heeft) wat ze gaan uitsluiten?Ja . Thara haar dossier word beoordeelt door een deskundige .
Lizzy schreef: ↑ma 18 dec 2023, 11:56 De meeste reviews van eigenlijk alle huisdierenverzekeringen zijn best prut.....Klopt .
smulpaap schreef: ↑di 19 dec 2023, 16:51 De offertes gekregenIk heb het voor de lol naar aanleiding van dit topic eens bekeken voor de mijne. Ik wil dan wel een onbeperkte vergoeding, want anders moet ik die spaarpot net zo goed hebben. En op zich nog steeds wel een beetje want er is (iig vanuit België) geen enkele verzekering die geen franchise hanteert. Daarnaast zijn er ook altijd dingen die niet inbegrepen zijn. Nu zou dat ongeveer 65 voor Emma en 75 voor Quin zijn (pups met 1 jaar tussen), maar als ze 10 zijn zou dat ruim over de 300 gaan voor hen.
Ik zou bij Figo € 100 per maand moeten betalen voor beide honden . Voor beiden het pakket 6000 euro , 90 procent vergoeding en nul eigen risico
Voor tut heb ik dan wel een clausule , geen vergoeding fysio en / of osteo . Maar ik betaal er wel fijn premie voor natuurlijk
Ik betaal nu bij Ohra € 43 voor beide honden
80 % vergoeding , € 50 eigen risico ( verplicht ) en het pakket 4000 vergoeding
Ik wist nog los te peuteren dan men bij Figo de premies met € 5 heeft verhoogd . Dat vind ik fors
Bij Ohra tot nu toe voor tut een verhoging van € 2
Dus deze verzekering zou me € 1200 per jaar gaan kosten
Dus . Ik ga het niet doen . Ik ga wel de pakketten wijzigen / verhogen ( denk ik ) van 4000 naar 6000 . Maar ook daar wacht ik nog mee . Ik krijg in Jan de nieuwe premie van tut en in April van Seb
El_Kato schreef: ↑wo 20 dec 2023, 20:16 Wij hadden Dex bij OHRA verzekerd en hebben hem 2 jaar terug uit de verzekering gehaald omdat ik de premie te hoog vond worden. Weet niet precies meer wat ik per jaar betaalde maar dacht tegen de 500,- Hij mankeerde nooit wat dus de gok genomen - hebben ook een spaarrekening dus konden de gok nemen. Dit jaar kreeg hij eerst een hele heftige hotspot en vervolgens steeds meer last van zijn voeten. Ik heb het niet bijgehouden maar denk dat we dit jaar al tegen de 2000,- aan da kosten komen. Nu zou daar niet alles van vergoed worden omdat dit deels bij een alternatieve da besteed is. Maar zoals het eruitziet moet hij voorlopig medicatie van +/- 120,- per mnd krijgen die wel (deels) vergoed had geworden.Zeker!
Dus tja het kan heel snel hard oplopen![]()