Lastig iets is dat, nieuwe matrassen!
Thuis hebben wij een boxspring met daarop pocketvering matrassen van eastborn. Liggen na nu dik 13 jaar nog heerlijk. Ze hebben bijna een jaar in de opslag gelegen dus ik was benieuwd hoe ik zou slapen nadat we ze zolang niet gebruikt hadden. Maar ze liggen gelijk weer heerlijk. Wij hebben beide een eigen matras want ik wil zacht, vriendlief liever een wat harder matras.
Voor de stacaravan kochten we pocketvering matrassen bij ikea. We zijn tig keer in de winkel geweest om elke keer proef te liggen op verschillende soorten matrassen. Uiteindelijk 2 aangeschaft maar eigenlijk nooit 100%lekker ongelegen. Na 5 jaar net niet lekker liggen zijn we naar beter bed gegaan. Slaap id gedaan en op de matrassen gelegen die vanuit de test aangeraden werden. Mijn vriend koos een m line matras en slaapt daarop vanaf de eerste nacht perfect. Ik koos ook een m line, zachtere uitvoering, maar lag er niet zacht genoeg op. Na 75 nachten terug naar de winkel en gekozen voor een b bright matras. Toen die kwam lag ik heerlijk! Het is ook pocketvering met een toplaag van schuim (weet ff niet meer welk schuim

)
Bij beter bed kan je dus een slaap id laten doen en je hebt 90 of 100 dagen omruilgarantie. Zitten wel wat voorwaarden aan dus wel goed navragen. Je kan overigens 1 maal ruilen, niet dat je dus alle matrassen 90 dagen kan testen

Als onze matrassen thuis vervangen moeten worden dan komen er dezelfde als in onze stacaravan.
Oh en in de stacaravan liggen de matrassen ook op een boxspring. Als je alleen voor een ander matras gaat, let er dan in de winkel(s) op dat het matras op eenzelfde bodem ligt!
Wij zijn overigens voor we echt gingen kopen bij verschillende winkels geweest om op allerlei soorten matrassen te liggen. Zo kwamen we iig al tot de keus van een pocketvering matrassen en bijvoorbeeld geen koudschuim matras. We zeiden in de winkels gewoon netjes dat we aan het oriënteren waren en nog niets kwamen kopen. We werden overal netjes ontvangen en geholpen...