pearlsofpassion schreef: ↑wo 15 nov 2023, 12:41 Colostrum die je kan kopen?Koeien en geiten produceren wel veel meer colostrum dan een paar druppels. Dat gaat om liters. Als ik het me goed herinner gaat bij mensen een groter deel van de immuunglobulines al via de placenta naar het ongeboren kind en bij koeien niet, dus zit dat daar langer / meer in de melk. Sowieso de eerste dagen. https://edepot.wur.nl/402790
Sorry maar daar stel ik mij grote vragen bij.![]()
Ten eerste omdat daar gewoon niets van over zou mogen zijn. Als ze dat wegnemen, wil dat zeggen dat ergens een babydier waarschijnlijk te weinig gekregen heeft.
Verder de bewaring. Lijkt me sterk dat je zoiets met de juiste eigenschappen kan bewaren. Tenzij ombewerkt invriezen. Maar Google leert dat het een poeder is.
En dat het van de koe komt.
Ik kan volgen dat je bij een melkkoe wss wel iets extra kan afnemen dan dat het kalf nodig heeft. Maar of een pup daar dan veel mee is? Wat heeft die moeder te eten gekregen? En een herbivoor, die darmflora is toch compleet anders dan een hond?
Colostrum is in de natuurlijke situatie maar druppeltjes dikke gele substantie. Echt heel erg weinig. Ik vind het echt maar een gek iets, een potje vol poeder collostrum.
Is het geen verkooppraatje vraag ik me dan af?
Leg me aub uit, waarom niet hoor.![]()
Of het nuttig is biest van koe of geit aan een hond te geven, geen idee. Het spul is gevriesdroogd, daar kan je wel eiwistructuren mee behouden maar of het echt wat doet ? Geen idee, daar deel ik zeker je scepsis…