Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helma1976
Dank je wel Lizzy voor je heldere antwoord. Net had ie toch weer zachtere ontlasting en het ruikt ook weer sterker. Dat is de ene keer erger dan de andere keer. Is dat normaal? Moet ook dat anders worden maw.....moet ik meer geduld hebben? :D
Door Lizzy
Helma1976 schreef: di 31 okt 2023, 13:02 Dank je wel Lizzy voor je heldere antwoord. Net had ie toch weer zachtere ontlasting en het ruikt ook weer sterker. Dat is de ene keer erger dan de andere keer. Is dat normaal? Moet ook dat anders worden maw.....moet ik meer geduld hebben? :D
Pup heeft nu 1 kuur van 5 dagen Panacur gehad toch? Je zit nu in je pauze? Het kan heel goed dat je pup nog steeds giardia heeft, nu minder dan voor die 5 dagen. Dan gaat het op en af, qua ontlasting. Ik zou zelf na 5 dagen pauze opnieuw 5 dagen Panacur geven.

Geef je ook al Giardex en Gastro?
Door Helma1976
Klopt, Mambo heeft zondag de laatste panacur gehad. Op die dag ben ik ook begonnen met Giardex, Gastro en Imuundruppels.

Vind het gewoon zo sneu voor hem. Hij eet en eet en komt geen gram aan (valt ook niet af). Het lijkt door de vacht heel wat, maar als je hem aait mis ik het puppyvet.

Heb sowieso besloten donderdag niet te gaan enten.

Bij de 2e panacur kuur de hoge dosering aanhouden?
Hij weegt nu 6 kilo, maar dan de dosering aanhouden van 7.5 kilo?

Mocht mijn DA niet meewerken, is het dan erg dat hij een andere panacur krijgt dan de eerste keer die hij bij de DA heeft gehad?

Heb vandaag echt en k*tdag. Ik weet het....helpt mijn lieve Manbo niks, helpt mij niks maar toch is het zo.

Had zo graag een leuke onbezorgde puppytijd gewild, en niet iedereen waarschuwen goed de handen te wassen want.....

Sorry voor mijn gezeur, maar vandaag was gewoon geen topdag....
Dus nogmaals.....zo fijn om hier alles kwijt te kunnen. :-*
Door Lizzy
Helma1976 schreef: di 31 okt 2023, 16:24 Klopt, Mambo heeft zondag de laatste panacur gehad. Op die dag ben ik ook begonnen met Giardex, Gastro en Imuundruppels.

Vind het gewoon zo sneu voor hem. Hij eet en eet en komt geen gram aan (valt ook niet af). Het lijkt door de vacht heel wat, maar als je hem aait mis ik het puppyvet.
Hij lust nog wel meer dan dat je hem geeft? Want ik gaf gewoon echt ontzettend veel voer en Sjoerd is altijd wel mollig gebleven (heeft 1 periode als puber gehad dat ie dun was).
Heb sowieso besloten donderdag niet te gaan enten.

Bij de 2e panacur kuur de hoge dosering aanhouden?
Hij weegt nu 6 kilo, maar dan de dosering aanhouden van 7.5 kilo?
Ja, neem de 7.5 kg maar.
Mocht mijn DA niet meewerken, is het dan erg dat hij een andere panacur krijgt dan de eerste keer die hij bij de DA heeft gehad?
Panacur is toch Panacur? Ik heb het nog nooit bij mijn dierenarts gekocht trouwens. Altijd via Medpets.
Heb vandaag echt en k*tdag. Ik weet het....helpt mijn lieve Manbo niks, helpt mij niks maar toch is het zo.

Had zo graag een leuke onbezorgde puppytijd gewild, en niet iedereen waarschuwen goed de handen te wassen want.....

Sorry voor mijn gezeur, maar vandaag was gewoon geen topdag....
Dus nogmaals.....zo fijn om hier alles kwijt te kunnen. :-*
Dat mag best, een k*tdag hebben :-* ! Het is ook gewoon k*t. Maarrrrr, met een beetje mazzel ben je er over een paar weken helemaal vanaf he! Meestal verloopt het niet zo rampzalig!
Door Helma1976
Laten we het hopen Lizzy. Ondertussen ruikt het huis weer lekker fris ;D ;D

Maar even weer een vraag. Kan ik ondertussen nog meer geven aan supplementen. L-Glutamine bijvoorbeeld of multivitamines van puur of kan ik daar beter mee wachten tot na de 2e kuur?
En de diatomeeenaarde? Ik heb gelezen dat puppy's dat niet mogen hebben.

De isogel die ik nu gebruik mag in principe niet langer dan 1 a 2 weken worden gebruikt. Waar kan ik deze het beste door vervangen? Die vezels waar je het eerder over had?

Vandaag weer 2 keer super mooie ontlasting. Mijn man kwam vanmorgen binnen met de tekst "harder krijg je ze niet hoor" ;D ;D ;D
Door Lizzy
Helma1976 schreef: wo 01 nov 2023, 12:05 Laten we het hopen Lizzy. Ondertussen ruikt het huis weer lekker fris ;D ;D

Maar even weer een vraag. Kan ik ondertussen nog meer geven aan supplementen. L-Glutamine bijvoorbeeld of multivitamines van puur of kan ik daar beter mee wachten tot na de 2e kuur?
En de diatomeeenaarde? Ik heb gelezen dat puppy's dat niet mogen hebben.
In mijn ogen heeft L-Glutamine niet zoveel zin op dit moment. Daar moet je hond gewoon Giardia vrij voor zijn. Maar het kan ook geen kwaad. Ik vind multivitamines niet zo gaaf en al helemaal niet omdat er vaak ijzer in zit. Wat je wel ter ondersteuning kan geven is veendrenkstof (daar zit ook een stofje in dat Giardia niet geweldig vindt + het is darmwandherstellend en ik moet even in mijn geheugen peuteren welk stofje dat ook alweer is) en wat Eva Tesselaar mij toentertijd adviseerde is dit spul:

https://shop.bio-ron.com/product/chi-vi ... ?pcatID=86
De isogel die ik nu gebruik mag in principe niet langer dan 1 a 2 weken worden gebruikt. Waar kan ik deze het beste door vervangen? Die vezels waar je het eerder over had?
Psylliumhusk. Dat mag je zeker wel langer gebruiken hoor. Ik had die toentertijd van Phytonics. Daar zit ook MSM in en Tormentil en magnesium. Phytonics Clear Intestine.
Vandaag weer 2 keer super mooie ontlasting. Mijn man kwam vanmorgen binnen met de tekst "harder krijg je ze niet hoor" ;D ;D ;D
Goed nieuws!
Door Helma1976
Lizzy schreef: do 02 nov 2023, 09:07 In veendrenkstof zit huminezuur, dat was het stofje dat ik zocht.
Ah dank je wel!

Vanmorgen eerst een goede drol, maar zojuist toch weer dunner en beetje oker geel.
Ook is hij weer bijterig, dus vrees dat het weer terug is/nog niet weg is geweest.
Ben bij de DA geweest en weer panacur mee gekregen. Nu voor 7,5 kilo en voor 7 dagen.

En natuurlijk weer vrolijk verder gaan met poetsen.
Al zei de de DA (en toen moest ik even aan jouw woorden denken) niet te hysterisch...... ;D
En........jawel........compleet vers voeren!

Je gaf in een eerdere reactie aan niet te gaan starten met probiotica (dat heb ik ook op de site gelezen van Eva), maar hoe zit het met prebiotica.
Dat heeft toch een andere werking?
Door Lizzy
Helma1976 schreef: do 02 nov 2023, 09:22 Ah dank je wel!

Vanmorgen eerst een goede drol, maar zojuist toch weer dunner en beetje oker geel.
Ook is hij weer bijterig, dus vrees dat het weer terug is/nog niet weg is geweest.
Ben bij de DA geweest en weer panacur mee gekregen. Nu voor 7,5 kilo en voor 7 dagen.

En natuurlijk weer vrolijk verder gaan met poetsen.
Al zei de de DA (en toen moest ik even aan jouw woorden denken) niet te hysterisch...... ;D
En........jawel........compleet vers voeren!

Je gaf in een eerdere reactie aan niet te gaan starten met probiotica (dat heb ik ook op de site gelezen van Eva), maar hoe zit het met prebiotica.
Dat heeft toch een andere werking?
Top! Goeie dierenarts :biggrin2:

Ik denk dat het nog niet volledig uitgeroeid is nee. De volgende kuur moet de klap geven!

Nee, geen probiotica. Prebiotica is geen bacterie maar is voedsel voor goede bacteriën. Psyllium Husk voorziet daar al in.
Door Helma1976
En dit alles kan ik gewoon bij de giardex, Gastro en immuunsysteem geven of overlappen sommige zaken elkaar?
Pfffff het is vandaag echt weer dikke drab. :-\
Dus net met kont en al onder de douche gezet.
Heb zelf ook maar even een test op gehaald bij de huisarts. Just in case.....
Door Lizzy
Helma1976 schreef: do 02 nov 2023, 12:46 En dit alles kan ik gewoon bij de giardex, Gastro en immuunsysteem geven of overlappen sommige zaken elkaar?
Pfffff het is vandaag echt weer dikke drab. :-\
Dus net met kont en al onder de douche gezet.
Heb zelf ook maar even een test op gehaald bij de huisarts. Just in case.....
De Giardia waar honden mee besmet raken is helemaal niet dezelfde als waar mensen last van hebben. Honden besmetten eigenlijk nooit mensen. Wat voor onzin je er ook over leest op Internet, het is gewoon echt zo. Ik heb ergens nog wel wat echt wetenschappelijke documenten daarover liggen maar die moet ik echt in de krochten van mijn laptop op zoeken.

Ik zou dat zelf niet doen, alles tegelijkertijd gebruiken. OK, de natuurlijke vitamines/mineralen wel, dat kun je wel goed combineren. Maar ik zou er niet ook nog veendrenk bij geven zolang je nog Giardex en Gastro geeft.
Door Helma1976
Ik zou dat zelf niet doen, alles tegelijkertijd gebruiken. OK, de natuurlijke vitamines/mineralen wel, dat kun je wel goed combineren. Maar ik zou er niet ook nog veendrenk bij geven zolang je nog Giardex en Gastro geeft.
[/quote]

Is bottenbouillion wel een goed idee, of eerst eens even zo laten.
Door Lizzy
Is bottenbouillion wel een goed idee, of eerst eens even zo laten.
Bottenbouillon is altijd goed! Wel van biologisch gehouden dieren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door