Helma1976 schreef: ↑za 28 okt 2023, 19:10
Het is om gek van te worden. Bij alles ga je nadenken! Ik kan hem toch niet alleen maar binnen houden? Ik loop als een malle te kijken waar een Vledder ligt. Ik ontwijk de uitlaatgebieden. Maar bijna overal ligt hondenpoep en in mijn ogen is elke drol besmet.
Hoe deden jullie dat met jullie hond in die periode met uitlaten. We gaan morgen wel met hem naar het bos, maar houden hem aangelijnd.
Het beest moet toch gewoon lekker pup kunnen zijn?
Zijn kontje en poten worden na elke uitlaatservice schoon gemaakt. En op het doekje van zijn kontje zit niets aan.
Maar met kleren wassen....heel veel kleren kunnen toch niet op 60 graden gewassen worden. Dat is toch de temperatuur om de cystes te doden. Alsof de dierenarts elke keer een nieuwe jas aantrekt.
Ik vind het nogmaals heel fijn om hier te sparren. Want soms loopt je hoofd wel vol met alle info die te lezen is.
@Lizzy, hoe is Sjoerd uiteindelijk negatief geworden?
Ik ging gewoon naar het bos. En daar ontmoette Sjoerd ook honden. Niet zoveel hoor en bijv. oudjes ging ik uit de weg. Ik zorgde dat hij voor we weg gingen gepoept had en maakte zijn kont schoon (gewoon met water want hij kreeg jeuk van billendoekjes, ook al waren die super verantwoord zonder troep, van Naïf). Oh, ik herinner me ook ineens dat ik heel lang zijn achterkant gewassen heb met shampoo en warm water (ook een heel gedoe want dat moest buiten en dan moest ik de tuinslang aansluiten op de kraan in de keuken - ik heb daar nooit de effectiviteit van gezien, behalve dat Sjoerd helemaal gek werd van al dat wassen

). En gewapend met poepzakjes. Poepte hij per ongeluk toch in het bos, raapte ik het op (en hij had vrijwel nooit diarree, dus dat ging ook makkelijk). De grond eronder/omheen haalde ik ook weg (dus ik had de grootste poepzakjes en gebruikte er dan meerdere). Thuis maakte ik zijn pootjes schoon.
Je moet trouwens niet vergeten dat bij het binnen krijgen van 1 of 2 cysten, je hond niet besmet raakt. Dus nee, ik geloof niet in dat kleren-wassen-verhaal. Hoeveel besmette poep krijg jij nou helemaal op je broek? Ik denk echt nihil. Ik vind dat je je niet gek moet laten maken. Weet je, als via kleren je honden kon besmetten he: dan waren we echt van God Los.
Uiteindelijk heb ik Sjoerd Giardia vrij gekregen door hem consequent niet meer in sloten te laten (Sjoerd is dol op water en rende van sloot naar sloot - Sjoerd vond ook sloten waar wij het bestaan niet van wisten - dus uiteindelijk heb ik hem alleen nog maar aangelijnd uitgelaten) en niet meer te laten drinken uit plassen water waar honden liepen. Ik nam ook water mee naar het bos zodat hij tussendoor zijn dorst bij mij kon lessen.
Vooral de Parasietmix Inwendig van Krachtig Kruid in hoge doseringen heeft hem er vanaf geholpen (ik ben met hem naar Amsterdam gegaan, eerst naar Caspar Broekman, die heeft nog een Chinees middel voorgeschreven, daarmee heb ik hem ook 1 keer negatief gekregen maar daarna was ie weer heel snel besmet - tot op de dag van vandaag twijfel ik aan deze negatieve uitslag! Want hij had nog steeds regelmatig buikpijn) en daarna ook naar Annette de Vogel, omdat Caspar met vakantie ging). De eerste keer kreeg ik hem trouwens vrij met Giardex en Gastro. Dat hielp gelijk en hij was er na (een vermogen te hebben uitgegeven - ik vind de middelen echt onrealistisch duur) een tijdje helemaal vanaf en negatief. Raakte na het stokken incident weer besmet. En toen ben ik hem weer Giardex en Gastro gaan geven en dat deed het m niet meer. Heel raar. Toen ben ik over gegaan op o.a. Parasietmix Inwendig. En hij heeft van alles gehad want ik heb ook hulp ingeroepen van Eva Tesselaar. En daarna van Kelly Cogen. En ze kennen beide de theorie wel hoor. Maar laat ik zeggen dat ik mijn eigen therapeut heb moeten zijn.
Als ik een lijst zou moeten maken van alles wat Sjoerd heeft gekregen is ie oneindig lang. En het meeste deed of niks of Sjoerd werd er niet lekker van. Ik heb uiteindelijk ook bloed laten prikken op vitamines en mineralen, en daar aanvullingen moeten geven. Maar ik denk dat je voor nu niet naar Sjoerd moet kijken. Sjoerd is een uitzonderlijk geval.
Gelukkig zijn de meeste honden met 2 kuren Panacur weer Giardia-vrij. Jij doet daar ook nog eens heel fijn een goede extra bovenop. Dus we gaan gewoon voor een Giardia vrije pup binnen de Panacur + Giardex kuur!