Ja heel flink he. Dat er tussen kunnen lopen wist ik dat ging lukken. Omgang met andere dieren vind ik zelf super belangrijk en hebben we dan ook al veel tijd in gestoken. Moedwillig pijn doen of bang maken gaat ze ook echt niet meer doen. Het is vooral even uitkijken met haar initieel enthousiasme en ze triggert erg op snelle bewegingen en emotie, maar als je de moeite doet om haar uit te leggen wat de situatie is zodat ze het begrijpt kan je er heel veel mee. Als ze het er niet mee eens is of niet begrijpt waarom is ze niet zo gehoorzaam.
De eerste twee dagen heb ik haar ook niet mee in de ren gelaten zodat de kippen ook aan haar konden wennen en niet meer bang waren en zij begreep dat bruuske bewegingen niet konden want ze hen dan bang maakte .
De kippen zijn ook dappere dodo's hoor

en zo nieuwsgierig en willen zo graag contact maken. Echt leuke persoontjes.
Dat ze het zo super ging doen met hen binnen krijgen had ik niet verwacht. Dat ze er niet bovenop ging springen natuurlijk wel. Maar ze werkt wel graag samen, dus ergens is het ook niet verassend en ze begrijpt echt wel dat ze breekbaar zijn en wil ook graag dat ze vriendjes met haar zijn.
De foto was trouwens van de dag nadat ze mij uit de nood is kunnen helpen, dus je ziet, geen vertrouwensbreuk.
@Milly Molly: wat leuk dat het kopje zo aanhankelijk is. Misschien mogen ze toch blijven
@ Anne: sterkte met de verliezen! 3 jaar in vrijheid is best wel al mooi van wat ik lees. Diegenen die 7 worden of ouderen zijn wel echt heel uitzonderlijk en ik lees dat je je mag verwachten aan nog 1 jaar tot 3-4jaar. Het belangrijkste is dat ze door jou die mooie jaren nog gehad heeft ipv na een ellendig leven bedankt te worden met een gruwelijke dood.