Ik schaam mij dat ik nu een berichtje plaats. Bandit moet vegetarisch eten, waardoor ik het gevoel heb dat ik hier niks meer heb toe te voegen. Daarom heb ik mij toen langzaam teruggetrokken.

Al een hele tijd ben ik op zoek hoe ik Bandit het beste kan helpen, maar ik kom er niet uit.
Hier zitten zoveel mensen met veel kennis, dat ik toch besloten heb om hulp te vragen.

Bandit is een border collie, gecastreerd, 10 jaar oud.
Hij heeft sinds ongeveer 1 jaar artrose in zijn elleboog (rechts voor).
Ontstekingsremmende pijnstillers doen nauwelijks wat.
Galibrant heeft hij 2 maanden gehad. Dat werkt beter, maar nog steeds onvoldoende.
Nou heeft hij al 4 injecties librela gehad. Dit werkt tot nu toe het beste, maar ik vind dat hij nog steeds te veel pijn heeft.
Aanvankelijk hinkte hij alleen in draf. Inmiddels ook met wandelen.
Hij is goed van gewicht (slank) en draaft zijn hele leven al langs de scootmobiel. Vroeger 30 km per dag, de laatste jaren werd het minder, tot ongeveer 15-20 km per dag. Zijn bespiering zou dus goed moeten zijn.
Nu mag hij niet meer draven. Dat is moeilijk, omdat hij zo graag rent. Inmiddels draaft hij nog maar heeeeel weinig en wandelt hij voornamelijk. Vaak rijd ik hem rond, dan zit hij tussen mijn benen. Dan ziet hij tenminste nog wat.

Hij wandelt nu, schat ik, nog geen 4 km per dag.
Zonder medicijnen, ging zijn kop een heel eind op-en-neer als hij hinkt. Met de librela is dit 60% verbeterd.
Sinds 1 week krijgt hij er Meloxidyl bij, dat verbetert weer een stukje. Maar ik vind het niet genoeg.
Weet iemand hoe ik Bandit beter kan helpen?
Qua voedingssuplementen mag er niks dierlijks inzitten. Dat maakt het zo moeilijk.
Misschien vraag ik teveel, dat ik hem zonder hinken wil laten wandelen?
Zou een brace helpen?
Ik heb helemaal geen ervaring met artrose.
Ik hoop dat iemand mij tips kan geven, ondanks dat ik de laatste jaren weinig ingebracht heb op het forum.