Cindy de Wolf schreef: ↑zo 27 aug 2023, 09:57 Dan is het nog steeds een aanname. Ik wil het graag zeker weten. En zo hoef ik niet extra te ontdooien/invriezen.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Cindy de Wolf schreef: ↑zo 27 aug 2023, 09:57 Dan is het nog steeds een aanname. Ik wil het graag zeker weten. En zo hoef ik niet extra te ontdooien/invriezen.
Cindy de Wolf schreef: ↑zo 27 aug 2023, 09:06 Beloofde update; Ik heb 3 honden van de 9 die barf verafschuwen en ook stukjes spiervlees niet apprecieren. Kvv heerlijk. Maarja he als je al zo lang barft knaagt het toch dat ik niet zeker weet wat erin zit in welke kwaliteit. En om nou voor elke hond apart kvv te maken dat ging me te ver. Want ik kan wel kg bakken kvv maken met mijn eigen vleesmolen maar dan weet ik nog steeds niet zeker of elke hond wel het exacte binnen krijgt. En per dag malen zag ik ook niet zitten mede omdat er "veel"achterblijft in een vleesmolen; zonde met de hedendaagse prijzen!Ik vind het wel een kek ding. Handig om kleine hoeveelheden vlees en orgaan te malen, inderdaad. Bevalt hij ook goed, nu je hem een paar dagen in gebruik hebt gehad?
Dus na heel veel zoeken op youtube en vergelijken een gehaktmolen gekocht van Moulinex; https://www.bol.com/nl/nl/p/moulinex-ch ... oductTitle ik was op zoek naar veel vermogen maar met een klein bakje. MOEILIJK! En echt deze is PRECIES was ik nodig had. Zeer makkelijk te bedienen, makkelijk schoon te maken EN hij doet wat ik verwacht had. Kleine hoeveelheden 200g spier/orgaan vlees met 3 seconden veranderen in fijn gehakt. Vleesbot maal ik wel op mijn vleesmolen maar doe dat 1x per 2 maanden. Rest alleen nog het mengen. Iedereen happy. Als je geen vleesmolen hebt/wilt kopen kan je natuurlijk ook kiezen voor de botmixen van oa Dogmeat. Misschien kan iemand hier zijn voordeel mee doen.
Anne in Zweden schreef: ↑ma 28 aug 2023, 12:31 Ik vind het wel een kek ding. Handig om kleine hoeveelheden vlees en orgaan te malen, inderdaad. Bevalt hij ook goed, nu je hem een paar dagen in gebruik hebt gehad?Ja bevalt mij super goed. Vanmorgen circa 200g hert in repen van 3-5 cm bij 1-3 cm erin en met 5 seconden was het zeer fijn.
yazzie schreef: ↑ma 28 aug 2023, 12:45 Goede tip hoor Cindy maar Dogmeat eet mijn hond dus gewoon niet. Daarnaast is zelf malen hier echt geen optie. Voor hem blijft het bij KB en Tammenga en ik ga toch weer Bandit proberen te voeren.KB heeft ook gemalen vleesbot. Dogmeat kvv wordt hier mwah mwah gegeten. Van de botmixen gebruik ik met name de kalkoen omdat mijn vleesmolen de kalkoennekken zekker als ze groot zijn niet gezellig vind
Ik heb hier zo'n struggle gehad echt ...
Bandit ga ik weer geven omdat ik er echt van overtuigd ben dat het kwalitatief iets toevoegt. Dan voer ik 3 verschillende merken met genoeg diersoorten (en groenten en bio ei). Jammer voor mij maar hij eet nu 1 x per dag eind van de middag met smaak bijna 1 kilo vlees met groenten (elke dag vers gekookt, rauwe groenten hoeft hij ook niet), meerdere keren per week eitje, soms wat hüttenkäs of een lepeltje rijst of aardappeltje als het over is. Hij is zeker voldaan na zijn maaltijd. Heb onderweg altijd Beloningssnoepjes mee en paar keer per dag gedroogde snack.
Andere hond eet nu wel weer barf maar het gaat niet van harte. Heeft meer oog voor de bak kvv van zijn broer. Hij begint pas als zijn broer klaar is.Als dit blijft duren, ga ik 2 bakken neerzetten. Een met barf en een met kvv en mag hij kiezen. Kijken wat hij dan kiest.
smulpaap schreef: ↑di 29 aug 2023, 21:19 Ik baal soms van BARF . Dat portioneren , bleheHoe herkenbaar! Ook altijd barf gevoerd aan drie honden. Portioneren was de normaalste zaak van de wereld nooit problemen mee gehad. Maar nu vind ik het ook verschrikkelijk vervelend werk geworden. Wat een gedoe en zo veel meer afwas. Dan denk ik ook, zal de leeftijd wel meebrengen. En nee, hier is ook niet alles om de hoek verkrijgbaar. Bijna niks eigenlijk
Het zal de leeftijd wel zijn
10 , 15 jaar terug stond ik gerust een hele dag te portioneren
Maar ik kan de knop niet omzetten , te perfectionistisch .
Er is voor mij ( nog maar ) 1 merk KVV waar ik tevreden over ben . Bandit , daar werden / worden de (overleden ) honden niet dikker van , de vachtconditie bleef net als met barf op peil
Ik heb Tessa nog een tijdje KVV Oervoer gevoerd , maar ook van Oervoer werd ze (te ) dik
Thara heeft na de ingreep een tijdje Bandit gegeten , ze was immobiel . Maar werd niet dikker . Vacht bleef prima . Seb heeft een week of 7 Bandit gegeten ter gewenning . Seb moest wat gewicht verliezen . Dat lukte al met Bandit
Maar Bandit is duur , zeker de lam of geit . En perfectionistisch als ik ben wil ik toch veel afwisseling / diersoorten. Verder zijn ze niet voldaan na een maaltijd KVV . Lekker hoor , maar waar blijft de rest . En ze zijn dus rustelozer . Na een barf maaltijd ploffen ze voldaan in slaap
Dus : moeder gaat voorlopig maar verder met BARF . Stond van de week ook weer te vloeken , tijdens het portioneren begaf vriend snoeischaar het . En het is hier niet effe snel naar de winkel