Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Cathelijn schreef: zo 30 jul 2023, 18:08 Mooi werk weer Zurca.
En wat is veel? Ik heb er 10, alleen in de woonkamer
Ik elf. Zou graag meer en anders willen, maar we hebben weinig geschikte plekken om planten neer te zetten. Een deel van de kamer is veel te donker en een deel van de kamer heb ik niets om het op te zetten.
En met grijpgrage dreumeshandjes is het er niet beter op geworden. Maar ik vind mijn plantjes wel heel leuk en heb er een aantal ook al best lang.
Door doranto
Wij hebben er nog een paar meer ::)
We hebben geen plafond en geen gordijnen en de planten zorgen voor een betere akoestiek.
Er staan er nu 27 in de woonkamer. Normaal wat meer, maar er staan er momenteel een stuk of 10 à 15 buiten, omdat er trips in zit.
Door zurca
Leuk om te lezen dat er meer plantenliefhebbers zijn....
Kaela, ik kan mij goed voorstellen dat het met van die kleine grijphandjes niet praktisch is..
En met katten, ja ook niet altijd handig en ook nog opletten welke soort wel of niet kan. Wij hadden ook niet veel planten staan toen onze katten er nog waren. Veel planten konden volgens hen door als "kattengras" of werden vakkundig naar de rand (en natuurlijk daarna over de rand) van de vensterbank gewerkt ::)

Omdat wij thuis al een verzameling planten hadden, en deze uiteraard niet in de opslag kunnen, staat onze stacaravan best vol nu. Hier had ik ook al planten staan...mijn verzameling bestaat nu uit 65 planten :o :-[ :biggrin2: moet ik wel zeggen dat daar ook van die miniplantjes bijzitten hoor...
20230730_155121.jpg
20230730_155121.jpg (1.96 MiB) 5881 keer bekeken
20230730_155024.jpg
20230730_155024.jpg (1.55 MiB) 5881 keer bekeken
Urban jungle to the max ;D
Door pearlsofpassion
Wat leuk!
Maakt het in huis vast een stuk gezonder.
En tis heel mooi met dat hout erbij.

Wij hebben geen planten in huis. Tenzij een paar moestuinplanten in de veranda.
De rest vergeet ik water te geven, leert de ervaring. Geen idee hoe dat komt. :-[
Door zurca
Haha...ik heb ook een gave om planten of te verzuipen of te laten verdrogen ::)
De planten die ik heb kunnen opzich wel tegen een stootje en ik heb een hygrometer voor de planten. Super simpel ding maar echt heel handig, laat goed zien of de plant te droog, te nat of gewoon goed vochtig is.
Door Ronald
Ik heb inmiddels al wel twee planten. Eerst waren het er drie, maar eentje heeft het niet overleefd.

In de ene zit zo'n hygrodingesmeter. Als ik niet vergeet er op te kijken, dan weet ik wanneer het spul droog loopt. En dan gooi ik er wat water in/overheen. En dat doe ik dan gelijk ook bij mijn andere plant.
Door pike
Mijn voederhuisje is te klein geworden ;D ;D ;D
Dan sta je toch even raar te kijken als je uit je slaapkamerraam kijkt.
IMG_0050.jpeg
IMG_0050.jpeg (4.9 MiB) 5679 keer bekeken
Door doranto
Ja dat verwacht je niet zo gauw hè. ;D ;D
Dat hadden wij vorig jaar ook. Hier zitten er op dit moment geen. Het is hier altijd met vlagen. Zo zie je ze dagelijks en zo een hele poos niet meer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door