Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
Hun spulletjes zijn vandaag ook toegekomen. Hopelijk laten de draad en het hok niet lang meer op zich wachten, want die heb ik dit weekend wel nodig. Mijn broer komt zondag helpen en voor de draad op te spannen ed heb ik wel een extra paar handen nodig.

Op de achtergrond zie je trouwens de ratten hun kamer die niet meer de volledige kamer hebben aangezien Siri en Skadi besloten hebben dat ze in de muurisolatie willen wonen en heel fanatiek gaten knagen om er in te geraken. Ze mogen dus ook even enkel los terwijl ik erbij ben aangezien ik niet weet hoe goed het hout hen gaat vertragen. Normaal lopen ze 24/7 los, dus ze zijn nu heel zielig. Ratten zijn moeilijk op andere ideeën te brengen als ze iets bedacht hebben. Er moet hoe dan ook nog een andere oplossing voor komen, maar dit was hetgene wat ik even snel kon in elkaar flansen.
Bijlagen
IMG_20230816_200907.jpg
IMG_20230816_200907.jpg (3.56 MiB) 1091 keer bekeken
Door MillyMol
Vandaag 4 weken oud.
Bijlagen
8F5AF91F-8BE2-4CBC-AEB6-57C05AEE2E97.jpeg
Willem I…
8F5AF91F-8BE2-4CBC-AEB6-57C05AEE2E97.jpeg (3.12 MiB) 1054 keer bekeken
57809F9D-5091-482D-848A-E9164F56D8D7.jpeg
…Willem II
57809F9D-5091-482D-848A-E9164F56D8D7.jpeg (3.5 MiB) 1054 keer bekeken
Door MillyMol
Zojuist met de buurvrouw gesproken: als die twee inderdaad een Willem en een Willemien zijn dan blijven ze lekker hier! 😍😍😍

We hebben twee weken geleden nog wat kuikens gekocht, waaronder Hongaarse kaalnekkippen, die mooi zijn van lelijkheid, maar ook kuikens van hetzelfde ras als W1 en W2. Als daar genoeg dames tussen zitten dan komen er nog 3-4 naar hier en anders gaan we komend voorjaar nog een poging wagen met eieren.

Wel met een andere broedmachine… :P
Door pearlsofpassion
Ik ook!

Als Willem II op leeftijd van 7 weken nog steeds geen rode lellen en kam heeft zoals Willem I nu duidelijk krijgt, dan is het een hen.
Als de lellen wel rood worden in die tijd is het een haan.
En rond 6 weken ga je het in de veren ook beginnen zien. Hennen blijven gelijkmatig gekleurd, hanen krijgen rode en zwarte veren ertussen.
Door MillyMol
pearlsofpassion schreef: zo 20 aug 2023, 08:30 Ik ook!

Als Willem II op leeftijd van 7 weken nog steeds geen rode lellen en kam heeft zoals Willem I nu duidelijk krijgt, dan is het een hen.
Als de lellen wel rood worden in die tijd is het een haan.
En rond 6 weken ga je het in de veren ook beginnen zien. Hennen blijven gelijkmatig gekleurd, hanen krijgen rode en zwarte veren ertussen.
Bedankt PoP, nu weet ik waar ik op moet letten.
Door Anne in Zweden
MillyMol schreef: za 19 aug 2023, 20:00 Zojuist met de buurvrouw gesproken: als die twee inderdaad een Willem en een Willemien zijn dan blijven ze lekker hier! 😍😍😍

We hebben twee weken geleden nog wat kuikens gekocht, waaronder Hongaarse kaalnekkippen, die mooi zijn van lelijkheid, maar ook kuikens van hetzelfde ras als W1 en W2. Als daar genoeg dames tussen zitten dan komen er nog 3-4 naar hier en anders gaan we komend voorjaar nog een poging wagen met eieren.

Wel met een andere broedmachine… :P
Ooo, wat leuk! Word ik helemaal blij van! ;D
Ik weet niet hoe jullie dat ervaren, maar ik vind dat kippen ook in staat een band op te bouwen met hun baasje/vrouwtje. Natuurlijk gaat de liefde daarbij ook grotendeels door de maag, maar toch. Ze hebben echt verschillende persoonlijkheden, vinnik.
Door MillyMol
Ik heb onlangs gelezen dat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat kippen gezichten herkennen.

Deze twee zien mijn kop al boven hun doos en daarna kooi hangen sinds ze geboren zijn, dus wie weet…

Ze zijn in ieder geval niet bang voor me. Maar omdat in datzelfde onderzoek stond dat ze meer van knappe mensen houden kan dat nog veranderen. ;D Iets met dat ze gezichten scannen op symmetrie. Erg interessant.

Hier nog twee filmpjes van vandaag. Als het teveel van het goede is: gewoon overslaan! :cool:

https://youtube.com/shorts/9ADYszeIDeE?feature=share

https://youtube.com/shorts/QlCDyoDkk-w?feature=share

Het donkere chickie is nog steeds Willem I en het lichte Willem II
Door pearlsofpassion
Ah en het donkerder krijgt dus al rode lellen? Dat was ook het donkerste kuiken bij de geboorte?
Oh, dan is het andersom dan ik dacht...

Nou ja, we zullen het wel zien he.
Door frodo quin
De meeste sociale diersoorten kunnen ook een band aangaan met leden van een andere diersoort. Bv kip met geit, hond met kat... De mensheid beseft niet graag dat andere dieren ook gewoon gevoelens en gedachten hebben, zeker niet bij diersoorten die gebruikt en misbruikt worden. Dat maakt het mogelijk om dat te doen. We leren dan ook vaak als kind dat dieren minder besef hebben, minder intelligent zijn, minder voelen... Waardoor we vaak vergeten te kijken en proberen connectie aan te gaan.
Door hannabelgje
pearlsofpassion schreef:Hier weten ze heel goed of ik het ben of iemand anders hoor!
Dat was bij mij ook altijd. Als ik een vreemd persoon meenam naar de kippen dan kwamen ze niet in de buurt.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door MillyMol
W1 en W2 in hun buitenverblijf. Het is hier momenteel zo’n 34*C dus de puppyren staat lekker in de schaduw.

De vader van een heel goede vriendin is onlangs overleden en bij het opruimen van zijn schuur vond ze een nog ingepakte nieuwe kippenren. Zelf heeft ze al een prachtig verblijf voor haar kippetjes en ze bood aan deze tegen verzendkosten vanuit NL naar hier te sturen. Zo lief!

Het is er één van Nestera zegt ze, ze weet alleen niet welk model. Ik ben er heel blij mee, al is de aanleiding natuurlijk een verdrietige.
Bijlagen
A6C3FCFD-3B95-406B-A9D7-D0E1D5F81A83.jpeg
W1 (vooraan) en W2
A6C3FCFD-3B95-406B-A9D7-D0E1D5F81A83.jpeg (5.12 MiB) 829 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door