Ik zat te denken om te starten met gans of lam. Van beide is KVV en spiervlees en zijn er gedroogde snacks verkrijgbaar. En van de lam zou ik ook nog pens kunnen aanvullen. Hij heeft beide eerder wel gegeten de lam de laatste maanden alleen orgaan en gans het spiervlees maar dat is ook alweer lang geleden. Misschien begin dit jaar?
Kan zo geen diersoort bedenken die hij nooit gehad heeft. Geit gaf ik vroeger ook wel als KVV maar is ook al wel lang geleden. Maar daar kan ik minder makkelijk iets op aanvullen - hoewel geiten pens is ook wel verkrijgbaar. En als het past binnen een eliminatie zou ik ook graag groente willen blijven bijgeven. Ook voor de ontlasting.
Hij krijgt 800 gr. per dag. Ik zit dan te denken aan bv 500 KVV en 300 gr spiervlees of ev spiervlees en pens bij de lam.
Start met 1 diersoort voor 6-8 wkn bv gans en dan rustig aan lam toevoegen een x aantal dagen per week. Dat weer voor 2-3 weken en als dat goed gaat misschien weer een keer een barfhap met gemalen eendbot en org van lam en gansvlees.
Kan ik op deze manier elimineren? Of neem ik dan een risico dat hij tekorten gaan krijgen?