Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
Leuke vooruitzichten Kaela an Cathelijn!
Lekker genieten Kaela, al is het dan 1 dag...
Cathelijn, ik heb persoonlijk niets met sport maar om zo'n groots event te ervaren lijkt mij wel een bijzondere ervaring.

Pien! Wat een lieverd ben je, om zo'n hond op te nemen en nog een fijne oude dag te geven :-* :-* Wat een prachtig koppie.

Kim, fijne tijd toegewenst in jullie 2de thuis!
Door Anne in Zweden
- pien - schreef: zo 23 jul 2023, 09:59 Fijne vooruitzichten Kaela en Cathelijn :)

Joep z'n maagslijmvliesontsteking is over, hij kan weer rauw eten!

En er is een nieuwe man in m'n leven gekomen, Brammetje, hij is gered uit een bosbrand in Griekenland, 10/11 jaar oud, en nu mag hij bij mij komen wonen
Afbeelding
Afbeelding

Hij vindt z'n rauwe vreten héérlijk, ik heb nog nooit zo'n grote hond gehad ;D (38 kilo, er mag wel een kilootje of 5 af), hij is hartstikke lief en ligt overal vloerkleed te zijn, ik moet steeds over hem heen stappen maar omdat hij geen poot verroert is dat ook niet gevaarlijk :P
Hij krijgt pijnstilling en Hyaloral voor z'n artrose, van opvangmama kreeg hij glucosamine en nog iets met duivelsklauw, ik heb pYnmix besteld, dus die gooien we er ook nog tegenaan. Hij mist bespiering, loopt moeizaam en in telgang, als hij geplast of gepoept heeft (wat een vreugde, de eerste mooie 'rauw'drol ipv die brokkenflatsen) wil hij weer naar huis en gaat met 4 poten op de rem. Ik breng hem dan meestal maar thuis en ga met Joepie verder, die wil nog wel een stukje lopen.
O, wat een heerlijk snuitje! En wat fijn dat hij op zijn oude dag nog mooie jaren bij jou mag doorbrengen! Heel veel plezier en geluk met elkaar! :-*
Door Cathelijn
Met een chronische aandoening zijn er soms ook weer nieuwe dingen mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld een sporthulpmiddel lenen via Unieksporten. Nu heb ik sinds een paar dagen een handbike die ik vier maanden mag proberen. Echt super.
Helaas ben ik iets te klein om echt goed te passen, maar ik ga er toch wat stukken op rijden.
Een eigen handbike ooit kopen wordt wel lastiger met prijzen tussen de 8.000 en 15.000 euro :o
Daar kan ik ook een auto, of pony voor kopen ::)
Bijlagen
20230730_093609.jpg
20230730_093609.jpg (3.98 MiB) 865 keer bekeken
Door Sonja
Cathelijn schreef: zo 30 jul 2023, 18:15 Met een chronische aandoening zijn er soms ook weer nieuwe dingen mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld een sporthulpmiddel lenen via Unieksporten. Nu heb ik sinds een paar dagen een handbike die ik vier maanden mag proberen. Echt super.
Helaas ben ik iets te klein om echt goed te passen, maar ik ga er toch wat stukken op rijden.
Een eigen handbike ooit kopen wordt wel lastiger met prijzen tussen de 8.000 en 15.000 euro :o
Daar kan ik ook een auto, of pony voor kopen ::)
Leuk! Maar wel weer jammer dat je dan een middel krijgt dat niet goed past. :-\
En dat je 'm na 4 maanden weer in moet leveren. :(
Door Cathelijn
Sonja schreef: zo 30 jul 2023, 22:45 Leuk! Maar wel weer jammer dat je dan een middel krijgt dat niet goed past. :-\
En dat je 'm na 4 maanden weer in moet leveren. :(
Ja het is vooral jammer dat die fietsen niet iets flexibeler zijn en voor meer mensen passend gemaakt kunnen worden zonder dat je echt maatwerk krijgt. Dat je het weer in moet leveren snap ik wel hoor. Zo kunnen meer mensen proeven aan de sport. Je kunt ook geholpen worden om er zelf een aan te schaffen.
Door zurca
Wat een stoere bike!
Mooi initiatief dat je op die manier dingen kunt uitproberen. Jammer dat het net niet helemaal past maar ik hoop dat je er toch fijn gebruik van kunt maken..
Wat een prijzen zeg voor zoiets! Zijn daar geen "potjes" voor om compensatie of subsidie voor te krijgen?
Door Cathelijn
zurca schreef: ma 31 jul 2023, 10:05 Wat een stoere bike!
Mooi initiatief dat je op die manier dingen kunt uitproberen. Jammer dat het net niet helemaal past maar ik hoop dat je er toch fijn gebruik van kunt maken..
Wat een prijzen zeg voor zoiets! Zijn daar geen "potjes" voor om compensatie of subsidie voor te krijgen?
Ja die potjes zijn er gelukkig wel, en ook hulp om crowd funding op te zetten.
Door Sonja
Cathelijn schreef: ma 31 jul 2023, 07:01 Ja het is vooral jammer dat die fietsen niet iets flexibeler zijn en voor meer mensen passend gemaakt kunnen worden zonder dat je echt maatwerk krijgt. Dat je het weer in moet leveren snap ik wel hoor. Zo kunnen meer mensen proeven aan de sport. Je kunt ook geholpen worden om er zelf een aan te schaffen.
Ik ken het project, ja. Ik heb zelf bij een leverancier van hulpmiddelen gewerkt en van daaruit werd dit ook gedaan. Het is natuurlijk heel mooi dat je, voordat je zelf een dergelijk middel aanschaft, eerst een tijdje hebt kunnen proberen of het iets voor je is. Maar ik hoorde vaker dat middelen niet goed pasten of mankementen gingen vertonen. :-\
Door Cathelijn
Sonja schreef: ma 31 jul 2023, 23:35 Ik ken het project, ja. Ik heb zelf bij een leverancier van hulpmiddelen gewerkt en van daaruit werd dit ook gedaan. Het is natuurlijk heel mooi dat je, voordat je zelf een dergelijk middel aanschaft, eerst een tijdje hebt kunnen proberen of het iets voor je is. Maar ik hoorde vaker dat middelen niet goed pasten of mankementen gingen vertonen. :-\
Ja dan schiet het eigenlijk zijn doel voorbij. Heel jammer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door