Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
Doedels schreef: Dat klinkt een stuk beter! Begrijp ik het goed dat Kuma geen benchrust meer hoeft?
Nee, maar ze loopt weer heerlijk in huis te boeven en we wandelen iedere twee uur hier lekker in de buurt aan de lange lijn. We gaan de komende tijd toch nog maar niet naar het park, want ze heeft echt geen conditie en van de wandelingen hier in de wijk aan de lange lijn is ze echt moe van.
Door Ine
Helen schreef: Ja hoor, lukt vandaag alleen niet, want we zijn een van de kabeltjes van de digi kwijt. Nou ja kwijt, hij ligt ergens in huis en we kunnen hem even niet vinden. Dus we kunnen geen foto's downloaden op de compu...Maar ze staat niet anders dan op de foto in mijn onderschrift.
Waarom trouwens eigenlijk Ine?
Omdat Kuma op deze foto wat zwakke polsen lijkt te hebben! Ik wilde dat zeker weten, want een foto vertekent nogal eens! ;)
Door Helen
ine schreef: Omdat Kuma op deze foto wat zwakke polsen lijkt te hebben! Ik wilde dat zeker weten, want een foto vertekent nogal eens! ;)
Heeft ze ook. Deze foto is van ruim 6 weken geleden en ongeveer rond die periode begon ze hard te groeien. Ze had tot dan toe vrij steile polsen en toen ze zo hard begon te groeien werden die vrij slap. Dit hebben we ook aan de orthopeed gevraagd en zij zei dat je dat heel vaak ziet bij honden die een groeispurt hebben en dat het bijna altijd weer sterker wordt als ze door de spurt heen zijn.Kuma loopt ook met vrij losse ellebogen. Gelukkig maar trouwens, want honden met behoorlijke ed lopen met hele "stille" ellebogen. Ze proberen ze zo min mogelijk te buiten. Na Kuma kwam een lab met forse ed. Dit gooide echt zin voorpoot buitenlangs naar voren, om zijn elleboog maar niet te hoeven bewegen.
Door Helen
We hebben net een telefoontje van de orthopeed gehad. Morgen om 12:00 uur gaat Kuma naar de faculteit voor de CT...Brrr, ik ben weer helemaal zenuwachtig...Donderdag krijgen we de uitslag....brrrr
Door Ine
Lizzy schreef: Jeetje, onwijs spannend zeg...! Ik ben benieuwd wat/of er wat uit komt Helen! Ik zal in ieder geval duimen dat het helemaal goed komt met Kuma!
Hier wordt ook geduimd, Kuma moet nu eindelijk weer eens lekker pup mogen zijn, zonder allerlei beperkingen!
Daar gaan we voor! duim duim duim duim
Door Ine
Helen schreef: Heeft ze ook. Deze foto is van ruim 6 weken geleden en ongeveer rond die periode begon ze hard te groeien. Ze had tot dan toe vrij steile polsen en toen ze zo hard begon te groeien werden die vrij slap. Dit hebben we ook aan de orthopeed gevraagd en zij zei dat je dat heel vaak ziet bij honden die een groeispurt hebben en dat het bijna altijd weer sterker wordt als ze door de spurt heen zijn.Kuma loopt ook met vrij losse ellebogen. Gelukkig maar trouwens, want honden met behoorlijke ed lopen met hele "stille" ellebogen. Ze proberen ze zo min mogelijk te buiten. Na Kuma kwam een lab met forse ed. Dit gooide echt zin voorpoot buitenlangs naar voren, om zijn elleboog maar niet te hoeven bewegen.
Hoe eet Kuma, uit een standaard?
Anders zou ik die zo hoog zetten, dat ze bijna op haar tenen moet staan om te kunnen eten!
Door Helen
ine schreef: Hoe eet Kuma, uit een standaard?
Anders zou ik die zo hoog zetten, dat ze bijna op haar tenen moet staan om te kunnen eten!
We trainen met haar voer, dus uit de hand of in de bench uit de kong en dat eet ze liggend. Maar ze drinkt wel uit een bak op de grond. Misschien is het idd een idee om dat in een standaard te zetten.
Door Helen
Nee, we zitten ook gespannen te wachten. De CT-scan was gisteren en Yolande had gezegd dat we vandaag de uitslag zouden krijgen, maar we zijn tot nu toe nog niet gebeld....Ze werkt vrijdags niet, dus dan horen we het pas maandag.. Al kennen we wel iemand (ontdekten we gisteren dus) die op orthopedie op de faculteit werkt, dus misschien kunnen we eerder achter het resultaat komen. We zullen zien.
Door Helen
Heb net de faculteit gebeld. Op vrijdag werken de radiologen niet en gisteren is er niet naar de CT van Kuma gekeken.......Er stond ook nog geen uitslag in de computer....Maandag kijken ze er waarschijnlijk naar, het ligt op de "to do"stapel...............
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door