Ik sta net in de AH en ik voel dat ik gebeten word. In m'n bil. Kan maar 1 ding wezen: een teek! Dus wij naar huis gerend en ja hoor, daar had zich net een teek vast gebeten. Zijn pootjes spartelde nog
Maar dit is echt te goor hoor, ik pluk iedere dag kweet niet hoeveel teken van mijn honden en nu dus ook van mezelf
Hoe zijn jullie ervaringen op het moment met alle handen natuurlijke teek werende middelen?
Hier is het ook raak hoor met teken. Billie is eigenlijk het grote slachtoffer, daar haal ik ze al lopend vanaf, gelukkig is het ook goed te zien op die witte vacht.
Bobbie heeft er nauwelijks last van en als ik er al eentje afhaal, dan is hij al dood, dat had Charlie ook.
Van ons zelf gelukkig nog niets afgehaald.
Natuurlijke middelen halen hier maar heel weinig uit, dus ik kan je niet helpen op dat vlak.
Ben ik heel vervelend als ik wel moet lachen van het beeld dat ik nu heb hoe jij met die teek in je bil naar huis bent gerend?
Voor Thara hoefde ik in NH niets in te zetten , een enkele teek verwijderde ik handmatig
Hier in Drenthe moet ik gif inzetten
Vorig jaar redde ik het met eenmaal gif
Seb is een ander verhaal , dat word voorlopig behandelen . En helaas met gif , het is vreselijk hier
En wij hebben ook regelmatig teken
Ik heb er zelf al een stuk of 20 gehad
VL Vanochtend nog
Oke, ik heb nu dus ook beeld hoe Lizzy en Leo, boodschappen achterlatend in het gangpad, rennend naar huis racen
Ik heb, helaas, ook de ervaring dat de natuurlijke middelen niet, of niet voldoende helpen.
Pippa loopt nu met zo'n kralen band om, het staat leuk zullen we maar zeggen er komt binnenkort een bandje bij, iets minder natuurlijk.
Zelf spray ik Deet op m'n schoenen of broek als we gaan wandelen en ik weet dat er daar smalle/begroeide paden zijn.
Zelf gelukkig nooit last van teken. De honden sprayde ik altijd voor de wandelingen in met een (deels) zelfgemaakte spray. Daarvoor gebruikte ik een halve flacon deospray van Tasman. Vulde die aan met verschillende soorten etherische oliën en azijn. Daar deed ik best lang mee en het hielp hier altijd heel goed. Zónder die spray zaten ze echt helemaal onder (10-tallen per wandeling was eerder regel dan uitzondering) mét de spray (meestal) helemaal geen. De honden roken heerlijk, maar zijzelf vonden het stinken.
Waar we nu wonen zitten gelukkig maar heel weinig teken en gebruik ik niks.