Ik heb altijd IPhone gehad en doe er echt wel lang mee. Ik kijk meestal wat het goedkoopste contract met telefoon is en vergelijk dat met wat ik zou betalen als ik een nieuwe koop met een goedkoop abonnement. De laatste 2x heb ik een telefoon met contract voor 2 jaar genomen. De eerste is na 2 jaar naar mijn vriend gegaan en die daarna (IPhone 8 dacht ik) heb ik nu bijna 4 jaar en de laatste 2 jaar met een abo van 8 euro per maand.
Ik snap die weerstand voor bepaalde merken zelf ook niet zo goed. Mijn eerste smartfoon was een Iphone. Ik snap hoe die werkt dus blijf ik erbij. Samsung heeft prachtige telefoons maar het werkt heel anders dus ja als ik overstap zal ik daar heus aan moeten wennen en het de eerste tijd een onding vinden…
Net even gekeken maar volgens mij ben je voor een IPhone SE of een 11 rond de 28,- per maand kwijt. Dat is over 2 jaar veel meer dan je wilt uitgeven maar dan heb je waarschijnlijk wel een telefoon waar je langer mee kan en na die 2 jaar kan je er een goedkoop abo op zetten. In die 28,- zit waarschijnlijk ook iets van 8,- abo. Dit zijn niet de nieuwste toestellen maar ze zijn ook niet heel oud. Voor Samsung ed kan je natuurlijk ook naar kijken dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit, Iphone is volgens mij standaard duurder. Ik ben niet bekend met die modellen dus verder niet naar gekeken.
Als je max. 300,- aan een telefoon wilt uitgeven dan zit je voor 2 jaar op 12,50 per maand aan kosten voor je telefoon. Als ik uitga van mijn eigen goedkope abo van 8,- per maand zit je op 21,50 per maand voor 2 jaar. Je geeft aan dat je telefoons vaak maar iets van 3 jaar meegaan. Een kwalitatief betere telefoon kan langer meegaan (ik geef geen garantie

) waardoor je op termijn goedkoper uit kan zijn.