Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Ronald schreef: zo 16 apr 2023, 14:01 Even de aanname dat de harde schijf in een externe behuizing zit:

Ik zou sowieso de harde schijf uitbouwen uit de behuizing en aan de lucht laten drogen, eventueel met wat hulp van een (mini) ventilator. En laat hem daar dan maar gerust een weekje liggen.
De behuizing dan ook open laten liggen, zodat alles goed aan de lucht kan drogen.

Het mooist zou zijn om de harde schijf dan direct in een computer aan te sluiten, dus zonder behuizing (als je daartoe in de gelegenheid bent).

En anders wordt het toch weer een ritje Leeuwarden :biggrin2:
Oeh, dat ritje Leeuwarden klinkt helemaal zo gek nog niet :biggrin2:

Hij ligt nu in een bak rijst, maar ik zal manlief nog even vragen of ie hem uit elkaar kan halen (de externe schijf is al vrij oud dus geen idee hoe dat zit). Een computer hebben we niet meer, alleen een laptop nog. Dus dat zal lastiger worden.
Geen haast met aansluiten dus, zal het over een weekje eens proberen.

En ik bestel ook meteen een back-up schijf voor de back-up schijf ;D
Door Ronald
Kim_S schreef: zo 16 apr 2023, 15:23 Oeh, dat ritje Leeuwarden klinkt helemaal zo gek nog niet :biggrin2:

Hij ligt nu in een bak rijst, maar ik zal manlief nog even vragen of ie hem uit elkaar kan halen (de externe schijf is al vrij oud dus geen idee hoe dat zit). Een computer hebben we niet meer, alleen een laptop nog. Dus dat zal lastiger worden.
Geen haast met aansluiten dus, zal het over een weekje eens proberen.

En ik bestel ook meteen een back-up schijf voor de back-up schijf ;D
Het probleem met het aansluiten in de bestaande voeding is dat die voeding ook in het water heeft gelegen. En daarmee is er dus een mogelijk risico van kortsluiting waardoor de harde schijf kapot zou kunnen gaan.
Ik heb hier een Sharkoon Quickport. Daarmee kan ik een SATA schijf buiten de eigen voeding aansluiten op een computer dmv USB. Ook kan ik een schijf kopiëren. Deze is misschien nog wel bij Amazon te verkrijgen, maar ik zag hem bij de NL winkels niet meer. Wel een alternatief.

Linkje
Door sam28
We hebben nog 1 kaartje nodig voor vanavond, Ticktswab staat aan en ik heb de hele dag al mijn telefoon onder mijn neus met het geluid aan, het scherm ontgrendeld en veel ook aan zodat als er een pop-up komt ik direct kan reageren. En nog ben ik continu te laat; er is al iemand aan het afrekenen. Hoe Dan!! :-X
Door Kim_S
Ronald schreef: zo 16 apr 2023, 18:42 Het probleem met het aansluiten in de bestaande voeding is dat die voeding ook in het water heeft gelegen. En daarmee is er dus een mogelijk risico van kortsluiting waardoor de harde schijf kapot zou kunnen gaan.
Ik heb hier een Sharkoon Quickport. Daarmee kan ik een SATA schijf buiten de eigen voeding aansluiten op een computer dmv USB. Ook kan ik een schijf kopiëren. Deze is misschien nog wel bij Amazon te verkrijgen, maar ik zag hem bij de NL winkels niet meer. Wel een alternatief.

Linkje
O deze had ik ff gemist, thanks Ronald!
De schijf is nog steeds braaf aan het wachten tot ie echt echt echt droog is :biggrin2:
Door pearlsofpassion
sam28 schreef: vr 21 apr 2023, 15:24 We hebben nog 1 kaartje nodig voor vanavond, Ticktswab staat aan en ik heb de hele dag al mijn telefoon onder mijn neus met het geluid aan, het scherm ontgrendeld en veel ook aan zodat als er een pop-up komt ik direct kan reageren. En nog ben ik continu te laat; er is al iemand aan het afrekenen. Hoe Dan!! :-X
Sneller internet?
Door hannabelgje
We zijn vanavond een tweedehands hoekbank op gaan halen en die mensen hadden niet goed gemeten. Bank is een heel stukkie groter. Maarja het is een mooie bank en hij zit heerlijk. Iemand nog een corgi? Die past nu niet meer.....

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Ronald
hannabelgje schreef: vr 21 apr 2023, 21:32 We zijn vanavond een tweedehands hoekbank op gaan halen en die mensen hadden niet goed gemeten. Bank is een heel stukkie groter. Maarja het is een mooie bank en hij zit heerlijk. Iemand nog een corgi? Die past nu niet meer.....
Stukje eraf halen? Van de bank hè, niet van de Corgi... ::)

En anders de Corgi een eigen plekje op de bank geven? Of verhuizen :cool:
Door rosmin
Zere voeten, sesambotjes en pezen doen pijn; lopen wil niet goed meer op dit moment.
Goed excuus om eindelijk te gaan zitten lezen :)
Door hannabelgje
Too schreef:Bank op klossen dan kan de corgi er onderdoor
Das een goeie. Lol. Gisteravond hebben we haar maar mee op de bank gepakt. Moet iets hè tot we een nieuw huisje voor haar hebben. Afbeelding

Door Anne in Zweden
hannabelgje schreef: vr 21 apr 2023, 21:32 We zijn vanavond een tweedehands hoekbank op gaan halen en die mensen hadden niet goed gemeten. Bank is een heel stukkie groter. Maarja het is een mooie bank en hij zit heerlijk. Iemand nog een corgi? Die past nu niet meer.....

Ik snap 'm niet. Als de bank groter is dan gedacht, dan past de corgi er toch makkelijk op? Als de bank nou kleiner was geweest, had ik het nog begrepen. :crazy2:
Door Too
Met 1 corgi en een stapeltje katten is je bank toch niet gauw te groot, die beestjes moeten ook ergens kunnen zitten
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door