- pien - schreef: ↑za 11 feb 2023, 11:32 Waardeloos hè SonjaIk heb er van die siliconenplakkertjes op gehad . Dat werkte wel, maar na een week of 2, 3 vallen ze er af.![]()
Ik heb dat soms ook. En dan krijg ik te horen 'het blijft een hulpmiddel'![]()
Er bestaan een soort anti-slipvoetjes voor aan je neus-steun, die blijven hopelijk wat beter zitten. Die maken 's zomers een heel verschil bij mij (als ik een natte neus heb) Of heb je die al?

Hanny schreef: ↑za 11 feb 2023, 12:04 Praat me niet over zere oren van een bril. Wat een ellende. Ben je weer eens naar de opticien geweest, lijkt de bril redelijk te zitten. Paar uur later zere oren en deuken in je neus. De bril, die ik nu heb is kampioen ellende.Het is mijn eerste bril. Op zonnebrillen na dan. En toen wist ik eigenlijk al dat ik een moeilijke neus heb voor brillen. Maar nu heb ik dus best een duur merkmontuur. En dat zakt altijd van mijn neus. En dan heb ik ook nog een zonnebril op sterkte en een beeldschermbril. Die zonnebril gaat al beter en die beeldschermbril is echt een supergoedkoop montuurtje. Nou, die zit dus perfect.
Advies van manlief, koop een andere bril. Ik denk er niet over en Nee, je moet niet zelf aan de bril buigen enz. Ze kunnen de pot op. Bril bij het oorgedeelte warm maken boven stoom en dan voorzichtig iets prutsen. Zal wel niet goed zijn, maar geen zere oren meer. Ik weiger om wekelijks naar de opticien te gaan. Aan die neusdingetjes durf ik niet te prutsen, maar dat zit nu redelijk.
Ik ben tevreden en ja, mijn huid is vet en ja mijn neus is niet goed voor een bril, het zal allemaal wel. Wat een gedoe en gezwets.
Succes met het ongemak,
Hanny

rosmin schreef: ↑za 11 feb 2023, 13:17 Oja, een afglijdende of niet goed zittende bril ondanks neusvleugels, is zo irritant. Mijn neus is ook niet geschikt voor een brilBedoel je daarmee ook die siliconenplakkertjes of toch iets anders?![]()
Om afglijden iets tegen Te gaan zet ik er , vooral zomers , van die antisliphaakjes op, scheelt ietsiepietsie…
pearlsofpassion schreef: ↑za 11 feb 2023, 13:56 Mijn oren staan blijkbaar niet gelijk. Dus als hij op mijn gezicht recht staat en je legt hem op tafel lijkt hij hardstikke scheef. Dat kunnen ze dus niet hebben he. Hij moet op tafel recht liggen, volgens de opticien, dus staat hij maar scheef op m'n hoofdJa, want een bril is natuurlijk bedoeld om netjes op tafel te liggen!
Ik stel dat ook zelf bij.. Ik ga niet voor gek lopen he...
Afglijden stel ik ook bij. Ik heb graag dat hij stevig staat.