Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sonja
- pien - schreef: za 11 feb 2023, 11:32 Waardeloos hè Sonja >:(
Ik heb dat soms ook. En dan krijg ik te horen 'het blijft een hulpmiddel' ::)
Er bestaan een soort anti-slipvoetjes voor aan je neus-steun, die blijven hopelijk wat beter zitten. Die maken 's zomers een heel verschil bij mij (als ik een natte neus heb ;D ) Of heb je die al?
Ik heb er van die siliconenplakkertjes op gehad . Dat werkte wel, maar na een week of 2, 3 vallen ze er af. :-\ En nu zijn ze op. Maar ik ga ze denk ik maar weer bestellen.
Hanny schreef: za 11 feb 2023, 12:04 Praat me niet over zere oren van een bril. Wat een ellende. Ben je weer eens naar de opticien geweest, lijkt de bril redelijk te zitten. Paar uur later zere oren en deuken in je neus. De bril, die ik nu heb is kampioen ellende.
Advies van manlief, koop een andere bril. Ik denk er niet over en Nee, je moet niet zelf aan de bril buigen enz. Ze kunnen de pot op. Bril bij het oorgedeelte warm maken boven stoom en dan voorzichtig iets prutsen. Zal wel niet goed zijn, maar geen zere oren meer. Ik weiger om wekelijks naar de opticien te gaan. Aan die neusdingetjes durf ik niet te prutsen, maar dat zit nu redelijk.
Ik ben tevreden en ja, mijn huid is vet en ja mijn neus is niet goed voor een bril, het zal allemaal wel. Wat een gedoe en gezwets.
Succes met het ongemak,
Hanny
Het is mijn eerste bril. Op zonnebrillen na dan. En toen wist ik eigenlijk al dat ik een moeilijke neus heb voor brillen. Maar nu heb ik dus best een duur merkmontuur. En dat zakt altijd van mijn neus. En dan heb ik ook nog een zonnebril op sterkte en een beeldschermbril. Die zonnebril gaat al beter en die beeldschermbril is echt een supergoedkoop montuurtje. Nou, die zit dus perfect. ::)
rosmin schreef: za 11 feb 2023, 13:17 Oja, een afglijdende of niet goed zittende bril ondanks neusvleugels, is zo irritant. Mijn neus is ook niet geschikt voor een bril ;D
Om afglijden iets tegen Te gaan zet ik er , vooral zomers , van die antisliphaakjes op, scheelt ietsiepietsie…
Bedoel je daarmee ook die siliconenplakkertjes of toch iets anders?
pearlsofpassion schreef: za 11 feb 2023, 13:56 Mijn oren staan blijkbaar niet gelijk. Dus als hij op mijn gezicht recht staat en je legt hem op tafel lijkt hij hardstikke scheef. Dat kunnen ze dus niet hebben he. Hij moet op tafel recht liggen, volgens de opticien, dus staat hij maar scheef op m'n hoofd ::)
Ik stel dat ook zelf bij.. Ik ga niet voor gek lopen he... >:(
Afglijden stel ik ook bij. Ik heb graag dat hij stevig staat.
Ja, want een bril is natuurlijk bedoeld om netjes op tafel te liggen! :cool:
Door doranto
Hanny schreef: za 11 feb 2023, 12:04 Praat me niet over zere oren van een bril. Wat een ellende. Ben je weer eens naar de opticien geweest, lijkt de bril redelijk te zitten. Paar uur later zere oren en deuken in je neus. De bril, die ik nu heb is kampioen ellende.
Advies van manlief, koop een andere bril. Ik denk er niet over en Nee, je moet niet zelf aan de bril buigen enz. Ze kunnen de pot op. Bril bij het oorgedeelte warm maken boven stoom en dan voorzichtig iets prutsen. Zal wel niet goed zijn, maar geen zere oren meer. Ik weiger om wekelijks naar de opticien te gaan. Aan die neusdingetjes durf ik niet te prutsen, maar dat zit nu redelijk.
Ik ben tevreden en ja, mijn huid is vet en ja mijn neus is niet goed voor een bril, het zal allemaal wel. Wat een gedoe en gezwets.
Succes met het ongemak,
Hanny
Ik zal wel een slechte klant zijn, maar ik ga eigenlijk nooit terug als de bril niet goed zit. Ik buig altijd zelf net zo lang tot het naar mijn zin is.
Door - pien -
@Sonja : bij mij heeft de opticien er anti-slip-neusvleugel-voetjes op gezet, toen ik klaagde dat 'ie van m'n neus gleed bij warm weer. Hielp goed!

@pearlsofpassion : daar vind ik wat van, serieus >:(
Door Sonja
doranto schreef: zo 12 feb 2023, 09:19 Ik zal wel een slechte klant zijn, maar ik ga eigenlijk nooit terug als de bril niet goed zit. Ik buig altijd zelf net zo lang tot het naar mijn zin is.
Dit montuur bestaat voor een groot deel uit een soort kunststof en dat verwarmen ze om het buigzaam te maken. Ik zou het natuurlijk zelf kunnen proberen met een föhn ofzo, maar ik ben ergens een beetje bang dat het zou kunnen breken of barsten. Dus ik durf het niet goed aan om zelf te gaan prutsen :-\
- pien - schreef: zo 12 feb 2023, 11:35 @Sonja : bij mij heeft de opticien er anti-slip-neusvleugel-voetjes op gezet, toen ik klaagde dat 'ie van m'n neus gleed bij warm weer. Hielp goed!
Dit is een montuur uit één stuk. Er zitten dus niet van die neusvleugeldingetjes op. Ik heb er dan wel zelf van die anti-slip stickertjes opgeplakt. En dat werkt, maar blijft niet lang zitten.
rosmin schreef: zo 12 feb 2023, 15:33 @ Sonja, nee, geen plakdingen:
wij hebben ze van de opticien gekregen, maar ze zijn vergelijkbaar met deze:
https://www.bol.com/nl/nl/p/brilhaakjes ... 007104367/
Ah, die kende ik niet, maar misschien is dat wel een idee ja.
Door - pien -
O jeetje, ja, dan kan het niet, daar had ik even niet aan gedacht.
Die anti-afzak dingen voor achter je oren lijken me handig!
Misschien is dat wat voor mijn zonnebril op sterkte, want die is ook uit éen stuk :idea:
Door Too
Zó'n pijn in mijn kiezen en kaken, wilde al naar de tandarts tot ik me bedacht dat dat ook door hysterische kauwspieren kan komen
Masseren van binnenuit helpt gelukkig! :worthy:
Geen rauwkost, kauwgom, appels en worteltjes maar olvarit, gare groente en kvv-prakjes :-\
Door Tanna
Mijn oren staan ook niet gelijk (wiens oren wel, denk ik dan.....), ik kan niet tegen brillen met van die neusvleugeltjes, daar krijg ik eczeem van, ik ben allergisch voor siliconen, de pootjes knellen altijd, ik krijg 's zomers uitslag achter mijn oren en op mijn neus...........
Ik haat brillen en heb haast 40 jaar zachte contactlenzen gedragen, totdat er kleine beschadigingen op mijn ogen kwamen, toen moest ik toch weer aan de bril, bah! Ik haat brillen!! :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Ja, snap ik helemaal!

Ik ben het ondertussen gewend.
Mn ogen zijn wel al bijna 10 jaar niet meer slechter geworden, ik zou over laseren kunnen denken.
Maar ik vind mezelf er zo gek uitzien zonder bril. :P
Door Sonja
Ik ben vandaag nog maar een keer terug geweest naar de opticien en nu is het knellen opgelost èn blijft hij ook nog redelijk zitten. Dus ik ben tevreden.

Tijd voor de volgende klaag: Ik slaap zo gruwelijk slecht steeds. Ik word telkens wakker van de pijn en het stomme is dat ik die pijn alleen heb als ik lig. Dus dan word ik wakker en ga maar een poosje rechtop in bed zitten. Dan is de pijn weg, maar zodra ik ga liggen komt de pijn weer terug. De afgelopen tijd ga ik om 2 uur 's nachts naar bed en ben er dan om 7.30 uur weer uit. En van de tijd die ik op bed doorbreng slaap ik ongeveer de helft. Dat begint me toch wel wat op te breken. :-X
Het is een soort zenuwpijn die als een branderig gevoel door mijn linkerbil naar mijn bovenbeen trekt. En ik heb al een paar keer aan de bel getrokken bij de verschillende afdelingen in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben, maar ze weten steeds niet wat het is. Morgen heb ik weer een belafspraak staan met de oncologisch verpleegkundige. :-\
Door Siberienne
Sonja schreef: di 14 feb 2023, 21:39 Ik ben vandaag nog maar een keer terug geweest naar de opticien en nu is het knellen opgelost èn blijft hij ook nog redelijk zitten. Dus ik ben tevreden.

Tijd voor de volgende klaag: Ik slaap zo gruwelijk slecht steeds. Ik word telkens wakker van de pijn en het stomme is dat ik die pijn alleen heb als ik lig. Dus dan word ik wakker en ga maar een poosje rechtop in bed zitten. Dan is de pijn weg, maar zodra ik ga liggen komt de pijn weer terug. De afgelopen tijd ga ik om 2 uur 's nachts naar bed en ben er dan om 7.30 uur weer uit. En van de tijd die ik op bed doorbreng slaap ik ongeveer de helft. Dat begint me toch wel wat op te breken. :-X
Het is een soort zenuwpijn die als een branderig gevoel door mijn linkerbil naar mijn bovenbeen trekt. En ik heb al een paar keer aan de bel getrokken bij de verschillende afdelingen in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben, maar ze weten steeds niet wat het is. Morgen heb ik weer een belafspraak staan met de oncologisch verpleegkundige. :-\
Slaap jij op je rug of op je zij?
Door Charlie Angel
Sonja schreef: Op mijn linkerzij
Stomme tip wellicht maar heb je wel eens geprobeerd een kussen tussen je benen te doen als je op je zij ligt? Zo en dikste deel van de kussen zo bij je knieën.
Door Sonja
Charlie Angel schreef: di 14 feb 2023, 22:00 Stomme tip wellicht maar heb je wel eens geprobeerd een kussen tussen je benen te doen als je op je zij ligt? Zo en dikste deel van de kussen zo bij je knieën.
Ja, dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar dat hielp niet echt en het lag ook zo weer naast mijn bed. :biggrin2: Ik leg er wel een warmwaterkruik tegenaan. Helpt iets, maar niet genoeg.
En de houding op mijn linkerzij is ook de houding waarin ik het minste pijn heb. Op mijn rechterzij wordt het nog erger. Op mijn rug slapen kan ik sowieso niet, dan schrik ik steeds wakker van mijn eigen gesnurk of van het feit dat ik vergeet adem te halen. :-\ Op mijn buik ligt stomatechnisch niet lekker. :-X
Maar ik mis wel ook het me gewoon even lekker om kunnen draaien om op de andere kant verder te slapen. Was al lastig met die stomme nierdrains, maar nu komt die pijn er ook nog eens bij.
Door pearlsofpassion
Ik sliep toen ik de baby's pas had geregeld half rechtop (met baby bovenop, Vincent ging anders refluxen). Positiekussen onder m'n onderrug en een goed kussen daar bovenop, hoog genoeg zodat ik m'n hoofd kon leggen. En zo sliep ik best goed.
Das niet voor iedereen weggelegd, maar misschien lukt het je wel? Valt te proberen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door